Gå til innhold

Vurderer kjøp av 85' 520i

Ranger emnet

FactoryRacing

Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å kjøpe meg en 1985 Bmw (e28?) 520i. Så jeg lurer på om det er noen kjente feil på de?

Han skal ha 6000kr, uten årsavgift for 06. Gått 299.000km, men den føles veldig tight i girkassa og sånn.

En ting som bekymrer meg var at det var litt ventil-tikking. En kamerat av fattern er bilmekaniker å mente at det ikke var noe krise. Bare bytte olje i første omgang. Men jeg har hørt at det er et kjent fenom med ventil-tikking hos bmw motorene, stemmer det?

Var ikke noe rust i hjulbuer osv, var et par rust flekker på diverse deler (fått riper, og overflate rust). Et rusthull på kanten av ene hjulbuen bak, ved "jekkestedet". Har hørt at det også er kjent hos disse bilene, stemmer det også? Også var det rust ved det ene dempertårnet foran, hadde blitt sveisa tror jeg, men veit ikke om det var før eller etter eu. godkjenningen (eu godkjent til februar neste år).

Spørsmålet er da om den er verdt de 6000 (+ års avgift for 06)? Eller burde jeg vente til jeg finner noe annet? Har ikke dårlig tid i og med at det er et år (og to uker) til jeg er 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les denne tråden, der står en del av det du lurer på :) 6000 kr er jo ikke noe for en bil, kan ikke regne med å få allverden for den prisen. Er lettvinne biler å skru på så er ikke noe problem å rette små feil. M20 motor'n har regreim så den ville jeg bytta med en gang før bilen blir tatt i bruk.

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider