Gå til innhold

Hvilken dobbeltspolet sub til 5000,- passer?

Ranger emnet

ThoooR

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp kjøpt ny (gammel) bil og skal "forandre" litt på anlegget. Jeg har pr dags dato liggende: headunit, for/bak komponentsett, en stk DENON 6 kanaler og to stk Dynabel BF1702. + to stk 12" MAAudio subber.

Jeg har planer om å kjøpe en ny sub til dette, da de to jeg har ikke er optimale. Har dere noen gode forslag til en god sub som er dobbeltspolet med 4OHM på hver spole? Tanken er å brokoble begge forsterkerne på en gromsub, dette hovedsaklig for å spare plass (istedenfor to middelmådige subber, slik som nå).

Jeg er fan av bassrefleks (ja, pga av dyp bass og mye lyd), men siden denne løsningen gjør det litt kronglete med rør og slikt ser gjerne for meg en slavebassløsning... kanskje? :)

Bilen alt dette skal inn i er en SAAB 9000 -96 coupe. Budsjett for suben... 5000?

Takker for svar! :)

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. lurer på om den forsterkeren klarere kraftige bassere med lav ohm ned lasting?

Trur ikke den gjør det dessvere.. Kjenner til forsterkeren (hatt en maken selv) , men husker dessvere ikke hvor mye den kan tåle av nedlasting på sub kanalen!

Hvis jeg husker rett , så er den oppgitt til i 6x50watt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm.. lurer på om den forsterkeren klarere kraftige bassere med lav ohm ned lasting?

Trur ikke den gjør det dessvere.. Kjenner til forsterkeren (hatt en maken selv) , men husker dessvere ikke hvor mye den kan tåle av nedlasting på sub kanalen!

Hvis jeg husker rett , så er den oppgitt til i 6x50watt!

Dude, han skulle ha to dynaBel'er til bassforsterker! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode svar :)

Den Earthquaken http://www.hifispeed.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=5024 ser jo veldig bra ut i lukket kasse, men den hadde så sinnsyk lav spl, 81 db... men den får en meget pen kurve i lukket kasse på 60L...

Så jeg heller litt mot denne:

http://www.hifispeed.dk/shop/productinfo.asp?id=3061

Det eneste er at den har to stk 6 OHM spoler men litt røff kalkulering sier meg at dynabelene vil yte~375W hver med 6 OHM belastning. Og det burde jo holde. Den får en meget pen kurve i en 60L kasse med port tunet til 30Hz.

Noen som har jørt JBL saken?

Og til 190e, jeg har (som BoomBox sier) tenkt å bruke 2 stk BF1702, men som sidenote; i sommer var jeg uten disse, da spilte jeg med denonen og brukoblet fire av kanalene ned til 2x 2OHM belastning. Og det gikk greit men den trakk dyrisk med strøm! :D

-96 Saab 9000 2,3T -Litt futt..

-86 Rekord 2.2i -Masse ville gamp ;-p -Spiker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider