follestad Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hei ej he en 740 tic som driv og kutta når trykke blir for høgt nokken som har peiling på slikt??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 hørt noe snakk om at disse symptomene når lmm kuker.. ellers sjekk WG og aktuator..er jo disse som holder ladetrykket nede så om de feiler så har du jo ditt problem.. wg er forøvrig en slitedel som trenger skifte med gode mellomrom Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 kompis av meg som har en 242TIC (USA-utgave) hadde en sånn sikkerhet, at når du kommer over 0.5 i ladetrykk, så lyste "turbo" i dasjen, og tenninga kuttet.. sjekk opp dette Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bj0nn Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 chip sei ej dej.. eller stille ned trykke t orginalt Siter volvo 740 turbo med borbet 9*16, chippet,filter osv.. 200+ hk 3" JT ønskes kjøpt volvo 740TiC 87mod selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
follestad Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 WG og aktuator..ka de e fornoke å karr dei sitte hen på bilen da?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 wg- wastegate..du har intern wg i turbo, da er det et spjeld som åpner når turboen levverer ønsket trykk, og holder det der. dette skjer ved at dette spjeldet åpner og slipper eksos direkte ut i downpipen, istedefor gjennom turbinen først. det er aktuatoren som styrer dette spjeldet, den sitter på turboen din, og det går en tynn slange fra turboen din til toppen på denne..aktuatoren er en rund syllindrisk sak..sikkert noen som kan ordne bilder og da er det mye letter å forstå! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 er nok en Chip som må til gitt. Elektronisk ladetrykks-sperre som slår inn. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.