Gå til innhold

B21ET, fjerne k-jet?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

hva må gjøres for å bygge om til LH2.2? k-jeten jeg har mistenker jeg for å være utslitt..

 

jeg leste litt her http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=106263 og så at på LH2.2 så trenger man ikke svinghjulssensor, vil det da si at det er relativt "plug and pray"?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jeg har aldri hørt om noen elektronisk injection-system UTEN rpm-sensor... hvordan skal da motoren vite når den når turtall-sperra? ;)

 

K-jet mener jeg er ikke et LH 2.2-system, ikke helt skråsikker, men LH Jetronic er LH Jetronic, og K-Jetronic er K-Jetronic. Det er to helt villt forskjellige systemer.

LH Jetronic 2.2 har foresten 2stk rpm-sensorer på svinghjulet. montert 180grader på hverandre.

 

mvh

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du leser tråden jeg linka til, så hadde LH2.4 svinghulssensor og LH2.2 hadde signal fra fordeler, eller er dette bare BS?

 

...2,4 har svinhjulsføler(60-2) imens 2,2 har triggersignal ifra fordelern(usikker på hvilken puls denne gir) de har også forskjellige hjerner,luftmassemåler osv...

har noen en liste over hva det er av følere etc. på et LH2.2 system?

 

EDIT: ja, jeg vet at det er forskjell på mekanisk og elektrisk sprut!

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du leser tråden jeg linka til, så hadde LH2.4 svinghulssensor og LH2.2 hadde signal fra fordeler, eller er dette bare BS?

 

 

har noen en liste over hva det er av følere etc. på et LH2.2 system?

 

EDIT: ja, jeg vet at det er forskjell på mekanisk og elektrisk sprut!

 

 

Det stemmer at LH2.4 har svinghulssensor og LH2.2 har signal fra fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva må jeg da bytte/bygge om for å sette LH2.2 på min motor? kan jeg beholde GLT suget og montere de nye dysene i hullene til de gamle?

 

* komplett sprut, med ledninger og alt

* annen fordeler?

* ?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hæ? Hva er vitsen med lambdasonden til LH 2.2 om du selv kan regulere Co'en?

 

bla til LH 2.2 Jetronic Fuel-system, der står det meste.. unntatt rpm-sensoren som jeg ikke finner hvertfal

 

Jeg tok litt feil i stad, B23/B21/B230ET som har 2 stk rpm-sensorer på svinghjulet :rolleyes:

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-Jetronic er mekanisk innsprøytning ser det ut som i haynes-håndboka... hehe, lærer mye av dette:op

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør vel ha ledningsnett og fordeler fra 240 med 230f og lh 2.2. Hjerner dyser og LMM fra 740 med 230FT med lh 2.2

 

så enkelt er det ikke,240 med b230f her et helt annet tennings system enn en 740 tic med lh2,2...så det er laaang ifra plug and play.

 

på lh 2,4 kan man lett "konvertere" et sugesprut med hjerner og div ifra turbo.men dette gjeldet ikke lh2,2..

 

vanlig lh2,2 i 740 kan konverteres men ikke lh2,2 i 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så enkelt er det ikke,240 med b230f her et helt annet tennings system enn en 740 tic med lh2,2...så det er laaang ifra plug and play.

 

på lh 2,4 kan man lett "konvertere" et sugesprut med hjerner og div ifra turbo.men dette gjeldet ikke lh2,2..

 

vanlig lh2,2 i 740 kan konverteres men ikke lh2,2 i 240.

Hva er forskjellen på LH 2.2 til F og FT?

Jeg har hatt en 240 med lh 2.2 FT og den satt det 240 ledningsnett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på LH 2.2 til F og FT?

Jeg har hatt en 240 med lh 2.2 FT og den satt det 240 ledningsnett på.

 

Har også selv hatt b230f motor ifra 240.på den satt de i hjerne inni bilen samt en "tenningsboks" ved spylervæsketanken på høyre side.

 

En b230 ft med lh2,2 har et helt annet tennings system med 2 hjerner inni bilen slik som på lh 2,4 generelt.

en 740 med b230f og lh2,2 har samme tennings system som b230 ft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fusker på full gass over 4500 rpm, og når den er kald går den på 2-3 sylindre til kaldstarten kobler ut.

 

en annen grunn til å bytte, er at motoren skal ut for pakningsskift alikevel...

 

EDIT:en fordel å fullføre ting før man trykker send...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår