Gå til innhold

B21ET, fjerne k-jet?

Ranger emnet


VCE

Anbefalte innlegg

Har også selv hatt b230f motor ifra 240.på den satt de i hjerne inni bilen samt en "tenningsboks" ved spylervæsketanken på høyre side.

 

En b230 ft med lh2,2 har et helt annet tennings system med 2 hjerner inni bilen slik som på lh 2,4 generelt.

en 740 med b230f og lh2,2 har samme tennings system som b230 ft.

På min satt det to hjerner inne i bilen. Han som byttet motor i den sa at det var 240 nett. "Tenningsboksen" er vel tenningsmodul/ sluttsteg? Er det da samme tenning på 230a og 230f med lh 2.2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei!

 

Ja det skal gå greit å bygge om til LH 2.2. Det er nok en del mere jobb enn det ser ut som i første øyekast men det er absolutt mulig. Men hvis du skal gjøre det vær så snill å bruk tid på å forstå hvordan LH 2.2 virker først. Et lite tips til deg er å ikke bruke tenningsanlegget fra LH 2.2 da dette har en veeeldig "konservativ" tenningskurve. Jeg bygde om en motor jeg hadde fra B230A til B230F med tenningsanlegget fra B230A. Dette er noe som i følge volvo/bosch ikke skal være mulig men det fungerer aldelse sutmerket. Som sagt var min motor en sugemotor men med ny kam osv gikk den faktisk rimelig bra i forhold til hva en B230F skulle ha gjort orginalt. Gjetter på at den havne rundt 150 Hk. Siden du har turbo så ta en liten kikk på APC som saab brukte sammen med LH 2.2 Dette vil gi deg litt ekstra HK ved fullt gasspådrag akkurat som volvos Turbo+ gjorde for biler med LH

Pyro_smurf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min satt det to hjerner inne i bilen. Han som byttet motor i den sa at det var 240 nett. "Tenningsboksen" er vel tenningsmodul/ sluttsteg? Er det da samme tenning på 230a og 230f med lh 2.2?

 

De har jeg mine tvil til men..

 

lh2,2 på en turbo har tenningshjerne,imens på en vanlig 230f i 230 er det en helt annen type tenning.

 

jeg prater selvsagt om å bruke tenningshjerne/innsprøytningshjerne,dyser osv ifra en turbobil og ikke noe hjemmelagede greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: men lh2.2 er bedre på alle vis enn k-jet?

 

siden lh2.4 er bedre/mer populært enn lh2.2 så vil jo lh2.2 være billigere og lettere å få tak i? desuten er det færre deler som må byttes, noe som igjen gjør at det er mindre som kan ødelegge for meg.

 

jeg kan jo også bare bytte det som er slitt på k-jet'n, men som jeg skrev over, så er vel hl2.2 bedre?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

maxis: men lh2.2 er bedre på alle vis enn k-jet?

 

siden lh2.4 er bedre/mer populært enn lh2.2 så vil jo lh2.2 være billigere og lettere å få tak i? desuten er det færre deler som må byttes, noe som igjen gjør at det er mindre som kan ødelegge for meg.

 

jeg kan jo også bare bytte det som er slitt på k-jet'n, men som jeg skrev over, så er vel hl2.2 bedre?

 

Lh 2,2 er det ikke så mye av,er en grunn til at få bruker det systemet også da.

Du må nok bytte ut lik mye deler i forhold til k-jetronicen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur vi begynner å blande her jeg... K-Jetronic er Meaknisk innsprøytning, som etter det jeg vet, kun E-motorene har. B21ET har jo Motronic, er vel heller ombygging fra Motronic til LH 2.2 vi burde diskutere? :wonder

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

trur vi begynner å blande her jeg... K-Jetronic er Meaknisk innsprøytning, som etter det jeg vet, kun E-motorene har. B21ET har jo Motronic, er vel heller ombygging fra Motronic til LH 2.2 vi burde diskutere? :wonder

 

b23et-motronic

b21et-k-jetronic

b230et-motronic

b230ft-(tidlig)lh2,2 senere lh 2,4

b230f-lh2,2 eller bendix regina eller lh2,4 avhengig av bil og årsmodell

b230fk-lh2,4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det man må gjøre på lh2.2 som man slipper på lh2.4?

 

på 2.4 må man montere annet svinghjul, lage brakett(er) til føler(e) og skjære hull i clutch-hus. dette er den del jobb som man slipper på lh2.2...

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det man må gjøre på lh2.2 som man slipper på lh2.4?

 

på 2.4 må man montere annet svinghjul, lage brakett(er) til føler(e) og skjære hull i clutch-hus. dette er den del jobb som man slipper på lh2.2...

 

Du MÅ jo ikke ha givern på svinghjulet om du absolutt ikke vil bytte svinghjul.

Er jo like mange givere ellers du må montere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å spørre på en annen måte, hva er så vanskelig/elendig med lh2.2?

 

jeg vet om minst to 740 med 230FT / lh 2.2, så tilgangen er ikke ille...

 

1:utvalg i chipper er dårlig.

2:skulle det oppstå feil/problemer har den ikke diagnoseuttak som lh2,4

3:lh2,4 er generelt letter å skaffe deler til.

4:lh2,4 er vel enkelt og greit et bedre system,de bytta vel ikke ut lh 2,2 fordi de hadde lite å gjøre..

5:problemer med dette systemet er MEGET vanlig

 

Finnes sikkert plenty andre og flere grunner.

 

Hadde selv en 760 turbo med lh2,2...etter hvert gikk jeg lei alle problemer jeg hadde med sprutet og byttet til lh2,4..

 

Men har du tilgang til lh2,2 billig,så er det jo ikke akkurat værre enn k-jetn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår