Gå til innhold

Bytting av side-ruter på Corolla

Ranger emnet

bjornbjorn

Anbefalte innlegg

Hei, var så uheldig i helgen at noen knuste to av side-rutene på bilen min (passasjersiden, Corolla 86, Hatchback).

Billigste måten å få byttet dem på er vel å stikke innom en knokser og finne en skrotet Corolla og flytte rutene fra den over på min egen.

Problemet er at jeg ikke vet hvordan man gjør det. Er helt grønn. Så - det jeg lurer på; finner man noen oppskrifter på nettet noen steder?

Eller noen som kan gi meg noen hint her? :)

- bjornbjorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatchback sier du? Få tak i noen brukte ruter..

Siderutene bak er festa med 3 skruer (2 fremme, 1 ved åpnemekanismen) som du enkelt ser :) Bare skru ut fra innsiden og pass på at du ikke misker delene..

skru på de nye rutene

Enklere hvis man er to stykk :)

EDIT: Ser nå at det gjelder sideruta fremme og :)

litt værre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så ille som det høres ut.. ta først av sveiva og dørtrekket. Jeg kjenner ikke alle detaljene på akkurat din bil (så det er ikke sikkert at dette stemmer helt), men om du tar av vinduslisten på yttersiden og sveiver ruta litt ned sånn at du får løsnet den fra vindusheisen så er den fri.. du må sannsynligvis vri den litt før du får løftet den opp og ut av døren... Det er noe herk å stå ute på høggern om vinteren og gjøre dette, men noen huggerier har allerede plukket rutene ut for deg...

sjekk på feks http://www.bruktbildeler.com/

lykke til :D

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EDIT: Ser nå at det gjelder sideruta fremme og

Ja, de måtte jo knuse begge to bare på kødd selvfølgelig ...

Det er noe herk å stå ute på høggern om vinteren og gjøre dette, men noen huggerier har allerede plukket rutene ut for deg...

heh, ja da vet du hva jeg kommer til å gjøre i morgen ;) .. måtte plukke dem selv. Eller, hvis jeg gjorde det så fikk jeg dem for 150,- kr stykket .. og det hørtes jo rimelig bra ut. Toyota delelageret skulle ha 7/800 per vindu.

Ja, det er vel bare å prøve seg, kan ikke gå så gale :) .. takk for svar iallefall!

- bjornbjorn

Lenke til kommentar
Del på andre sider