Gå til innhold

Vanskelig å bytte bærearm og kule?

Spanjis

Anbefalte innlegg

Følte meg litt morsom: Gode verktøy og tolmodighet! Hehe..

Kjører Siræwa selv, men hakke studert dette leddet. Men ofte så er jo slike ting sterkt angrepet av salt og møkk. Har vært med på å bruke blåselampe og solide slegger for å få de løs (VAG-driit ;) ), men håper skuringa går litt enklere enn det.

Lurer faktisk på selv om jeg må gjøre noe lignende. Den er ikke så stabil lenger.

-Ikke mye snøring på lite, men litt snøring på mye! ;)

Nåværende bruksbil: 1992 Ford Sierra 4x4 stasjonsvogn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skrue ine på traversen, og løsne bærekula, samt stabstag, anbefaler deg å bytte foringer mellom bærearm og stabstag, biltema er helt ok der.

Tror ikke det skal være no problem å løsne, pleier ikke å være det.

Er vel kanskje noe av det enkleste å bytte bærearm på.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke svare deg på hva som er best, men jeg har byttet begge bærearmene på Sierraen min selv. Har brukt litt tid, men har man erfaring burde det gå ganske så raskt. Tviler på at de bruker 3 timer på et verksted for å bytte den... det eneste er at den kan være litt vriene å montere igjen. Hjelper å bruke jekken og stropper for å få den på plass. Uten det kan det være håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er faktisk veldig, veldig enkelt. Eneste er som folk sier, litt køddent å få den på plass igjen. Litt vanskelig å treffet hullet i traversen, så må bruke jekkestropp og dra den litt inn..

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

er dritsimpelt og bytte bærearmer. biltema funker helt greit til vanlig sierra. tar deg ca 30min på hver side.

så må bruke jekkestropp og dra den litt inn..: hallo jekkestropp, hva brute du den til? er bare og dytte den innover nederst på bremseskiva når du skal ha den på traversen!.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er dritsimpelt og bytte bærearmer. biltema funker helt greit til vanlig sierra. tar deg ca 30min på hver side.

så må bruke jekkestropp og dra den litt inn..: hallo jekkestropp, hva brute du den til? er bare og dytte den innover nederst på bremseskiva når du skal ha den på traversen!.

Jeg måtte det, fordi når bærekula er montert på spindelen, og stabstaget står i, så måtte det endel trykk til får å få den langt nok inn til å få bolten til å treffe, så jeg brukte da en jekkestopp, JA: en jekkestropp for å dra den på plass.

- 05 Toyota Land Cruiser GX

- X 06 BMW 320DT
- X 98 Audi A4 1,8TQ
- X 89 Ford Sierra Sedan 2.0i CL 
- X 86 Volvo 240GL 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte det, fordi når bærekula er montert på spindelen, og stabstaget står i, så måtte det endel trykk til får å få den langt nok inn til å få bolten til å treffe, så jeg brukte da en jekkestopp, JA: en jekkestropp for å dra den på plass.

hehe jeg brukte min kreative side :P

jeg tok et spett :P

og pressa det til jeg fikk bolten hele veien igjennom...

brukte ikke lange tia...

Robert

24 år

nes i akershus

Lenke til kommentar
Del på andre sider