Gå til innhold

H-Kam: Hvilke motorer satt den på? Passer den til turbomotorer?

Ranger emnet


Volvo 240 T4R

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Jeg har h-kam i b23et med standard turbo.

Jeg skulle ikke lade mye over 0,4 bar før tenningsbanken kom,så hvis den kammen skal gjøre noe nytte i en turbomotor må turbo med stor turbin og stort a/r-mål monteres.

Dette pga lite lobeseparasjon,dvs ventilene står samtidig åpne for lenge.

Da rekker nemlig eksosen å bli presset tilbake i sylinderen pga høyt trykk i eksosmanifolden ,les trang turbin.

Optimalt for turbomotor er ingen overlapp overhodet..f.eks cosworth har 0 grader overlapp originalt.

Ble dere no klokere?

 

Bottom line: Bruk heller a eller b-kam,de funker bra på turtall og er villige nede =kjørbar motor.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår