Amitraxx Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Sendte e-post til Tom Sagerud - Typegodkjenning ved Harald A. Møller angående min ombygging fra TDK til VR6... Dette var svaret: Hei, for nyere biler (etter Golf II) har vi dessverre ingen ombyggingsdokumentasjon, her må mitt tips bli å forsøke TÜV i Tyskland eller en Volkswagenklubb. mvh Tom Sagerud Typegodkjenning Harald A. Møller AS Dermed lurer jeg på om noen sitter på slike papirer til Vento/Golf 3 ? :biker Siter 2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI 1998 Ford Mondeo 2.0 16v 1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan 1992 Honda Prelude 2.0 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vwidar Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 trenger man det da? i og med at det er levert orginalt, eller er det da bare slik at man sliper og søke om motorbytte? Siter B&B Racers Corrado 2.0 16V og Golf 1.6 83mod x-Golf 93mod x-Jetta II g60 x-Passat syncro g60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Februar 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2006 Uten å sitte på fasit her, så er det vell nok at møller skriver ut et dokumentasjons papir på hva som skal byttes fra TDK til VR6. også etterpå gå god for at dette er blitt gjort på denne bilen. Men en annen sak er jo om de gidder å ta på seg en slik jobb. Vil nå ikke tro du trenger TUV til å godkjenne dette. Ta deg en tur til biltrangsynet og hør hvordan de stiller seg til denne saken, er jo dem som til syvende sist godkjenne det, så det beste er vell å rådføre deg med dem om hvordan du skal gå frem. Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Uten å sitte på fasit her, så er det vell nok at møller skriver ut et dokumentasjons papir på hva som skal byttes fra TDK til VR6. også etterpå gå god for at dette er blitt gjort på denne bilen. Men en annen sak er jo om de gidder å ta på seg en slik jobb. Vil nå ikke tro du trenger TUV til å godkjenne dette. Ta deg en tur til biltrangsynet og hør hvordan de stiller seg til denne saken, er jo dem som til syvende sist godkjenne det, så det beste er vell å rådføre deg med dem om hvordan du skal gå frem. Det skal vel holde, ja, men spørs om det er det Møller her sier at dem ikke skriver ut lenger.. Kan jo ta en tur til et lokalt Møllerverksted og høre med noen der om de kan skaffe.. Mulig dem kommer lenger opp i systemet enn en vanlig kunde gjør via mailklienten sin.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
smaago Skrevet Mars 15, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2006 trur detta e meir en humør saktil den du spørr nor du spørr... i harstad sa dem at det va bare å ta alt fra VR6`n å putte det på golfen min (92mod,1,8L) åsså sku eg bare komme innom me den til dem så ordna dem ei typegodkjenning... at drivverk,bremser,motor å gir mm va lik en standar VR6... åsså en tur innom biltilsynet å få dette dobbelsjekket å stemmplet at den er godgkjent i vognkorte for så å slippe å omregistrere den som en VR6... smart me tanke på forsikringa... sånn fikk jeg det forklart vertfall... så derfor har jeg et lite inntrykk av at det er mye rart som bli sakt rundt om her i lande, å mye e etter dagshumør... rare greier...;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingCamel Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Jeg var på biltilsynet å spurte om noe, ikke akkurat ombygning til vr6 men ikke langt unna, og fikk svar om at det ikke var noe problem i og med at bilen var levert slik fra fabrikk. Regner med at det gjelder angående ombygning til vr6 også. Siter 1994 VW Golf TDK 2000 Yamaha Dragstar 1100 x 2006 Bombardier Outlander 800 x 2006 Bombardier Rally x 1982 "Chewy" Corolla DX Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Om du er medlem av VACN så er det mulighet for at noen der har disse papirene. Det skal være mulig å gjøre dette vertfall. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg