Gå til innhold

Styggfort. (Litt rystende klipp) MC.

Ranger emnet

Tsbusa

Anbefalte innlegg

Sykler er skummelt, hvertfall når jeg tenker på sikkerheten (ca. ingenting i forhold til bil). Kommer kanskje til å ta MC lappen en dag men kommer neppe til å nærme meg de aller raskeste (ender da opp i litt adrenalinbehov og kjører over evne med ulykke i følge) hehe... Slik ser jeg det...

Som jeg alltid har sagt, hadde "racing" motorsykler blitt oppfunnet i dag, hadde nesten ingen regjeringer i verden godkjent dem for offentlig vei pga. faren (død).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Når jeg så på ghostrider tror jeg det stod i begynnelsen at det er 16 ganger større sjanse for å dø på sykkel enn med bil. Mulig det er sant det, men jeg har ikke planer om å legge sykkelstøvlene på hyllen ennå.

Men når jeg så det klippet tenkte jeg at det faktisk kan skje meg! Det er noe mange ikke tenker over egentlig, det kan absolutt skje akkurat deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker på hvor nære jeg har vert det der selv.

Har vært ut for at biler ikke har overholdt vikeplikten sin før.

Jeg kjørte forbi en lastebil i sving en gang og når jeg kom ut av svingen var det en enveiskjørt bro, og på den broen var det en bil som skulle skynde seg så han slapp å stoppe for lastebilen.

Han hadde ikke regnet med at det kom en motorsykkel i 140km/t. bak lastebilen og ville forbi.

Jeg traff speilet på bilen med albuen.

Fyren som kjørte bilen slakket ikke ned en gang, kikket bare stygt på meg.

Hadde jeg fått tak i han hadde jeg drept han.

Jeg hadde kanskje litt skyld i det selv, men han kunne slakket på farten syns jeg så hadde jeg sluppet å slå albuen min så jævlig i allefall.

En annen gang kom jeg og en kamerat bortover et langt rettstrekk.

Vi lå side om side i 150km/h. og der kommer det en dame fra venstre og presser seg utpå veien rett før en sving og legger seg midt i veibanen og får ikke opp farten, så vi blir nødt til å kjøre forbi i gruskanten på høyre side.(innenfor bilen)

Kameraten min slo kneet i sida på bilen og laget en stor bulk.

Tror ikke damen så oss før vi suste forbi på høyre side.

Dette er to grunner til at jeg ikke er skikket til å kjøre sykkel.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis personen hadde hatt 200km/t eller noe så hadde nok skadene på bilen vært større og personen hadde liggi lenger unna. husk at det er ganske mye moment i en 200kg klump som kommer i 200km/t.

når jeg kjørte ut var det bare min egen feil.

fordekket (som jeg glemte å sjekke når jeg kjøpte sykkelen) hadde sitti på siden sykkelen var ny (2000-2004=4år!!). urutinert av meg!!

...prrrrrtt...

2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK...

(X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt...

(X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føste filmen ser ut som at bilen og sykkelen kom mot hverandre på hovedveien i utgangspunktet og så skulle bilen svinge av til venstre og da traff de hverandre. Farten behøver ikke ha vært så inni helvete stor, kreftene er enorme i slike sammenstøt. Jeg tipper at bilen sto nesten stille og sykkel i 60-80.

Andre filmen er jo bare tragisk, ser ut som om bilen ikke ser at bilen foran bremser og dermed må ta en bråbrems-unnamanøver-deluxe.

Skurk:

[ Volvo 242 -82 ]

[ Fiat Uno Turbo -86 ]

[ Ford Sierra Cosworth -91 ]

[ Volvo 240 -83 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange her sier han sikkert er død, men for meg ser det ut som om han rister på hodet et par ganger når de er over han. Muligens lam?

- 98 Honda Integra Type R

- 93 Toyota Corolla 1.6 Automat *solgt*

- 94 Honda Accord 2.3i SR *solgt*

- 83 Ford Sierra 2.0L *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig sansen for folk som filmer skada / døde folk i det hele tatt.

'Og atpåtil legger det ut på nettet... :knob:

hmm. Har sett værre en det når jeg har kjørt forbi ulykker. Er ikke akkurat mye og se etter. Pluss at min bestefar har vært brannmann . Så man har jo hørt om de værste på RV3 og Rv25 i hedmarksområdet. det værste er de som er så jevla nysgjerrige som må bort og se, og drar med seg unger helt opptil ulykkes stedet. det er idioti. hva er det de ser etter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føste filmen ser ut som at bilen og sykkelen kom mot hverandre på hovedveien i utgangspunktet og så skulle bilen svinge av til venstre og da traff de hverandre. Farten behøver ikke ha vært så inni helvete stor, kreftene er enorme i slike sammenstøt. Jeg tipper at bilen sto nesten stille og sykkel i 60-80.

Andre filmen er jo bare tragisk, ser ut som om bilen ikke ser at bilen foran bremser og dermed må ta en bråbrems-unnamanøver-deluxe.

Skurk:

Kan med ganske god sikkerhet love deg at sykkelen kjørte MYE raskere. Det skal faktisk ganske mye til for at man river en Motorsykkel i TRE deler. En MC ramme er STERK! Man ser at gaflene er revet av, midterste del med motor er en liten haug, og bakerste del med undertray og svingarmene er hver for seg.. Dette har gått fort.

-Subaru Impreza WRX "STi" 01'

-Subaru Impreza WRX 01'

http://www.dlgracing.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.

Har vært borti en del med redningsmannskaper å gjøre.

Han er nå heil. Ingen avrevne kroppsdeler, så denne er ikke så

gale å komme til.

Men når du får melding om front mot front i en 90kmt sone

Og du skal gå fram og vurdere hvordan man skal få åpnet vraka for

I de hele komme til personer, og man oppdager barneseter.

Da får selv den tøffeste problem,

Skulle kanskje lagt ut noen slike på nett.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke særlig sansen for folk som filmer skada / døde folk i det hele tatt.

'Og atpåtil legger det ut på nettet... :knob:

Så lenge ansikter og andre gjenkjennlige detaljer er sensurert, så synes jeg det er greit.

Det gjør visse inntrykk som jeg mener er viktige å ha med seg når man er ute og kjører.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider