Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge?

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

Da vær motoren skjært igjenn. å nye en står for tur. :mad:

Men jeg lurte litt på 16v ventiler. finsdet noen av dem som passer rett den i 240?? med fordeleren på rett plass?

I så fall, hva bær man gi for en sånn motor med komplett ledninsngnett å alt??

eller så lurte jeg litt på en et motor. hva bør man gi for en sånn en??

Eller så lurte jeg på en vanlig f motor, en komplett en. hva bør man gi for en sånn en.

en ting er sikkert jeg skal ikke ha gasser. har mest list på 16v. det ser tøft ut: :???: hva heter den? vansklig å få tak i?

Ft/Fk motor blir litt for dyrt for meg.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da vær motoren skjært igjenn. å nye en står for tur. :mad:

Men jeg lurte litt på 16v ventiler. finsdet noen av dem som passer rett den i 240?? med fordeleren på rett plass?

I så fall, hva bær man gi for en sånn motor med komplett ledninsngnett å alt??

eller så lurte jeg litt på en et motor. hva bør man gi for en sånn en??

Eller så lurte jeg på en vanlig f motor, en komplett en. hva bør man gi for en sånn en.

en ting er sikkert jeg skal ikke ha gasser. har mest list på 16v. det ser tøft ut: :???: hva heter den? vansklig å få tak i?

Ft/Fk motor blir litt for dyrt for meg.

hvilken prisklasse er det snakk om??

Medlem på Bilforumet i over 10 år nå. Internett begynner å bli gammelt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16V motorene har fordeleren på "feil" plass siden disse ble levert i 740/940! En komplett b234 motor bør du få ett sted mellom 5 - 10 lapper. Ellers så har du b204ft og b204gt, disse motorene ble vel stort sett levert i italia/belgia (?) og er litt mer sjeldnere enn en vanlig b234f! Let litt på fbt.se,blocket og tpc..

"95 VW Golf III (grevlingbil)

"84 Volvo 240 - B230FK +

[X] "00 BMW 520 m-sport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16v motoren passer dårlig i 240: Blokka er litt spesiell så du må lage egne motorfester.

Fordeleren skaper litt problemer for det blir for trangt ved torpedoveggen. Fordeleren fra vanlige 230 motorer kan ikke brukes da denne blokka ikke er laget for det.

En grei løsning er å sette toppen på ei vanlig 230 blokk. Tror du da i samme slengen må flytte over stemplene fra 16v. Ombygningssett til reg.reima får du kjøpt ferdig, bare å kaste på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det er 90 mod eller no. rundt der.

selve motoren er vel komplett egentlig. tror dynamoen er skrudd av. og stramme festene til servo pumpa. ellers er MOTOREN komplett tror jeg. følger med ledningsnett. (er ikke sikker på om det er helt komplett)

volvo 240 tic T-red styling, super dtm osv. prosjekt

volvo 245 b21et 77 mod.

volvo 240 86 + volvo 245tic 87

245 78/90 me b23ET 60/60

polo 6n me rieger styling-seat toledo 94 2,0i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER B21ET noe å satse på. må ha en motor som er drift sikker med samtidig går litt bra. kan det by på noen store problemer å sette motoren i bilen. der det har sotte b230A først satt det b200k så det er retur til tanken.

opp trenger svar

hva kan en sånn ET motor være vært??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider