Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge?

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oki da stryker jeg han fra lista.

det var en annen som skulle selge også. den var det ny vei og lager. + topp pakning, han trudde kansje det var bytta ringer også. han skulle sjekke kompen en dag. den hadde gått over 300 000km. og det følte med 2 innsprøytnings anlegg.

noen som vet hva en må regne med å gi for den??

hvist det er bar kom i stylinderne da.

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B21ET fra 81-84 koster ikke mange kronene i sverige iaf, rundt 3-4000SEK for en komplett i god stand.. FT ligger mellom 5 og 10000SEK alt etter årsmodell, km stand osv.. Men B21ET bruker endel suppe da.. FTn er billig i drift, hvis det er en bil du bruker stort sett året rundt så er det dumt at den drar mye på mila (hvis ikke du er stinn av gryn)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med b23et!

grom motor med de riktige delene orginalt!har henta to stk b23et i sviiden tidligere og prisen ligger 5skr +- med kasse og alt som trengs....

og fordelern står tilogmed på riktig plass orginalt:)

er på utkikk etter det også jeg. 5000kr hadde vaær optimal kasse har jeg da. den trenger bare å være med sprut.

skal det fortollas?? :op

i så fall åssen blir det å få godkjent den i bilen min. må jeg få med noen papierer.

bruker b23Et også mye på mila?? mere en 1 / 1,3

Trur det blir en Et motor jeg nå.

Vet du om noen Poffs??

Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er bare å lete videre.. Tror han joiken jeg kjøpte ftn min av hadde vraka enda en 740/940TIC med FT motor, så han skulle selge enda en. Stod til 6000SEK på blocket, med kasse og alt rundt. Han holder til i göteborg/kungälv...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier folket om b230Et motor da.

Hva med bensin forbruket??

Og går den bra?

B230et er en grei motor.. bruker kanskje litt mye bensin da... 182 hk orginalt (84-88) mindre i den siste utgaven.. Chip å liten justering på turboen å så går den greit.. må vel sies at blokka er noe dritt da, tåler ikke noe særlig mer en 1 kg ladetrykk... Den siste utgaven kom med bedre råder, men da med kun 155 hk..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider