Gå til innhold

hvilken motor skal jeg velge?

Ranger emnet

Per-Henrik

Anbefalte innlegg

B230et er en grei motor.. bruker kanskje litt mye bensin da... 182 hk orginalt (84-88) mindre i den siste utgaven.. Chip å liten justering på turboen å så går den greit.. må vel sies at blokka er noe dritt da, tåler ikke noe særlig mer en 1 kg ladetrykk... Den siste utgaven kom med bedre råder, men da med kun 155 hk..

Finns vel bare en utgave av b230et,alle har like elendig bunndel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Finns vel bare en utgave av b230et,alle har like elendig bunndel.

Siste året kom den med sterkere råder.. 89... Sa iverfall en kar på et verksted som jeg snakka med får et par dager siden.. han har en 740 89` med b230et..

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230 ft kom jo i 740n rundt 88 da.

b230et er like elendige alle ihop.

Er bare rådene som er uegnet til dette bruket da.

Setter man i råder fra -89 og opp er det like bra bunndel som de nyere.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv og få tak i en B23ET. Det er en god motor som Poffs nevnte tidligere i tråden.

Den har smidd veiv, m-råder, smidde stempler og 405 topp orginalt. Det sitter orginalt en B kam i den motoren. Eneste som trekker ned er at den blir styrt (orginalt) av det innsprøytningssystemet Bosch ikke trekker frem når dem skal skryte av forrtida si: Motronic.

Jeg har en slik motor i min (på gulvet i garasjen nå), og fikk den aldri til og gå skikkelig med motoronic sprutet. Den gikk da jeg tok den utav 760en.

Men, tilbake til topic. Denne motoren sitter da KUN i les: 760 Turbo fra 1983 og 1984. Viss det er annet årstal så er det B230ET eller en uerfaren selger. Skjekk dette ved kjøp, det står stemplet inn helt på toppen av blokka bak fordeleren. Og bak på eksosida av toppen så står det en produksjons år. Mest sansynlig 82 på 83 modellen og 83 på 84 modellen.

Ellers så er det et sinnsykt bunndrag i den motoren. 173 hk og ???nm. Jeg har kun kjørt den i orginal stand da den gikk skikkelig i 760en med B kam. Satte i A kam før den blei putta i 240en.

(correct me if I'm wrong!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider