Gå til innhold

Bmw 320 som ikke starter.. bensintilførselproblem?

Ranger emnet


Zipp0

Anbefalte innlegg

God kveld..

 

Sliter litt med bilen min for tiden.. skulle flytte den i går og fikk kjørt nøyaktig 1,5 meter før hele dritten begynte og riste før den døde ut..

regner da med at dette har noe med bensintilførselen og gjøre, nappa ut releet til pumpa og tjuvkobla nedi der, pumpa starta og det samme gjorde bilen. tok med releet inn i varmen åpna det og rensa litt, satt det sammen igjen og målte at det fungerer. heiv det inn på plassen sin og satt meg inn for å høre den herlige motorlyden, men neida, ikke no start, bare noen merkelige "smelle"lyder jeg ikke kan husker og ha hørt før..

 

 

noen som har forslag til meg? åpent for stort sett alt..

 

hører ikke pumpa når jg vrir om tenningen heller.

 

mvh

Kenneth som ikke er så jævli gla i bilen sin lenger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor mange sylindre gikk bilen på? hvor lenge har den stått ute? Hvor lenge siden er det du har bytta olje?

 

vet ikke hvor mange den gikk på men stoppa pga mangel på bensin, bombesikkert..

 

stått i garasje..

 

bytta olje i fjor sommer..

 

 

målte spenning ved pumpa i sta (den under baksete), dårlig m spenning.(Er bare denne pumpe ikke sant??)

så har begynt og mistenke ecu nå jeg ass..

 

er spenning mellom 30 og jord på begge releene.. virker som det ikke er noe styrestrøm, og den blir vel styrt av ecu?

 

takk for svar :D

 

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenkerdeg om, har du jo funnet feilen... Du sier jo at pumpa går når du tyvkobler releet... da er jo feilen styrestrømmen, dårlig kontakt i tenningsbryteren, eller tenningsbryteren er defekt... håper du skjønner hva jeg mener...

- 85" Ford Sierra 2,0L arbeidsbil

- 06" Skoda Octavia 1,9 TDI 4X4

X 97" BMW 320IT

X 92" Peugeot 605 sldt

X 82" Ford Granada 2.8GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tenkerdeg om, har du jo funnet feilen... Du sier jo at pumpa går når du tyvkobler releet... da er jo feilen styrestrømmen, dårlig kontakt i tenningsbryteren, eller tenningsbryteren er defekt... håper du skjønner hva jeg mener...

 

men styrestrømmen kommer jo fra ecu, og denne skal vel ikke ryke sånn helt uten videre? hadde den oppe i sta. null fukt og slikt tull..

 

målte forresten motstanden i godstilkoblingene til ECU i sta. ligger på litt over 2,3 ohm. er ikke dette litt mye? kan det være nok til og kødde det til??

 

begynner og bli drittlei hele bilen.. sjangsene er store for at det blir bmw til uka..

 

men takk for svar folkens ;)

 

 

edit: tenningslåsen ble forresten byttet på verksted like før jul, så den er relativt ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mener det er sånn at hvis du kjører den på starteren bare så vidt at den starteren starter, så skal bensinpumpa gå. du skal også høre det etter du skrur av tenninga hvis du er kjapp nok.

 

bensin pumpa starter altså ikke i det hele tatt når du bruker nøkkelen?

 

angående godstilkoblingen, 2,3ohm er mye. skal det ikke være ca 0,1-0,4ohm? altså det samme som da du setter bare pinnene på multimeteret mot hverandre?

( )1972 Volvo 140 Turboprosjekt/Banebil.

( )2000 Volkswagen Golf 1.9tdi.

(x)1994 Ford Mondeo 1.8 stv.

(x)2002 Opel Vectra 1.8 stv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår