Gå til innhold

kicker eller pioneer

Ranger emnet

sondr91

Anbefalte innlegg

pioneer-elementet har litt høyere følsomhet og tåler mer julig.

til tross for at kicker elementet er større tror jeg pioneer-elementet vil kunne spille en noe høyere pga høyere følsomhet. å i tillegg tåler elementet høyere effekt, noe som betyr at du trykt kan spille det forsterkeren din klarer døgnet rundt uten å risikere å skade elementet.

kicker elementet tåler også mye julig, og spiller høyt, men jeg kan ikke uttale meg om Hvor mye det tåler ettersom jeg ikke har hatt elementer fra dem før. men ut ifra oppgitte RMS effekter tror jeg pioneer-elementet en bedre kombinasjon med forsterkeren din om du vil spille høyt.

det eneste du må være forsiktig med er å passe på at forsterkeren ikke klipper signalet, det kan gå hart utover elementet, uansett hvilket element du bruker.

jeg har ikke testet 3004spl selv, men det er så og si likt med 121spl utenom noen små endringer, og det klarer fint veldig mye effekt og går ganske langt ned i bassen om kassen er riktig. lyden er også veldig god selv om prisen er lav og elementet er lagd for å spille relativt høyt.

det er veldig lang slaglengde på elementet (maksimal mekanisk slaglengde. x-max er derimot ikke Alt for stor tror jeg. er i allefall ikke det på 121spl), og det skal litt til før spolen går i magneten ved bruk av riktig kasse og subsoniq-filter. men selvfølgelig, alt går om man ikke er forsiktig...

så av de 2 ville jeg valgt pioneer. har 3x 121spl selv, og de er jeg veldig fornøyd med.

jeg har de i lukket kasse nå, og det spiller relativt pent og høyt. men er høy lyd førsteprioritert bør du helt klart velge en portet kasse. merket betydelig forskjell på trykket ved å bytte kassetype.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av delene, begge suger! finn noe annet

du suger...! har jo ingen argumenter engang...

hadde valgt pioneer.. veldig bra kvalitet og spiller høyt som sagt.

jeg skal ha 2 sånne :D

men.. et spørsmål.. sett på den helix blue forsterkeren (2000w) må en eller 2 til får å driver 2 3004spl?

88 Honda Prelude 2.0L 16V doch 150hk

96 Audi A4 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare kjøpe en SoundMagus? :)

Hehehe.

hehe, joa. soundmagus gir sikkert mye trykk, men tviler på at forsterkeren har like god kontroll på elementene når du begynner å presse den en del?

KjΣkk@ک: problemet med helix 1000.2 er at den ikke er stabil i 1 ohm mono (dvs, jeg har sett den klare det fint, men jeg vil absolutt ikke anbefale det), og da vil du ende opp med å kjøre i 4 ohm totalt, noe som kan bli i minste laget med effekt til 2x 3004spl elementer hvis du skal utnytte de. men du vil jo fremdeles få et veldig bra trykk ut av de da.

men på den andre siden så presser du elementene ganske mye om du har 1 forsterker på hvert element. 2000W+ RMS kan bli ganske mye for elementene om du spiller høyt over tid. men du vil jo få utnyttet maks av elementene da.

jeg har selv brukt min zapco 9.0 på 1x 121spl i 8 ohm uten at den strevet med toppeffekten under normalt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å komme med flere forslag!! Har tengt litt på Infinity Kappa Perfect 10.1 Kan skaffe den til under 2000,-. Vil forsterkeren klare 2stk.? Hvis jeg eventuelt kjøper en nå,og en til senere? Vill det spille bra/bedere enn 1 pioneer med 2 infinity??

mvh

Først og fremst finnes det butikker i norge som selger Kappa Perfect 10.1 til 1790,- veil-.

du vil få bra trøkk med to av disse ja...

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok:) har sett at du liker dem veldig godt:) spiller de høyt+ hvor mange db vil de ca spille i en polo 2001 modell? hvor seler de til 1790?=)

mvh

Jeg hadde to stk 10" i en sierra som var helt orginal innvendig, ikke noe demping osv, der spillte jeg over 140dB, og det klarer nok du også i den lille bilen, blir nesten overkill. Monterte 1 stk i en Golf 3, og det spillte helt hinsides..

Men forsterker har jo litt i si selvfølgelig.. Men har du amp til en pioneer, så holder nok det til to Kappa Perfect'er

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider