ChrisDude Skrevet Mai 25, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 25, 2003 Er det noen som vet om Turbo kit til en VAG 1.8T Eller kan mappe opp chipen min mot en KKK K04 turbo Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Mai 26, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 26, 2003 Originally posted by ChrisDude Er det noen som vet om Turbo kit til en VAG 1.8T Eller kan mappe opp chipen min mot en KKK K04 turbo Ts-racing vet sikkert om noe.. Hør med Be-4-You ellers så er det mange som driver med trimming av de motorene..... Søk litt på gamle tråder på forumet her, står en del om trimming der... Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsmotor Skrevet Mai 27, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 27, 2003 Og ta bort kat, monter bensintrykks regulator, samt et nytt program så vips så har du 240 hk, kan skaffe mtm program til dette og evnt resten du trenger oxo, send meg en mail hvis intr. Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Marius S Og ta bort kat, monter bensintrykks regulator, samt et nytt program så vips så har du 240 hk, kan skaffe mtm program til dette og evnt resten du trenger oxo, send meg en mail hvis intr. Merke du noe forskjell ved å fjerne kat. på en 1,8T med MTM chip og orginal turbo? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Qee Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 http://www.ecstuning.com/mkivgolf1.8engine2nd.htm litt mer info om settet - bilen kan kjøres på racing fuel (over oktan 106 tror jeg) og da yter den ca 330 hk og får en bra økning i NM - De 4 programmene det er snakk om er 1 program til racing fuel 1 program til oktan 98, med alt "opperativt" 1 program der ladetrykket er 50% (greit når du skal låne vekk bilen) 1 program der det ikke finnes ladetrykk JÆVLI greit når du skal låne vekk bilen) det koster ca 60.000 m/montering (powerzone.no) http://www.powerzone.no/bilmerker_audi.html & http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=7395 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Marius S Og ta bort kat, monter bensintrykks regulator, samt et nytt program så vips så har du 240 hk, kan skaffe mtm program til dette og evnt resten du trenger oxo, send meg en mail hvis intr. Jeg hater sånne som deg ;) Hvor i all verden har du dette fra ??? I så fall skulle du spart meg for over 40.000.- i fjor når jeg trimmet min A4 1.8T til 240hk. Hurra for alle "party trix" ! Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrisDude Skrevet Mai 28, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 APR sitt kitt inneholder catte + et par andre ting....da må man jo har orginalt eksos/effektanlegg...dette vil da ikke passe min bil da jeg ikke har catta der lenger...dessuten er jo prisen til powerzone helt borti natta DYR...fant et lignende oppsett som er "Bolton" til ca 25.000.- i USA...så da står det mellom det kittet og en k04 til ca 15.000.- inc chip i norge. Men problemet med k04 er jo at de oprerer med forskjellige hk på alle...så langt har jeg funnet fra 225hk til 240hk Er det noen som kan si meg hvem chip som leverer mest mot en k04 og hva som må gjøres i tillegg til ny turbo. Siter Passat 1.8T variant Bilen min Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by ChrisDude Er det noen som vet om Turbo kit til en VAG 1.8T Eller kan mappe opp chipen min mot en KKK K04 turbo Du kan jo snakke med BO-Racing, holder til på Askøy uten for Bergen! Han har god peiling på VW og Audi trimming.... Kontakt info: TLF: 56 15 65 00 Eller http://www.boracing.no/ Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsmotor Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Jeg hater sånne som deg Hvor i all verden har du dette fra ??? I så fall skulle du spart meg for over 40.000.- i fjor når jeg trimmet min A4 1.8T til 240hk. Hurra for alle "party trix" ! Dette er prøvd og funnet ut vie erfaringer, det lønner seg ikke alltid å kjøpe komplette kit, dette koster som regel masse penger, og ikke noe mer effekt Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
greenrallye Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Trimming er ikke gratis. og sånne bolton sett til 20-25tusen pleier ikke gi den aller største økningen i effekt. ikk regn med 250-300hk for den prisen. Og hvis det kit'et til powerzone gir 330hk for 60k, så er det faktisk ikke så dyrt. Siter Rallye Golf (med 16v turbo en gang i fremtiden.) X Volvo 360 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rsmotor Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Men det kitet som powerzone selger ville jeg ha holdt meg unna, man gjør jo ingenting inni motoren og det nekter jeg å tro holder lenge, ihverfall når du kommer opp på denne effekten. da er det snakk om stempler,råder,lager porting av topplokk, topppakning osv,osv. Siter AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Marius S Dette er prøvd og funnet ut vie erfaringer, det lønner seg ikke alltid å kjøpe komplette kit, dette koster som regel masse penger, og ikke noe mer effekt Jaha ?? Har du noen papirer på dette ? Har du kompressor mappet fra den orginale K03`n kanskje ? Ikke det nei ? Om du hadde det så hadde du kanskje sett at den ikke orker å levere luft nok til 240Hk på 1.8T. Jo takk sier nå jeg da, lykke til videre. Btw. Intill 300 Hk på 1.8T er rimelig trygt, 350Hk er greit , alt etter det og du er på egenhånd. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Er det noen som vet om Turbo kit til en VAG 1.8T K04 funker greit opptil 240hk. Koster ca 10 tusen -14 tusen (litt avhengi av hvem du snakker med ) kan skaffes for 10900.- Manifold for montering av turbo kan skaffes for 10900.- Men jeg anbefaler en Garret T28 med manifold extension. Turbo er stor nok til og levere luft til 280hk! kan skaffes for 14000.- inkl manifold extension! Chip til 240hk kan leveres for ca 6000kr! bensintrykks regulator (justerbar) kan skaffes for 1990.- 2,5" rustfritt eksos fra turbo`n og helt ut kan skaffes for 9990.- Opptimalisering av intercooler kan skaffes for 99kr (skjærer hull bak interc. og setter inn lufte luke for høyere igjenom strømning!) Der har du i korte trekk de aktuelle delene og hva det sånn ca ligger på.. priser kan variere fram hvem du snakker med.. MrLeone Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gringo Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Originally posted by Mrleone K04 funker greit opptil 240hk. Koster ca 10 tusen -14 tusen (litt avhengi av hvem du snakker med ) kan skaffes for 10900.- Manifold for montering av turbo kan skaffes for 10900.- Men jeg anbefaler en Garret T28 med manifold extension. Turbo er stor nok til og levere luft til 280hk! kan skaffes for 14000.- inkl manifold extension! Chip til 240hk kan leveres for ca 6000kr! bensintrykks regulator (justerbar) kan skaffes for 1990.- 2,5" rustfritt eksos fra turbo`n og helt ut kan skaffes for 9990.- Opptimalisering av intercooler kan skaffes for 99kr (skjærer hull bak interc. og setter inn lufte luke for høyere igjenom strømning!) Der har du i korte trekk de aktuelle delene og hva det sånn ca ligger på.. priser kan variere fram hvem du snakker med.. MrLeone Ved oppgradering til K04 er det ikke behov for annen manifold. "Optimalisering" av intercooler holder ikke. Med 240Hk på K04 og org intercooler har du innsugstemperaturer opp mot 90 grader og eksos temperaturer over 1050 grader ... jeg ønsker dere lykke til gutter, morroa varer ikke lenge med slike temperaturer. Siter Instant maniac - just add wheels! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mrleone Skrevet Mai 28, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 28, 2003 Med 240Hk på K04 og org intercooler har du innsugstemperaturer opp mot 90 grader og eksos temperaturer over 1050 grader ... jeg ønsker dere lykke til gutter, morroa varer ikke lenge med slike temperaturer. Blablabla.. Dette er akkurat like svada som det derre maset om att en åpen dump ventil ikke funker på en turbo motor! Jeg har selv kjørt ex antall mil med en 1,8T som bremset nærmere 300hk uten problem! Hverken kat eller eller motor tok skade av dette!!! Og jeg har selv vært med om att høyere igjenom strømning av luft i intercooler via lufteluke bak hjelper og er faktisk NOK for 240hk innsugs tempen steg ikke til noen farlige grader som du antyder! MrLeone Siter http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler" http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters" http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie" http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.