Gå til innhold

Turbo Kit VAG 1.8T

Ranger emnet


ChrisDude

Anbefalte innlegg

Ta denne foreksempel:

 

Golf 4 VR6 med turbo kit. som intercooler bruker han en ORG. 1,8T cooler... Bilen har antagligvis over 300hk i motor!

Og Gringo sier att org. intercooler ikke klarer engang 240hk!

Hmmmm......... Hvem har feil nå da?

"Du finner vell en undskyldning denne gangen også :rolleyes:

 

ATP Stage I with T3/T4B

260 Wheel HP

VR6 Turbo Manifold

2.5" ATP Downpipe

Cartech FMU

Custom ECU program

Stock 1.8T Intercooler

Custome Intercooler Pipes

TurboXS BOV

TurboXS Dual Stage Controller

Tial Wastegate

17" Axis Wheels

post-1048-13804851399327_thumb.jpg

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Mrleone

Ta denne foreksempel:

 

Golf 4 VR6 med turbo kit. som intercooler bruker han en ORG. 1,8T cooler... Bilen har antagligvis over 300hk i motor!

Og Gringo sier att org. intercooler ikke klarer engang 240hk!

Hmmmm......... Hvem har feil nå da?

"Du finner vell en undskyldning denne gangen også :rolleyes:

 

ATP Stage I with T3/T4B

260 Wheel HP

VR6 Turbo Manifold

2.5" ATP Downpipe

Cartech FMU

Custom ECU program

Stock 1.8T Intercooler

Custome Intercooler Pipes

TurboXS BOV

TurboXS Dual Stage Controller

Tial Wastegate

17" Axis Wheels

 

Du har litt å lære skjønner jeg.

 

Grunnen til at han kan kjøre på org 1.8T intercooler er at han har en større turbo. Den har større flowrate og dermed lavere temperatur utvikling. Skal du være frekk så får du gjøre leksene dine først.

 

Hva gjelder mine erfaringer med K04 så er de høyst rellevante. Eksostemperaurer er målt med HKS EGT montert i selve eksosturbinhuset rett før selve impeller. Målinger er gjort med orginal chip, steg 4 BSR chip, med org intercooler, med større EVO MS intercooler, med fanger på. men fanger av, men innerskjermer, uten innerskjermer, på bane og på gata. Jeg hadde drept for en scanner nå så jeg kunne lagt ut Borg Warner sine egne white papers på K04 tuboen. Da hadde du kanskje skjønt tegninga med temperaturene.

 

 

 

5304 950 0001 ( same outline as 5303 970 0011 )

 

1.8T Transverse:

Audi A3 110Kw & 132Kw

Audi TT 132Kw

VW Golf & New Beetle 110Kw and others

 

Maximum power output 162Kw/220Hp ( DIN )

 

Max exhaust gas temp. Temporalily - 950 degrees celsius

 

Max exhaust gas temp. continuously - 930 degrees celsius

 

 

 

5304 988 0015 ( same outline as 5303 970 0005 )

 

VW/Audi 1.8T Inline:

Audi A4 & A6 110Kw

VW Passat 110Kw

 

Max power output 162Kw/220Hp ( DIN )

 

Max exhaust gas temp. Temporalily - 950 degrees celsius

 

Max exhaust gas temp. continuously - 930 degrees celsius

 

 

5316 988 6717

 

VW/Audi 1.8T Inline or transverse

 

Max power output 177Hp/240Hp ( DIN )

 

Max exhaust gas temp. Temporalily - 975 degrees celsius

 

Max exhaust gas temp. continuously - 950 degrees celsius

 

 

Legg merke til at sistnevnte turbo er en K016 og er ikke vannavkjølt, kun olje og det er endel andre modifikasjoner som må til for at det skal passe.

 

Med disse tallene bør enhver tosk skjønne at noe ikke stemmer med "trim" tallene som blir kastet ut her.

 

Snakk FAKTA, ikke svada.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huh... Gringo Dingo Dude..

du brukte BSR chip..det sier ja allt! :D

Trenger man og si mer?

 

jaja..du får slite på.. dine erfaringer bryr meg mitt der sola ikke skinner!

 

Jeg kan da ikke gjøre hjemme lekser jeg ikke visste att jeg hadde! Jeg referer til hva fler parten av Tysker tunere bruker/sier! I tillegg legger jeg til egne erfaringer av hva som fungerer på disse bilene... Ut fra dette kan jeg ikke si meg enig i de tall du fremlegger! Att det finnes enkelt tilfeller med eksos problem, ja det er ikke umulig, men jeg har aldri opplevd det !!

 

Jeg nevnte også att jeg annbefaler Garret T28 turbo`n!

Dette fordi den ikke har noen som helst problem med og levere luft til 240hk ! Og er bolt on !!

 

Jeg snakker verken svada eller fakta.. jeg snakker ERFARING :D

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

Huh... Gringo Dingo Dude..

du brukte BSR chip..det sier ja allt! :D

Trenger man og si mer?

 

jaja..du får slite på.. dine erfaringer bryr meg mitt der sola ikke skinner!

 

Jeg kan da ikke gjøre hjemme lekser jeg ikke visste att jeg hadde! Jeg referer til hva fler parten av Tysker tunere bruker/sier! I tillegg legger jeg til egne erfaringer av hva som fungerer på disse bilene... Ut fra dette kan jeg ikke si meg enig i de tall du fremlegger! Att det finnes enkelt tilfeller med eksos problem, ja det er ikke umulig, men jeg har aldri opplevd det !!

 

Jeg nevnte også att jeg annbefaler Garret T28 turbo`n!

Dette fordi den ikke har noen som helst problem med og levere luft til 240hk ! Og er bolt on !!

 

Jeg snakker verken svada eller fakta.. jeg snakker ERFARING :D

 

MrLeone

 

GT28 er ikke bolt on. DU må ha overgang fra 3 bolt manifold til 4 bolt og du må ha adapter til utgangen av kompressor siden. Innsugssiden er også større og krever større slange fra MAF. Olje og vann nippler må også sannsynligvis endres på.

 

Tallene er fra Borg Warner sine egne papirer på turboene. Jeg stoler vel mer på de enn på deg når alt kommer til alt.

 

BSR chippen ble forøvrig mappet til min bil av BSR i Vaxjo. Igjen så stoler jeg vel mere på de enn på deg.

 

Kom med fakta nå - ikke flere vage antydninger om "tunere" i tyskland takk.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gringo Dingo..

Ikke snakk om noe du ikke vet! hmmmmmmmmm

 

 

Den garret T28 jeg refererer til er bolt on!

Dette vet du ingenting om, så hvorfor gidder du og svare :rolleyes:

 

Du trenger ikke og stole på noe av det jeg sier for jeg svarte ikke på noen av dine innlegg! La heller være og bland deg inn!!

 

BSR har jo gjort mye positivt da :rolleyes:

Dem lever enn idag på en test dem vant i 1999 (eller når det var)

En kompis av meg hadde en Golf 4 GTI, han var i Sverige og fikk montert en stage 1 chip sommern 2001!

Skulle gi 200hk! den ladet 1,3bar når han var ferdig hos dem...

Han kjørte hjem og ringte dem noen dager senere, spurte.. er det riktig att den skal lade så mye? Åjada..fikk han til svar.. Turbo`n klarar av detta.. inga som helst problem!!!! :rolleyes:

jaja.. jeg vet da ikke helt om jeg føler att BSR har så vannvittig peiling, når man får ett slikt svar!! eller produkt!

 

BTW: Bilen havararte etter 3mån! Turbo havari så det vislet! :(

 

Bare ta deg en sving om forbi flere av dem største tysker gutta, eller hvorfor ikke brå stikke over til Usa, og kikk på hva man bruker der... enten så bruker man Garret T28 eller så er det KKK 04 man bruker til 230hk - 240hk stegene!

 

Har du fortsatt behov for og hevde deg, kan du jo ta dette privat med meg, jeg tror de aller fleste her inne begynner og bli lei masinga di!

Du vet hvor du finner meg!

 

Over og ut

 

MrLeone

http://www.jdmgarage.no "Norges største leverandør av banebiler"

http://www.driftmonkey.no "Fashion For Drifters"

http://www.timeattack.no "Norges raskeste serie"

http://www.d1gp.no "D1 Grand Prix"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok si meg enig med Gringo at K04 blir møkka varm.....Men dette er jo ikke det jeg ville ha hjelp til....det jeg har funnet ut som jeg vil velge mellom er:

 

K04 Turbo 8500.-

Chip 5000.-

FPR 2000.-

 

Det andre oppsettet er

 

Ny maifold

Garret T28 Turbo

Ny holder til luftmedemåler

luftfilter

varmeskjold

Nye Dyser

Chip

Alle slager som trengs

Dette kittet koster ca 25.000.- i usa.

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChrisDude

Jeg vil nok si meg enig med Gringo at K04 blir møkka varm.....Men dette er jo ikke det jeg ville ha hjelp til....det jeg har funnet ut som jeg vil velge mellom er:

 

K04 Turbo 8500.-

Chip 5000.-

FPR 2000.-

 

Det andre oppsettet er

 

Ny maifold

Garret T28 Turbo

Ny holder til luftmedemåler

luftfilter

varmeskjold

Nye Dyser

Chip

Alle slager som trengs

Dette kittet koster ca 25.000.- i usa.

 

Ting sklir litt ut nå man ser ting som man selv har prøvd og man vet ikke funker.

 

Det første oppsettet ditt vil ikke gi deg mer enn 220 stabile Hk uten at du eventuellt setter på en større og mer effektiv intercooler.

 

Jeg antar at kit nr 2 er fra ATP ? I så fall så kan du antageligvis glemme at den chippen funker i din europeiske bil. Snakker av erfaring. ECU nummer kan stemme, men Bosch nummer er på bærtur.

 

Men alt i alt hadde jeg uten tvil prøvd å få til kit nr 2. Bare sørg for at du får tak i en programvare som funker.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

Gringo Dingo..

Ikke snakk om noe du ikke vet! hmmmmmmmmm

 

 

Den garret T28 jeg refererer til er bolt on!

Dette vet du ingenting om, så hvorfor gidder du og svare :rolleyes:

 

Du trenger ikke og stole på noe av det jeg sier for jeg svarte ikke på noen av dine innlegg! La heller være og bland deg inn!!

 

BSR har jo gjort mye positivt da :rolleyes:

Dem lever enn idag på en test dem vant i 1999 (eller når det var)

En kompis av meg hadde en Golf 4 GTI, han var i Sverige og fikk montert en stage 1 chip sommern 2001!

Skulle gi 200hk! den ladet 1,3bar når han var ferdig hos dem...

Han kjørte hjem og ringte dem noen dager senere, spurte.. er det riktig att den skal lade så mye? Åjada..fikk han til svar.. Turbo`n klarar av detta.. inga som helst problem!!!! :rolleyes:

jaja.. jeg vet da ikke helt om jeg føler att BSR har så vannvittig peiling, når man får ett slikt svar!! eller produkt!

 

BTW: Bilen havararte etter 3mån! Turbo havari så det vislet! :(

 

Bare ta deg en sving om forbi flere av dem største tysker gutta, eller hvorfor ikke brå stikke over til Usa, og kikk på hva man bruker der... enten så bruker man Garret T28 eller så er det KKK 04 man bruker til 230hk - 240hk stegene!

 

Har du fortsatt behov for og hevde deg, kan du jo ta dette privat med meg, jeg tror de aller fleste her inne begynner og bli lei masinga di!

Du vet hvor du finner meg!

 

Over og ut

 

MrLeone

 

Post bilde av den turboen da :D Den vil jeg gjerne se - da skal jeg bøye meg i støvet ;)

 

Du baserer BSR sin kompetanse på ett tilfelle ? Glimrende ;)

 

BTW, min A3 1.8T ladet 1.2 med SKN og den går den dag i dag.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder allerede på med en ny IC....

Så den kommer i tillegg uansett

 

Kit nr 2 er fra PES tuning med en GIAC chip hvis jeg husker riktig....Hvis den ikke duger er det ikke verre en å få mappet den opp på nytt regner jeg med.

 

Siden powerzone selger kit fra APR så burde vel det gå greit med en chip fra Giac...

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ChrisDude

Holder allerede på med en ny IC....

Så den kommer i tillegg uansett

 

Kit nr 2 er fra PES tuning med en GIAC chip hvis jeg husker riktig....Hvis den ikke duger er det ikke verre en å få mappet den opp på nytt regner jeg med.

 

Siden powerzone selger kit fra APR så burde vel det gå greit med en chip fra Giac...

 

Sett noen biler fra Powerzone med APR kit eller ? Jeg er litt spent på hvordan de løser dette selv.

 

Hadde kontakt med GIAC for ett års tid siden - da sa Garret Liam at han kunne muligens porte programvaren for europeisk ECU om jeg kunne skaffe han CRC kodene til boksen ( noe jeg selvsagt ikke kunne ).

 

Kittet til PES ser veldig bra ut og jeg ville absolutt gått for den løsningen. Å få mappet her i norge eller sverige i etterkant burde jo la seg gjøre.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mrleone

 

Skulle gi 200hk! den ladet 1,3bar når han var ferdig hos dem...

Han kjørte hjem og ringte dem noen dager senere, spurte.. er det riktig att den skal lade så mye? Åjada..fikk han til svar.. Turbo`n klarar av detta.. inga som helst problem!!!! :rolleyes:

jaja.. jeg vet da ikke helt om jeg føler att BSR har så vannvittig peiling, når man får ett slikt svar!! eller produkt!

 

 

MrLeone

 

Jeg har hatt Steg 1+ på bilen min nå siden sommeren 2000

Den ladet også på 1.3Bar og null problem

Nå kjører jeg Steg 3 og lader 1.35 og fremdeles null prob...

Så jeg vil si BSR vet hva de gjør....den lader da ikke ved 1.3 hele veien heller da

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Gringo

 

Sett noen biler fra Powerzone med APR kit eller ? Jeg er litt spent på hvordan de løser dette selv.

 

Hadde kontakt med GIAC for ett års tid siden - da sa Garret Liam at han kunne muligens porte programvaren for europeisk ECU om jeg kunne skaffe han CRC kodene til boksen ( noe jeg selvsagt ikke kunne ).

 

Kittet til PES ser veldig bra ut og jeg ville absolutt gått for den løsningen. Å få mappet her i norge eller sverige i etterkant burde jo la seg gjøre.

 

Driver og mailer med PES nå, så jeg får se hva de sier....CRC koden ligger ikke den i chippen da?

 

Holder også på med og se hva BSR kan få til for meg....de har jo ikke mer en steg 3..

Passat 1.8T variant

Bilen min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ved oppgradering til K04 er det ikke behov for annen manifold.

 

"Optimalisering" av intercooler holder ikke. Med 240Hk på K04 og org intercooler har du innsugstemperaturer opp mot 90 grader og eksos temperaturer over 1050 grader ... jeg ønsker dere lykke til gutter, morroa varer ikke lenge med slike temperaturer

----------------------------------------------------------------------------------

 

HEHEHE... Hvor henter du det fra?

Jobber du som mekanikker på disse tingene?

Det er ingenting i denne verden som er mer HÅPLØST enn når en person alltid vet bedre selv uten å ha gjordt det selv...

ER DU HELT IDIOT ????? (GRINGO)

 

Jeg har akkurat bygd en bil med dette steget.

 

BSR er et svenskt firma

MTM er et Tysk firma

Hvor kommer VAG fra????

Drar du til Saab for å kjøpe bremser til en A4 1,8 TQ???

AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Marius S

Ved oppgradering til K04 er det ikke behov for annen manifold.

 

"Optimalisering" av intercooler holder ikke. Med 240Hk på K04 og org intercooler har du innsugstemperaturer opp mot 90 grader og eksos temperaturer over 1050 grader ... jeg ønsker dere lykke til gutter, morroa varer ikke lenge med slike temperaturer

----------------------------------------------------------------------------------

 

HEHEHE... Hvor henter du det fra?

Jobber du som mekanikker på disse tingene?

Det er ingenting i denne verden som er mer HÅPLØST enn når en person alltid vet bedre selv uten å ha gjordt det selv...

ER DU HELT IDIOT ????? (GRINGO)

 

Jeg har akkurat bygd en bil med dette steget.

 

BSR er et svenskt firma

MTM er et Tysk firma

Hvor kommer VAG fra????

Drar du til Saab for å kjøpe bremser til en A4 1,8 TQ???

 

HEHEHE?? Jeg har ikke gjort dette selv ?? Blind eller ??

 

Om du leser tråden så oppdager du at jeg har testet endel av de forskjellige kombinasjonene. Temperaturene er målt på min bil. Hvorfor lurer du på hvor jeg tar det fra ?? Hverken du eller MrLeone har kommet med NOEN tall som er relevante for om ett slikt kit vil være stabilt eller ikke.

 

Har du noe å fare med så SI det ! Ikke bare sleng dritt til andre uten å ha noe konkret å komme komme med. Jeg brukte over ett år på å undersøke og sette sammen ett bra K04 kit til min bil, men du maser om SAAB deler ??

 

En kort liste over firmaer/selskaper jeg har vært i kontakt med under bygging av mitt eget K04 kit:

 

BSR, MTM, ATP, APR, Turbo-XS, Forge Motorsport, Evolution Motorsport, GIAC, ABT, Hohenester, Borg Warner, Turbo Chip, Ferrita, European Speed, Neuspeed, Turbo Service, TS, Frode Jørgensen, Norspeed, Nohrspeed.

 

Som du kanskje skjønner så har jeg snakket med endel folk under prosessen og enda så har man mye å lære. Men nå har jeg sett meg lei på "skryte hester" og andre "party trix".

 

Ekte stabile HK koster penger, det er ingen vei utenom.

 

Vis meg hvordan du får 240Hk ut av en 1.8T med orginal K03 eller hold kjeft.

Instant maniac - just add wheels!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du snakker....

Hvem i helvete har sagt et jeg gjør dette med en k03????

 

Nå får du se å følge med:

MTM gir slike komplette steg som gir denne effekten.

 

Og du oppererer med en temperatur som er helt på trynet,

Jeg har testet både innsugs temperaturer og ex, og er ikke i nærheten av disse tallene du oppererer med da, det er jo fint for deg da... Fortsett og lev i din lille verden med innsugs temperatur på 90 grader og ex temp på over 1000 grader...... ved bruk av en k04.

Her har vi et typisk eksempel på en teoretiker, som har lest seg til alle svar, mens andre snakker erfaring.....

AUDI QUATTRO TO THE PEOPLE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår