Gå til innhold

Tråden om min Omega 3000 :)

Ranger emnet

Apoc_

Anbefalte innlegg

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

den bruker ca.0.9 ved snill kjøring og den bruker 1.3l og oppover ved litt hard bruk, kan jeg vel tippe.

Tipper ganske riktig du :)

Den drikker gjerne 2-3 liter på mila hvis jeg vil kose meg :P

Vet ikke hvilke type hjulbuer det er, men alle deler skal være fra original Omega 3000.

1989 - Volvo 740 TIC - B230FT - Prosjekt

1985 - Volvo 740 GL - B230A - Bruksbilen

1993 - Opel Omega 3000 24v - C30SE - Solgt

1984 - Volvo 740 GL - B230A - Solgt

Ø.K: Add-on styling til Volvo 7-serie, evt noen som støper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evo motoren har 230hk av flere grunner en eksos og greier og..

Alt i evo motoren er jo smidd og letta..

3000 24v leveres me C30SE motor og Evo me C30XEI..

Det er forsjellie motora..

hmm... jerkoff

motoren har samme blokk osv. bare ulikt navn pga. modifiseringen som ble gjort på evo`n.

jeg kan gått gå dypere i min forklaring av motoren. av eksos og grenrør osv.????

Jeg kan si litt.Innsuget på C30xei er ulikt C30se. toppen, Kam er ulikt.på C30xiei har ventilene et annet løft ,(ikke lik kam). ulike dyser. gjort mange forandringer for og dra ut mye effekt,uten og kaste på turbo eller slikt.Opel hadde nemligt ikke lov og kaste på turbo pga. reglemanget i tyske DTM.

Opel Omega B1 V6 Steinmetz Mattig

Opel Maffian

Qraftwerket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag fikk jeg faenskapen inn på Opel, for å få tilstandsrapport. Joda, gikk ikke så galt det. Var ikke noe spesielt å sette fingeren på bortsett fra veldig slitte bremseklosser. Så slitte at jeg ikke fikk bilen med meg hjem! De kunne ikke tillate meg å kjøre med så lite belegg igjen. Jeg fikk jo dog tilbud om å låne en Opel Corsa 1,2 i helga for 750 kroner. Men det er under min verdighet. Da går jeg heller.

Så ringte Opel meg for en liten stund siden. De hadde da pirket sund bremsene, og funnet ut at kaliperne måtte også byttes, og noe annet som jeg ikke helt vet hva er. Ergo så blir det deler for 9 laken, og arbeidspenger i tilegg. Så må nok punge ut med nærmere 15000 :(

Men men, sånn det er å ha bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På fredag fikk jeg faenskapen inn på Opel, for å få tilstandsrapport. Joda, gikk ikke så galt det. Var ikke noe spesielt å sette fingeren på bortsett fra veldig slitte bremseklosser. Så slitte at jeg ikke fikk bilen med meg hjem! De kunne ikke tillate meg å kjøre med så lite belegg igjen. Jeg fikk jo dog tilbud om å låne en Opel Corsa 1,2 i helga for 750 kroner. Men det er under min verdighet. Da går jeg heller.

Så ringte Opel meg for en liten stund siden. De hadde da pirket sund bremsene, og funnet ut at kaliperne måtte også byttes, og noe annet som jeg ikke helt vet hva er. Ergo så blir det deler for 9 laken, og arbeidspenger i tilegg. Så må nok punge ut med nærmere 15000 :(

Men men, sånn det er å ha bil.

huffda:( sure penger, men bil er dyrt.. er nok ikke noe lurt og kjøre med slitte klosser nei:p

men kjipt for din del å få det like etter at du har kjøpt bilen:/

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe dritt. Er jo litt tynt med penger også, siden jeg har kjøpt en sånn bil :P

Hjelper jo ikke akkurat så mye å vite at jeg brukte 1500kr ute på lørdag heller. Tenker de hadde kommet godt med nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er noe dritt. Er jo litt tynt med penger også, siden jeg har kjøpt en sånn bil :P

Hjelper jo ikke akkurat så mye å vite at jeg brukte 1500kr ute på lørdag heller. Tenker de hadde kommet godt med nå :P

hehe.. joda, di hadde sikkert kommet godt med..

du kan jo ta arbeide selv om du har ork og mulighet til det? så sparer du jo litt..

1993 Bmw 320i 24V Coupe --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=156879

x1988/91 Mercedes 190d 2,5 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=54434

x 1991 Mercedes 190E 2.0 <- alt av deler selges

x 1985 Volvo 740

Lenke til kommentar
Del på andre sider