Gå til innhold

Brekksleng med de forskjellige quattro systemene

Ranger emnet


S-Audi

Anbefalte innlegg

Dette er kanskje ikke et aktuelt tema akkurat på denne årstiden, men men...

 

Hvordan vil bilen reagere under kjøring når man drar i brekken på vinterstid med quattro? Og vil alle quattro systemene reagere likt? Tenker da på nye quattro biler, med elektronisk sperre kontra de med manuell sperre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
hender man må bruke brekket hvis man kjører med thorsen diff.

Hvorfor det?

 

Og hvorfor i all verden skulle man brekke en Quattrovogn? Er jo bare å gi gass og styre, og føle moro-faktoren stige! Har TorSen på min, og den er en drøm å sladde med på våt asfalt! Gleder meg forresten som en unge til det blir vinter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

Hvorfor det?

 

Og hvorfor i all verden skulle man brekke en Quattrovogn? Er jo bare å gi gass og styre, og føle moro-faktoren stige! Har TorSen på min, og den er en drøm å sladde med på våt asfalt! Gleder meg forresten som en unge til det blir vinter! ;)

 

hvis man driver og leker seg litt, på kniksige veier kan man få bruk for det ja. kommer helt ann på situasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte ikke du deg coupe quattro type 85 da? er vel ikke thorsen på den, hvis den ikke er ombygd. eller blander jeg deg med en annen.

 

Jeg er 99.99% sikker på at jeg har TorSen på min, men det finner jeg ut for sikkert når jeg etterhvert overhaler girkassa og bakdiff. Det er en Coupé Quattro type 85, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff da. Kan du huske hvilke Audier som kom med TorSen-differ da? Og var det TorSen rundtom (fremme, midtpå og bak)?

 

Edit: Var og fikk sprengt-skisse over girkasse og bakdiff til min, skal sjekke om jeg har de spesielle TorSen-tannhjulene (blant annet), hvis jeg klarer å finne arkene igjen. Hurra for elektronisk lagring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gamle systemet har man 100% sperrer, her er det ingen avvik hvis sperrene er innkoblet. hva som er best er vel smak og behag, men jeg tror det nye quattro systemet (torsen) er noe bedre på sommeren., (asfalt).

har man sperren på mellmakselen drar den 50/50 uansett.

 

torsen diffen fordeler kraften 50/50 +/-25% ettersom der det er mest tak. (det hjulet som går tyngst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår