Gå til innhold

Politiet, hva gjør man hvis man blir tatt?

Ranger emnet

S-Audi

Anbefalte innlegg

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

skulle uhellet være ute og du velger å stoppe, så for guds skyld ikke sleng dritt til de, vær beskjeden, men bestemt på dine rettigheter. Og ikke "gjør jobben dems" - det liker ingen og da kan du faktisk bli tatt inn der & da.

Har blitt stoppa noen ganger selv, og er man hyggelig i mot de så er de hyggelige tilbake, så da er ikke den opplevelsen så gærli likevel tross alt om du får bot eller ei.

Undersøk heller smutthull i lov-værket og utnytt de istede for gasspedalen. Men noen ganger så er det digg å gasse litt og.. hehe (jeg gjør det selv jeg og, men med moderasjion - noen veier så kjører man pent uansett. ett par av de er Rv.4 og Rv.22 og E6)

Uansett, kjør med måte, det finnes ikke no som er kjedligere enn trafikkulykker. Jeg selv har hatt utrolig flax med mine to ulykker, og jeg har faktisk lært masse nyttig av de.

G'Day Ya'all, og hva annet kan jeg si til RDL... Stå på, er litt Show å lese det du skriver og enda morsommere da du går i "selv-forsvar-modus" for å tviholde på meningene dine.. :D

Er fritt land, ville bare fram til at det er "damn good enterteinment" selv om mye av det som er sagt kunne ha vært formulert bedre.

'95 Subaru Legacy Wagon - beater. :)

nad_freak@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by S-Audi

Fikk lappen for et par uker siden, og jeg kjører ganske hardt der det er forhold for det.

Så lurer jeg på hva vil dere ha gjort hvis dere hadde kommet kjørende i 150 og blitt tatt i laser. Ville dere ha stoppet, mistet lappen, fengsel osv..... eller ville dere ha kjørt uta helvete for å riste av dere purken (hvis man har bil til det da) ?

Hvordan stiller purken hvis de bare har reg. nummeret og ikke noe mer?

Fortell litt om smarte løsninger, for jeg trenger de sårt......

Takker for alle svarene jeg får.

Kjør hardt, kjør stivt.....

Hmm.. Jeg håper du stopper jeg.. Det vil være min anbefaling.. :)

Grunnen til at jeg anbefaler dette, er at du vil nyte godt av det!

Du overlever..

Du blir ikke drapsmann..

Jeg/noen andre(?) overlever..

Ikke frykt politiet.. De er bare på jobb, for å beskytte deg imot deg selv i dette tilfellet!

Tenk deg å miste dine nærmeste, fordi en idiot på 18år og tre uker, skulle stikke av ifra en 5000kr bot, og kjørte langt over egen kapasitet...

Jeg frykter slike som deg jeg :) That`s me..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt på de tingene du sier mange ganger. Og derfor kjører jeg fort der det går ann å kjøre fort. Men kommer jeg kjørende i 220 i tunnelen og jeg blir stoppet, da får jeg ikke bare en bot på 5000,-

Blir jeg stoppa i 115 så stopper jeg selvfølgelig....

Men alle på dette forumet har vel en gang vært 18 (noen er enda ikke blitt det uten å nevne navn....), men ingen vil vel bli stoppa i 220....

Men, men dette er en vanskelig problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Fritt land? Ja den var god....

Høflig så er de høflig? HAH!! Hver gang purken stopper meg av diverse grunner, så er de frekk i kjeften, slenger med leppa og oppfører seg som jeg hadde drept noen de kjente på dagsbasis.... Bergenspurken er helt på tryne.

jeg blei stoppa på vei hjem ifra gatebil på lørdag av en purk som nesten blei på kjørt barer fordi han skulle ta meg pga sol filmen på front ruta, så det er nok ikke bare bergens purken som er sånn.. men jeg har oxo møt på hyggelig purk som ikke sier noen ting på den sol filmen som jeg har og som sier "fin bil og god tur videre"
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diverse drittposter slettet. Hold topicen og kutt ut pisset. Denne tråden kan være nyttig for de som måtte ønske det så selv om kanskje ikke DU synes det betyr ikke det at det er greit å f#¤&e opp andres tråder

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BugStar

Enig i at det ble en del piss, men synes kanskje du slettet litt vel rundhåndet. En del av de mest useriøse innleggene fungerte faktisk godt som skrekkeksempler på holdninger til trafikk, og kunne godt fått stå. Ikke sensurer innlegg bare fordi de blir useriøse. Det blir for subjektivt. Dessuten er ikke det noe som gjennomføres konsekvent på forumet. Innlegg med personangrep og skittkasting må gjerne fjernes, men jeg ser ikke helt hensikten når hovedpersonen ber om det, samt er med på å dra det videre. Som sagt, noen dårlige eksempler er med på å sette debatter i perspektiv. Oki? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Walter_Melon

Tips: Ikke kjør i 220... Jeg har selv vært 18, helt fram til igår kveld. Og jeg husker godt hvordan det var... Men nå er jeg voksen og har lært av mine feil..

LOL...

Og .. kan gjerne kjøre i 220 så lenge det er på bane eller på litt bedre veier i utlandet. Og det tar tid å lære av sine feil. Man blir aldri verdensmester. Er ikke så mange av dem og sjansen for at en skulle dukke opp fra norge er liten og sjansen er enda mindre for at det er akkurat deg :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lappen for et par uker siden, og jeg kjører ganske hardt der det er forhold for det.

Så lurer jeg på hva vil dere ha gjort hvis dere hadde kommet kjørende i 150 og blitt tatt i laser. Ville dere ha stoppet, mistet lappen, fengsel osv..... eller ville dere ha kjørt uta helvete for å riste av dere purken (hvis man har bil til det da) ?

Enig... Lær deg å kjøre først! Og deretter kjør fort på bane.. Eller begge deler på bane?

Har du egentlig noen som helst peiling på hvilke krefter som er i sving når du kjører normalt? Snakker litt erfaring!

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at det finnes plasser der det er ok at jeg kjører i 220.

Hvis jeg skal opp i de hastighetene så gjør jeg det bare på plasser med GOD sikt, uten å treffe på noen i motgående kjøreretning. Har ikke lyst til å møte på noen i den hastigheten!

Mener selv at jeg ikke setter andres liv i fare. Da er det mye verre kjøre i 150 på litt svingete veier der man ikke vet om man møter noen.....

Og til Brandtenborg: ja jeg vet vilke krefter som er i sving. Har vært passasjer under flere krasjer, både harde og mindre harde....

Derfor SKAL jeg ikke møte noen i 220.......

Alle kan kjøre som et svin, men det er måten man gjøre det på!

Hilsen

Enda uerfaren sjofør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes selv at det finnes plasser der det er ok at jeg kjører i 220.

Hvis jeg skal opp i de hastighetene så gjør jeg det bare på plasser med GOD sikt, uten å treffe på noen i motgående kjøreretning. Har ikke lyst til å møte på noen i den hastigheten!

Mener selv at jeg ikke setter andres liv i fare. Da er det mye verre kjøre i 150 på litt svingete veier der man ikke vet om man møter noen.....

Og til Brandtenborg: ja jeg vet vilke krefter som er i sving. Har vært passasjer under flere krasjer, både harde og mindre harde....

Derfor SKAL jeg ikke møte noen i 220.......

Alle kan kjøre som et svin, men det er måten man gjøre det på!

Hilsen

Enda uerfaren sjofør.

Vært ganske mye rart skrevet på tråden her men blir fort det inne her.

Men vil bare si at du virker mye mer reflektert enn mange andre inne her og andre jeg kjenner som ikke har hatt lappen noe særlig lenge og kjører helt idiot..... :) Mange verdensmestre ja.

Og noen purk er ålreite, de fleste er det ikke. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd til deg er at du må nekte uansett, så sant dem ikke har måling el. Jeg ble selv stoppa i 160 i 80 sona, jeg sa at jeg hadde kjørt i 90, ergo dem fikk ikke gjort noe. Men det er ikke å anbefalle å kjøre fort når man ikke har hatt lappen lengre en i et par uker.

- Opel Omega 2.0i aut 88 mod selges

- (X) Audi A4 avant 1.6 98 mod

- (X) MB 300E 88 mod

- (X) Opel rekord 2.0 S 83 mod

- (X) VW golf 1.6 83 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par uker siden og du har allerede glemt §3 i veitrafikkloven?

Levèr in lappen din du så slipper noen å bli skadet, for med den holdningen kommer det til å skje før eller siden.Selv om du presiserer at du SKAL ikke møte noen så finnes det ingen regler uten unntak.

Off Topic: Når det oppfordres til ulovligheter skal ikke tråden bli stengt da? jfr, Streetracing, der det ikke er lov til å oppfordre til streetracing, bare snakke om det!!

Her oppfordres det jo til å stikke av fra politiet og kjøre ganske fort!

Tror ikke forumet er tjent med denne type innlegg.Det er ikke bare bilinteresserte som leser her.

Mvh Viking067

Bilforumet.no
Super Moderator

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider