Gå til innhold

hvordan få varsellys (alle blinkersene) til å lyse/blinke

Ranger emnet

lohelle

Anbefalte innlegg

har montert alarm i bilen min, men ønsker å koble denne mot blinklysene slik at de blinker når alarmen slår seg på. Alarmen HAR utgang (15A) for dette.

Noen som vet HVORDAN man skal/kan koble dette? ble ikke klok på diagrammet i Haynes-manualen min.. fant ikke en enkel kabel som kan kobles til jord eller 12V for å få til dette i hvert fall..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er et utsnitt fra haynes manualen.. jeg trenger å få 12V inn på der pilene er på tegningen.. dvs jeg trenger å "finne" disse kablene som går fra "89" på diagrammet og ned til disse pilene.. (BN/SB + BL/SB)

noen som vet om en plass man finner disse? går sikkert fra en eller annen kobling under rattet en plass...

blinkers.gif

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har skrudd opp litt og sett under rattet... visste at sikringene var der da.. og div relèer.. Men er ikke mye kabler å se (godt gjemt)

Hadde vært greitt å visst HVOR man lettest finner kablene, slik at jeg slipper å skru fra hverandre hele dash'en..

BMW 525DAT -01

Bilstereo kommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går inn på kablene som går inn på innstumentet til blinklysindikatorene, hvis ikke disse er latterlig tynne er det niks problem, men er jo bare snakk om en veldig kort periode så er ikke så farlig.

Ellers kan du egentlig bare koble deg inn på pluss på en av blinklyslampene på hver side, eks sideblink eller blink framme avhenghig av hva som er lettest...

Du har normalt sett to utganger for blinklys på alarmen, en til hver side og innebygd relè i boksen.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider