940T Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Driver å leker litt med tanken om vannkjøling av cooler. Leste om at Impreza WRX STI har det. Men har det noe for seg på en 940 turbo+ som er helt standard? (190 hk). Merker jo bra forskjell på 0 grader å -10 grader, men om det er coolern som blir kaldere eller om det er en annen tetthet på lufta er jo en annen ting. Er det noen som har prøvd dette før? Evt alu cooler (fortsatt standard). Om det blir noe forskjell. :drive2 Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 etter viss forsking osv så var det vist bare bra med kaldere luft ned til et viss tempratur, husker ikke nøyaktig men Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hvem som har forska da? Finnes det noe mer info om det? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Vannkjøling av cooleren bruker man ofte fordi man ikke har plass til en stor nok luft til luft intercooler. Blir jo endel mer komplisert med tanke på vannpumper, og du må allikevel ha radiatorer for å kjøle vannet... På Volvoen er det nok lite vits ettersom du har plass til en stor luft til luft intercooler i fronten likevel. Med en større intercooler kan du lade mer, og du må nesten ha det om du skal ha større turbo.. Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Okei,skjønner. Takk så mye! hellothere Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Selv på min så har jeg ikke merket noe særlig forskjell ved bruk av vannsprut på i/c ved vanlig bruk. Merka at innsugstempen gikk ned når jeg var i sør europa men da var det over 40c i skyggen. Sats heller på et co2 system hvis du skal kjøle i/c.Bedre virkningsgrad og så får du wow-faktoren hvis du setter på en purgeventil :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Viking067: aha, kjekt å vite. Med CO2 system mener du? Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Et slikt system f,eks: http://www.nitrousexpress.com/Pages/Ntercooler.htm Om det er nødvendigt på en standard bil er en annen sak :D Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Tenkte på lystgass-kjøling.. Det er derfor noen har den kjøle ringen på i/c ja.. Nødvendig å nødvendig... He he.. :naaaws Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 CO2 er mer effektiv enn lystgass, billigere og enklere å få tak i også! Siter Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940T Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Åja det visste jeg ikke. Da lærte man noe i dag å da :) Siter ´94 945: B230FT SOLGT ´95 850 : B5252S- SOLGT ´86 240 : B230A- SOLGT ´83 240 : B230A- SOLGT :( gobilen ´85 360 : B200K- SOLGT (SPIKER) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 CO2 gir vel -70 grader? 40 grader minsking av innsugstemp mener jeg gir 10% effekt.. (får plass til mer luft) selvsagt ned til en viss temp.. du vil jo ikek ha absolutte nullpunkt heller, hehe Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s90r Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Kjøp en skikkelig alu- intercooler med riktig størrelse, så har du ingen problemer med kjølinga:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.