yngwieee Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Er tectyl egnet til å smøre på inni karosseriet for rustbeskyttelse? Blir det lukt i bilen etter at det har tørket? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Er det i dører og lignende du tenker på,eller f.ex. gulvet?hvis det er i gulvet du tenker på,så går vel det bra,bare du har et lag lakk på gulvet som funker som et grunnlag og tectyl deretter/oppå. Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 tenker på i gulvet, ja. :) Takk for svar. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Tja, det finnes jo forskjellige Tectyl produkter... :) Men hvis du mener understellsmasse, så er det nok ikke særlig egnet til bruk inne i bilen skulle jeg mene. Men jeg har aldri prøvd det. Usikker på hvordan lukten blir inne i bilen. Men hvis bilen er strippet og tectylen blir overlakkert så går det kanskje bra. Eller, Tectyl 190 skulle nok passe til den bruken. Rustbeskyttende og overlakkerbar. :) http://www.valvoline.no/website.aspx?displayid=1439 Men, hvorfor ikke rustgrunning? Jeg vil heller anbefale det, enn Tectyl. Iallefall inne i bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Februar 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Er nok Tectyl beregnet til understellsbehandling. Har en bekjent som har et fat på 200 liter jeg har fri tilgang til, så jeg tenkte at det kanskje var en idè å utnytte dette =) Men om grunning med rustbeskyttelse gjør samme nytten, kan jeg jo bare bruke det! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stand-jo Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Rustprimer blir jo mindre slit. Tørker fort og er bare å lakkere rett over. :) Bare husk å puss bort all rust før du begynner. Er jo nesten som tjære den der understellsmassen... :rolleyes: Litt for grov til å bruke inne i bilen. Og den tørker ganske sent.... GANSKE sent... ;) Har gått på en smell med Tectyl før. Så jeg råder deg til å bruke rustgrunning til den bruken. :) Men skal du ta understellsbehandling på bilen senere så har du jo ordnet deg godt. :thumb hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yngwieee Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Ok, takker for godt svar. :) Hvordan mener dere forresten at jeg skal gå frem om jeg må ta ut og sette inn igjen en innvendig karosseridel (ikke en bæredel)? bare punktsveise den fast og sprøyte inn et eller annet tetningsmiddel der jeg ikke kommer til med rustgrunning? Hvilken produkt egner seg til dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg