Gå til innhold

Colli: 240GL

Ranger emnet


Colli

Anbefalte innlegg

  • Svar 472
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er ikke lenge til montering nå.... bamsemoms da også jah----:iconsm

 

Du kan få bamsemums, men ingen penger. Har ikke råd til å gi deg flere jobber, så dette skal jeg nok klare å skru selv! ;) Går fint det... Kjøper servo bærekuler snart også, så blir bilen min en del bedre å kjøre. Du skal få ta hjulstilling da.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få bamsemums, men ingen penger. Har ikke råd til å gi deg flere jobber, så dette skal jeg nok klare å skru selv! ;) Går fint det... Kjøper servo bærekuler snart også, så blir bilen min en del bedre å kjøre. Du skal få ta hjulstilling da.

 

du som har jobb og greier... he he... her lever vi bare på dobbel barnetrygd og "konstant"-støtten....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du som har jobb og greier... he he... her lever vi bare på dobbel barnetrygd og "konstant"-støtten....

jeg har litt hjulstillingjobb til deg, når jeg har funnet nytt fjærbein til r6'en. men jeg må vente til neste måned, cash is king.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså så får ikke brukt B21ET`n i bila di?:p Må ha ny motor jeg også nå. Rådebank i B23A`n:p Blir vel sikkert at jeg får taki meg en ny B23A eller B230A. Bilen blir muligens satt inn på et verksted, sammens med noen på jobben i vinter. Problemet er bare at hvordan skal jeg komme meg dit, har ikke råd til en bil til ivertfall:p

- Volvo 240 83`(Solgt)

- Volvo 245TIC 89`

-Member of VOLVOklubbenTrøndelag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Siden du har solgt motoren og nå skal ha sugetrim, så regnet jeg litt i dag..

 

  • At low rpm, you go from low kPa to 100kPa with very little throttle movement, making driveability 'worse'. For example, with a very large throttle body you may get 100 kPa at 20% throttle at 2000 rpm. This means if you want to hold it at 40 kPa for cruise, I have to be very steady on the throttle, as small movements may produce large changes in engine output (so it's harder to be smooth), and
  • A small throttle movement (and a small V/sec TPS signal change) can result in a very large change in MAP (as mentioned above) at low rpms. The result is little (or no) accel enrich when the engine needs it most. However, you can usually tune around circumstances like this by richening the VE table at low rpms and higher kPa (say < 2500 rpm and> 70 kPa) by about 5-7%. This has a negligible affect on fuel economy, since you likely never see 70 kPa while cruising.

 

Ja, det der sant..

Så har du fire throttlebodies, på 2.25"? eller kanskje 2.5"?

 

4 x 56.25 mm, holder til svimlende 728hk

4 x 62.5mm, duger til labre 898hk

4 x 75mm, holder til usle 1294hk

 

55mm er org. b230 størrelse og en slik alene, duger til 174hk, før den blir restriktiv. En 3", vil fungere greit opp til 323hk..

 

Ps. Det er jo fett med fire individuelle da, men bare ikke gå for "for store" individuelle, siden jeg regner med du vil ha en "lettkjørt" bil. Man vil ikke tjene noe effekt på å montere 10" innsug, da det etter en viss størrelse er andre ting som begrenser..

 

ps. ja, man kan jo ha mer enn 323hk med en singel 3", men den vil jo faktisk da dra ned potensialet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår