R_Style Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Colli, kan ikke akkurat si at lakkeringa gjorde seg nei, var penere før... men hvis du ikke syns det ble noe pent, så ta en skikkelig vask med avfetting og høytrykks-spyler`n, for etter det j ser, så har du ikke tatt av toppdekselet når du har lakket, og ser heller ikke ut som at du har brukt no klarlakk av noe slag, så det der sitter helt sikkert ikke noe godt fast... Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 øyvind. no dreit du deg ut. det var kjempe stygt! Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Bedre enn det stygge svarte dekselet som var før, syns ikke det så ille og egentlig så bryr det ikke meg heller. Hehe! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 det du kaller stygge svarte dekselet er pent. hvertfall min mening. nå ser det jo ut som et takras. wtf? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 det du kaller stygge svarte dekselet er pent. hvertfall min mening. nå ser det jo ut som et takras. wtf? enig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 24, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 det du kaller stygge svarte dekselet er pent. hvertfall min mening. nå ser det jo ut som et takras. wtf? Hehe! :) Jeg syns ikke det var noe pent... men, smaken er som baken! :) For øvrig så har bil min brukt 2 liter på milen nå, og da har jeg kjørt pent! :| Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Hrmpf, hvorfor har ikke politi humor i det hele tatt? De kjørte hele veien foran meg uten å bruke blinklys en eneste gang, stopper på samme sted... Står utenfor, og så sier jeg med spøkefull tone: "husk å bruk blinklys ut da"! Så klikker faen purken og truer meg... For noe tullball, de burde være glad en ungdom gidder å snakke med de og prøve å få et hyggelig og avslappet forhold til dem. Juridisk sett har de faktisk samme regler som alle andre trafikanter når de ikke er under utrykning også, og jeg KØDDET faktisk, og det var ikke sjans på å misforstå det jeg sa. Nei, håper ikke ALLE er som de to der. Idioter... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Sånn, fant igjen tråden min. Blir snart et motorbytte i vognen min. Skal ut med det som går som en klokke, treg, men veldig sikkert (b230a) og inn med noe litt mer artig. b21et! :) Blir nok litt småfiks på den før den hives inn, og kanskje noe mer spennende i tillegg som VEMS eller MS! :D Time will show... Var det noen som la merke til bilen på treffet vi hadde 23. april da? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 26, 2006 Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Var det noen som la merke til bilen på treffet vi hadde 23. april da? Å?? Var du der også?? hehe.. Du er jo digitalisert og på nett! (Bilen din også!). Blir nok fett med turbo.. Så må du bare slakke av fjæren på gasspedalen din, så du får den i bunn. Kjør også med klogger, for mer responsiv gassfølelse.. "pedal feel". Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Kjører barbeint jeg! ;) Håper folk er litt hjelpsomme uten å kreve for mye kløver av meg med dette prosjektet da... hehe! Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 26, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2006 Å?? Var du der også?? hehe..Du er jo digitalisert og på nett! (Bilen din også!). Blir nok fett med turbo.. Så må du bare slakke av fjæren på gasspedalen din, så du får den i bunn. Kjør også med klogger, for mer responsiv gassfølelse.. "pedal feel". Var ikke så mye bilder av min... ikke film heller (som jeg vet om)... heldigvis viser ikke jeg så mye på bilder og filmer, men jeg var der ja! Du så meg ikke? :O hehe Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode740R Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Rent var det værtfall her! har dere sett mitt har dere kasta opp, får vel ta meg en motor vask jeg også her en dag:D Hadde ikke noen gode bilder men sånn kan du altså gjøre det. Viss du en dag tenkte du skulle imponere folk i "senk" det kan bli finere enn dette..... men dette er ikke så gale.... Oppskrift: t først av dekselet av motoren.... legg noe over der som toppdekselet var... pose eller noe sånn at det ikke kan komme noe drit oppi motoren.... ta så å Avfett godt topp dekselet. deretter matter du ned hele topp deselet medd 400 sand papir... kan bruke våt sliping... Så Konsentrerer du deg om bokstavene... puss videre med 800 papis så 1200 papir og til slutt 2000 papir... jo finere papir jo bedre blir det... Så tar du frem autosolen... Gnikk te du blir GAL og gnikk av autosolen når den er blitt tørr... deretter vasker du hele dekselet med Tynner også teiper du inn bokstav for bokstav, vær veldig nøye her.... for dette avgjør mye av resultatet... Så lakker du dekselet.... teip igjen der olje lokket skal være og legg dekkselet flatt før du lakker... Sånn at det ikke kommer så mye lakkstøv på innsiden.... Så tar du av teipen fra der bokstavene er... det er ofte en slags "teip kant" igjen etter lakkingen... den kan du prøve å "trimme" pen ved å skjere den vekk med knip... Vær veldig forsiktig... Så tar du Klar lakk over hele dekkselet... Det er selfølgerlig trix å bruke grunning på dekkselet først før lakking... Så kan du få dekkselet til å se slik ut.. også ett bilde av bilen... dette er gammle bilen te ene god kompisen min.... den bygde vi om for ca 2 år siden... Masse arbeid... lakk til nesten 50000... det er alt i den lakken... 16 liter lakk til sammen ... det inneholde perlemor candy og 2 forskjellige farger + at hele bilen ble slippegrunnet.. og med 3 lag med klar lakk først 2 også mellom sliping også 1 lag til med klar lakk... http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=114898 Siter Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Den var rå den...:)Kan man bruke vanlig billakk på toppdekselet eller må man bruke sånn hot paint? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet April 27, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Heisann du som snek på treffet! ;) Ser deg av og til på Statoil, må hilse neste gang. Takk for tips og bilder, jeg skal gjøre det der på den nye motoren jeg får. Har god tid på meg, men trenger lakk og litt tips om hvor jeg får kjøpt slipepapir osv. Er ikke alle som har sååå fint papir som du tipser om her. Og evt lakk... Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode740R Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Heisann du som snek på treffet! ;) Ser deg av og til på Statoil, må hilse neste gang. Takk for tips og bilder, jeg skal gjøre det der på den nye motoren jeg får. Har god tid på meg, men trenger lakk og litt tips om hvor jeg får kjøpt slipepapir osv. Er ikke alle som har sååå fint papir som du tipser om her. Og evt lakk... det er brukt " base lakk på dette dekselet... Dvs det er den lakken som billakererene bruker... alll lakk er vel egentlig 2 base... men i spray boksene er det vel ett middel som er en slags gass... når den gass oksyderer så begynner lakken i boksen og herde... dette er lakket i en lakkbås.. med ekte sprøyte og sånn.... det er ikke sånn vanlige folk har... men viss du går til lakkspesialisten eller det som i dag er blitt meconomen i fyllingsdalen så får du ALT du trenger der til en sånn jobb som dette... viss det er litt spesielle ting du skal ha så anbefaler eg deg te å dra opp der før klokken halv 4... Det er bare tollmodigheten som setter grenser for hvor gått resultattet skal bli... skjøl har eg pusset å gnikket denne panser åpneren her fram i denne tilstanden... DENNE ER IKKE CROMET... men pusset fram i fra en rusten panser lås til slik som den ser ut her.... Det er bare tolmodighert som setter grenser..... det er Pryden på rommet mitt... skal få den crommet i crome badet mitt.... Siter Prosjekt Bredding på full gang i stål, ta en titthttp://www.bilforumet.no/700-serien/114898-volvo-740r-nye-bilder-21-10-07-prosjekt-bling-p-gang-400-hk-51.html Prosjekt 400 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg