nikkisixx Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 Hei, en kamerat av meg har kjøpt en Chevy Blazer. han har tenkt på å bygge om til gass. Det jeg har hørt, er at du kan få gjort dette til omtrent halv pris i Polen i forhold til hva det koster i Norge (ca 30000) Noen som har erfaringer med dette? Takker for svar doh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Februar 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2006 gå på http://www.offroad.no/snitz/ der er det en med chevy som har vært i polen med bil'n sin... snakk med chevy-lpg, han kan det meste om gass, han husker kansje også hvem som var i polen... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkisixx Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Oki doki smokie :P Leste at man kan evt gjøre det i Litauen eller Nederland også. :driving Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hei, en kamerat av meg har kjøpt en Chevy Blazer.han har tenkt på å bygge om til gass. Det jeg har hørt, er at du kan få gjort dette til omtrent halv pris i Polen i forhold til hva det koster i Norge (ca 30000) Noen som har erfaringer med dette? Dette er et emne som ingen vil snakke om, og jeg tror det har med penger å gjøre, jeg tror nemelig at dem som kan dette i Norge beskytter ræva til hverandre og prøver derfor å tjene mest mulig så lenge som mulig ikke noe feil i å tjene penger, men jeg tror ikke dette er så veldig vanskelig, sier ikke det er lett men at man skal betale 20 tusen for en slik monteringm er vel litt i overkant. Chevy-lpg sier vel ikke direkte at det å reise til Polen/nederland er dumt, men gjør det i Norge er best med hensynt i BT :nono: , er ikke sikker på krava fra BT. Nei jeg tror det er en liten LPG mafia som styrer dette. Kan ikke noen som har gjort dette selv, fortelle oss andre og vi vil til juble dere :wave TROR BEAD-LOCK har gjort det selv, vi får spøre han :thumb Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Det er et krav fra biltilsyn at anlegget skal monteres av sertifiserte montører.Det er faktisk en egen godkjenning bare for montører av gassanlegg. Men jeg vil jo tro at et godkjent gassverksted i et annet EU -land burde kunne godtas. Har selv vurdert å stikke til Nederland med Tahoen. Men etter en del tenking kommer jeg til å gjøre det her i byn. Jeg har studert mange av de anleggene gass-servise har montert og arbeidet ser ut til å være utmerket utført.Jeg slipper å ta fri fra jobben i mange dager og papirarbeidet og godkjenning går av seg selv.Dessuten får du jo garanti hvis det blir tull med annlegget. Ikke minst så gir Gass-servise 1 krone ekstra rabatt pr liter for sine kunder. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PaleRider Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Først nå blir det liksom riktig å snakke om å "gi gass" :drive2 Siter 1964 Ford Fairlane 500 RS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Nja, det er jo dampen (gassen) fra bensinen som antenner, så det har vært rett før og :P Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Det er et krav fra biltilsyn at anlegget skal monteres av sertifiserte montører.Det er faktisk en egen godkjenning bare for montører av gassanlegg. Men jeg vil jo tro at et godkjent gassverksted i et annet EU -land burde kunne godtas. Har selv vurdert å stikke til Nederland med Tahoen. Men etter en del tenking kommer jeg til å gjøre det her i byn. Jeg har studert mange av de anleggene gass-servise har montert og arbeidet ser ut til å være utmerket utført.Jeg slipper å ta fri fra jobben i mange dager og papirarbeidet og godkjenning går av seg selv.Dessuten får du jo garanti hvis det blir tull med annlegget. Ikke minst så gir Gass-servise 1 krone ekstra rabatt pr liter for sine kunder. Ja, det var vel det jeg tenkte, det er vel som det er med heismontører. Når en gruppe for en slik makt blir det dyrt, ikke rart du får 1 kr. rabatt pr. liter. Tenk deg at det hadde hvert en egen gruppe bilrepratører som reparete bremsene dine, og kun den gruppen. Da hadde det kostete kr. 2000.- pr time å reparere bremser Det skulle hvert moroomt å hvist bakgrunnen for at BT har krevd egne instalatører for lpg anlegg. :hammer Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nikkisixx Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Virker som det er litt interesse for dette, og det er jo ikke så rart. Hvis kameraten min velger å gjøre dette i utlandet, så lover jeg å legge inn rapport på dette forumet. Han er litt av den tvilende typen, så det kan ta litt tid :P Hvis noen forresten er ute etter en pen billig amerikaner, så skal han forresten selge denne Monte Carloen: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=909724 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapissj Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 ah!pen monte carlo! happyhappy Siter 67" Camaro ss cab Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bowtietwister Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Mener at komplett ferdigmontert anlegg til s-10èn kommer på et par og tyve tusen, og ja det stemmer at det må finnes en godkjennt montør som gjør dette. Kan sikkert kjøre til polen å få dette montert for under halve prisen, men problemet dukker opp når du skal på EU-kontroll med vogna. Er det da ikke innskrevet i vognkortet vil du få mangel på dette. Siter Det er i motbakke det går oppover Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DiNGo Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Alltid skal ting bli vanskelig i detta landet når det kommer til å spare PENGER.. biltilsynet skulle ikke hatt noen ting å gjøre med hva faen man fyller på tanken på bilen så lenge det ikke øker effekten betraktelig. Men når det kommer til å få dette inn på vognkortet i Polen, går det ann? må vel finnes godkjente montører der nede som kan sørge for at det blir godkjent. Siter Galant 2002 comfort sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Desember 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 22, 2006 Alltid skal ting bli vanskelig i detta landet når det kommer til å spare PENGER.. biltilsynet skulle ikke hatt noen ting å gjøre med hva faen man fyller på tanken på bilen så lenge det ikke øker effekten betraktelig.Men når det kommer til å få dette inn på vognkortet i Polen, går det ann? må vel finnes godkjente montører der nede som kan sørge for at det blir godkjent. Gøy at denne tråden kommer i gang igjen, jeg har polakker i arbeid om sommeren disse betaler kr. 3-4 tusen kroner for en ombygging av en forgasser injektion (tbi) bil da er det godkjent i polen altså en EU godkjent innstalatør du får med deg et papir på at det er instalert av godkjente innstalatører. Kanskje noen kan undersøke og denne godkjenninga av instalatører er et eu direktiv eller. Du kan reparer bilen din i utlandet, så hvorfor ikke montere gas annlegg. Nå er det jo også slik at annlegget er enkelt kan vel derfor fjernes ved EU og innstalere etter eu.kiddie Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exerqtor Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Vist det er snakk om en forgasser motor så kan han få kjøpt et komplett system av meg.. Kunn 2membraner inne i akumilator klokka som lekker litt.. (deler for rundt 1500kr).. Siter 1985 Volvo 244 - Bruksbil med stuk 1964 Chevrolet Impala SS - Prosjekt 1967 Volvo Amazon 2dr - Prosjekt 1977/88 Chevrolet Caprice - Raggarvogn 1990 Volvo 245 - Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
falconlow Skrevet Desember 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2006 Alltid skal ting bli vanskelig i detta landet når det kommer til å spare PENGER.. biltilsynet skulle ikke hatt noen ting å gjøre med hva faen man fyller på tanken på bilen så lenge det ikke øker effekten betraktelig.Men når det kommer til å få dette inn på vognkortet i Polen, går det ann? må vel finnes godkjente montører der nede som kan sørge for at det blir godkjent. Egentlig i Polen er det ganske sterke regler hvis det gjelder gas instalasjon....Hvis du har gas anlegg som er ikke godkjent eller ikke instalert av godkjent verksted får du problemer med første politi kontrol.....Så helst i Polen ingen kjører med ikke godkjent gas anleget... ...Dere må også huske at det er mange typer gas anlegg....italienske er ikke de beste til amcar biler....det låner seg å betale litt mer og få amerikansk anlegg isteden.... :) Siter http://www.lowrider.pl/ http://www.falconsmotor.com/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg