Gå til innhold

effektanlegg

Ranger emnet

Audi_Quattro

Anbefalte innlegg

Hei! lurte på korleis det blir med 3" effektanlegg på suge motor? Eg fekk ei heilt ny simons 3" potte i dag GRATIS! :) eller bare bygge 2,5" og så bruke denne som siste demper med overgang å sånt?

*EDIT*

Eg skal bygge heile driten sjøl for dei som ikkje forstod da :P

1998 Audi A4 1.8 TSQ Sedan

1992 Volkswagen golf mk3 TDK (x)

1990 Ford Sierra Cosworth 4x4 (X)

1990 Audi 90 2.3E Quattro(X)

1991 Audi 90 2.3E Quattro (X)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil miste litt bunndrag, kaaansje få igjen litt på toppen... men...

sugemotorer skal ha litt motstand.

for ex. på en 323 BG mazda med 1,8 DOHC 140 hester, kan du ha 2,25 hele veien for å få det lille ekstra, uten å miste bunndrag.

hvilken motor kjører du på?

jeg ville stoppet på 2,5" for din uansett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vil miste litt bunndrag, kaaansje få igjen litt på toppen... men...

sugemotorer skal ha litt motstand.

for ex. på en 323 BG mazda med 1,8 DOHC 140 hester, kan du ha 2,25 hele veien for å få det lille ekstra, uten å miste bunndrag.

hvilken motor kjører du på?

jeg ville stoppet på 2,5" for din uansett...

Har ein audi 90 quattro 2,3 5 cyl. men den får jo litt motsand i røyro då :) er opprinnelig ein bunndrags motor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du titter på signaturen hans så ser du at han har en s6 også, dette er en s6 med 4,2liters v8.. altså sugemotor

hehe. Takk så slapp jeg:)

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du titter på signaturen hans så ser du at han har en s6 også, dette er en s6 med 4,2liters v8.. altså sugemotor

Ja men det sto V6 twin turbo under nicket... Men jeg så nå at det var noe annet!

Men jeg sier fortsatt at 3" er for mye. Men om endepotten er 3" så kan det hende det ikke er verre enn litt rumling... Liker ikke sånne brøle effektanlegg!

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere være så snill å ikkje krangle? Er faktisk min bil eg spørte om, så bare sei det som dåke er ganske sikkre på så er eg fornøyd :P la oss sei 2,5" fra cat og 2,5" rør med 3" potte på slutten? dette skal vel funke greit eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan dere være så snill å ikkje krangle? Er faktisk min bil eg spørte om, så bare sei det som dåke er ganske sikkre på så er eg fornøyd :P la oss sei 2,5" fra cat og 2,5" rør med 3" potte på slutten? dette skal vel funke greit eller?

høres vel greit ut det, men vil anbefale deg en potte til da. Rått med mye lyd, men man blir fort lei av det.

Audi 100 tq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres vel greit ut det, men vil anbefale deg en potte til da. Rått med mye lyd, men man blir fort lei av det.

Det har du heilt rett i :P har ei glipe mellom midterste og bakerste potte no, er jøvli tøff lyd, men bare synd at den kommer ut rett under bilen omtren, så da dure så jævli inni :S men då satse me på at da går fint då ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider