Gå til innhold

Problembarnet 230k

Ranger emnet


slitenvolvo

Anbefalte innlegg

Hei, har en 230k motor som ikke går helt bra. Eller, den går tålelig bra periodevis, men så begynner den å kødde. Går da greit på tomgang, men henger etter ved gasspådrag, og hoster svart røyk ut av eksosrøret når den kommer seg. På det verste orker den ikke en gang å øke turtallet ved full gass i fri. :scared Tips?

Foreløping så er bare pluggene, fordelerlokket og plugg-ledningene byttet av forrige eier. Kompresjonen er 155-160 psi på alle fire hullene.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt av. Er coil-en til denne motoren spesiell. Prøvde å bytte den ut med en universal biltema-coil som tidligere hadde stått på en 230a motor, og da ville ikke motoren tenne i det hele tatt...

 

Oppdatering:

Testet med coil fra 230e, starter, men går like jævlig som før. Gnisten ser bra ut dog. Ser ut til at det blir A forgasser på denne gitt. Med mindre jeg finner ut av K-gasseren.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår