Gå til innhold

Bytting av motor

Ranger emnet

oooiiiiiiiiii

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg lurer på om d er noen som har litt peil på ledningsnett på en golf 2 gti?

d er en 16v 1.8l kr motor.. den som sitter i er en 1.8 8v og jeg skal da bytte ut til 16v. er d da noen som har peil på ledningsnettet eller hvet hvor jeg kan finne ut av dette? har ett lite prosjekt på gang nå.. blir moro med den nye motoren!! men har litt problemer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ledningsnettproblemer var definitivt mitt aller største problem da jeg byttet fra 8v til 16v. Og da hadde jeg komplett ledningsnett fra 16v'en - og byttet hver en stubb av det, inkl sikringsboks. Så det vil være min anbefaling til deg. Få deg et komplett ledningsnett til 16v, og bytt alt. Klipp & lim vil garantert gi deg trøbbel, om du ikke er en wizard med koblingsskjema. Det som løste mine problemer, var at jeg fikk hjelp av folk her på forumet som tok bilde av sine ledningsnett og sendte meg på msn, samt at de bidro med mye tips og support.

For øvrig vil jeg si at bilelektro er et eget fag, ikke nært noe annet som har med strøm å gjøre. Jeg mailet koblingsskjema til broren min som er meget oppegående elektroinstallatør...han klarte ikke å finne ut av det, for det er til tider lite som virker logisk med disse skjemaene.

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Letteste vil som sagt før i posten her være å fjerne alt som har med 8v nettet og gjøre, og legge opp ett helt og fungerende 16v nett, for så plugge inn alle kontaktene der de skal, de fleste kontaktene passer bare en plass på motoren i hvertfall;) og hvis det er ting man lurer på, hjelper det en god del og faktisk ta bilder av situasjonen man er usikker på:) lykke til med motorkonverteringen:D

Omega A - 16v Turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider