Gå til innhold

Div. fiksing på bakfanger

Ranger emnet

Stingah

Anbefalte innlegg

Hei

Har en annen tråd under kompositt, men passet visst ikke der. Og er heller ikke helt det samme jeg lurer på.

Jeg var uheldig å rygga på et poststativ så jeg skal prioritere bakfangeren før jeg tar frontfangeren. På bakfangeren skal jeg ta av de to sorte listene og lime/feste det sorte skjørtet til fangeren og sparkle igjen, så det ser ut som den henger sammen...

Vil gjerne ha noen tips til hvordan jeg skal gjøre dette?

hva med å bruke plastlim som er beregnet på plastreparasjoner? teroson har dette, men du må også ha rengjøringsmiddel og primer!

glassfiber sitter ikke noe særlig på plast...

Vil vite om dette vil holde til å feste skjørtet til fangeren?

Legger med et bilde for å vise hva det gjelder:

fix.JPG

ble litt dårlig men dere skjønner nok :)

Det jeg tenkte i allefall når det gjelder listene: fjerne dem, få tak i noe solid plast, skjære til så den passer helt 100% og lime på. Og så sparkle med sparkel som er beregnet for plast.

Setter enorm pris på innspill :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt "lim" til å montere styling kitet mitt.

Fungerte supert. Noe i likheten med sicaflex tror jeg.

Fikk det med stylingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

modellkjitt :P haha

Men de "hakkene" etter lista er vel ikke så dype?

Går fint med stålplast eller glassfibersparkel eller noe :) Hvis du pusser rett går det glatt...

Tja, de er vel 1-2 cm.. men det er noen større hull rett gjennom fangeren der som jeg i allefall må tette først.. Dette må jeg i allefall ha skikkelig lim til :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, de er vel 1-2 cm.. men det er noen større hull rett gjennom fangeren der som jeg i allefall må tette først.. Dette må jeg i allefall ha skikkelig lim til :)

ang de 2 små sorte listene "har du tatt av de"? for når vi pellet av de på en civic så bulet den ut under så vi måtte kutte vekk det inni, hvis du må det kan du bare ta noe gitter og lime på baksiden også støper du inni med glassfiber. skal du sparkle/støpe på noen lister som ikke er lakket på, så ville jeg annbefalt at du tokk og sprøyta plast grunning på. ekstra sikker het på at det du sparkler hoder seg der..

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville dratt på huggeren og fått tak i en trasig bakfanger...så kapper du ut stykker som er like store som de svarte listene av den under de svarte listene på den fangeren...og plastsveiser dem inn. Så sparkler du over med plastsparkel...

Her er en tråd om sånt på en G2 fra VWvortex:

http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2474230

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke plastsveising litt vanskelig og unødvendig? er det ikke like greit å bruke no skikkelig plast-lim eller evt. sikaflex? :)

plast sveising er akkuratt det som skal brukes på plast fangere.. jeg syns ikke det er no vanskelig.. men alt kommer jo etter trening. men glassfiber sprekker ikke hvis det blir gjort rikting med grinning osv.. men ville fått tak i en gammel fanger og kuttet ut biter og sveise.. da blir det 100

Mercedes w210 stv avantgarde

Mercedes 2004 vito

Nissan 200sx s13 "drift bilen"

Passat 2001 svt 4motion 2.5 v6 TDI Solgt/Bmw e36 320 cupe Solgt/vw Golf 3 GTI Solgt/Bmw e36 318is sedan Solgt/Passat 1999 stv 1.9TDI Solgt/Mercedes w210 230 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Er klar over at en erfaren plastsveiser kunne gjort dette langt bedre med plastsveising enn hva jeg kan gjøre med lim.. Men om jeg ikke får andre råd enn plastsveising blir jeg å gå for liming med sikaflex. Noe som TOP GUN anbefalte. TOP GUN har peil på dette og gjort det flere ganger enn meg i allefall :)

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider