Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hei folkens. Bilen oppfører seg Merkelig for tiden, etter at jeg hadde det bensintilførsel problemet som jeg nevnte i en annet tråd på forumet går bare bilen dårligere, Og dårligere. Det er riktig nok ikke bensintilførselen som jeg tror er problemet denne gangen. skal prøve å forklare så godt jeg kan: 1.Den vil ikke gå på tomgang 2. den vil ikke opp i omdreininger 3. lekkasje Jeg mistenker at kankje noen stempel ringer etc kankje har tatt kvelden. virker som bilen går på bare 3sylindere. har skjekket gnisten til alle sylindere Og de får Jo det, så forstår ikke hva som er problemet. 1. jeg kan starte opp bilen så går den delevis på tomgang, men når jeg ruser den og så slipper gassen, stopper bilen, jeg kan også nevne at når jeg tramper gassen i bunn tar det sin tid Før at motoren vil reagere. 2. Når jeg foreksempel kjører i andre giret i 70 Høres det ut som hele motoren skal eksplodere. Eller kankje ikke så ille da men, blir godt med lyd værtfall. samme med de andre gira. den går max sånn ca i andre 70km,tredje 100km fjerde 120km. 3. når jeg holdt på med bilen i en garasje til en kompis, fant jeg ut da jeg kjørte ut bilen at det var Olje lekkajse en plass, var ikke noe mye men var noen Dråper her å der på Gulvet, kan det ha noe med saken å gjøre? kan nevnte at Jeg har b230a motor. Vet det kan være litt vanskelig for dere å Si hva feilen er siden dere ikke ser bilen eller sånn, men hadde vært kjekt med Råd, eller tips til feilsøking o.s.v. Takker for alle svar som kommer! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 en annen kis, snakket om han hadde problemer pga. for tykk kjølevæske.. tviler på det er problemt ditt, men.. bare tenkte å nevne det. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Kan kansje vere membranen i forgasseren. Sjekk om det er hul i den! Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Skal bytte den Forgasseren, Kjøpt meg ny i dag, får se om det blir bedre, Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 det er ikke så mye som kan være gale på de motorene her.. har du sjekket om du kan ha en massiv vakuumlekkasje? Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 har ikke sett etter det nei, skal skjekke i samme slengen når jeg bytter forgasser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 ta en sylinder lekasje test. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Fra manfifolderen går det et Rør og så inn til blokka.. det Røre gnistra det fra, var trolig rust hull... kan det være årsaken? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Jeg har B230A selv, men den krangler bare når den er kald og jeg kjører med en gang. da hopper den bortover og er litt treig, men det er jo Volvo, helt normalt. For meg så fungerer det fint med Choke de første min. Men din er vel slik hele tiden? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Jeg har B230A selv, men den krangler bare når den er kald og jeg kjører med en gang. da hopper den bortover og er litt treig, men det er jo Volvo, helt normalt. For meg så fungerer det fint med Choke de første min. Men din er vel slik hele tiden? jepp. har jeg på full choke når den er kald Dør den bare, kan bare ha på Litt shokk. min går heller ikke på tomgang da! :nono: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hehe, den er lei! Min går på tomgang, dog litt lavt i begynnelsen. B230A bør ligge på 900 i følge bøkene. Kan være en lekkasje da, har du tatt lekkasjetest? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Bytt forgasser du, da blir alt så mye bedre skal du se, høres ut som en meget defekt membran. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 har ikke det enda, men tror ikke det er noen lekasje fra sylinder, uten at jeg vet det 100%sikkert men. det Røret, vakumrør skal jeg skifte først så får jeg se om det blir noe bedre. Gidder ikke å skru Motoren i 100Biter bare for den testen da vettu. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Bytt gasseren, det røret du snakker om er sikkert egr røret, grunnen til at det gnistrer er fordi det kommer eksos ut av det, bare tett det, helt unødvengig Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo_Dos Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Ok, kan ta bilde av det røret i morgen så ser dere hvilket rør det er. skal skifte gasser i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg