Gå til innhold

Motorhavari?

Ranger emnet

Turbo_Dos

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Bilen oppfører seg Merkelig for tiden, etter at jeg hadde det bensintilførsel problemet som jeg nevnte i en annet tråd på forumet går bare bilen dårligere, Og dårligere. Det er riktig nok ikke bensintilførselen som jeg tror er problemet denne gangen. skal prøve å forklare så godt jeg kan:

1.Den vil ikke gå på tomgang

2. den vil ikke opp i omdreininger

3. lekkasje

Jeg mistenker at kankje noen stempel ringer etc kankje har tatt kvelden. virker som bilen går på bare 3sylindere. har skjekket gnisten til alle sylindere Og de får Jo det, så forstår ikke hva som er problemet.

1. jeg kan starte opp bilen så går den delevis på tomgang, men når jeg ruser den og så slipper gassen, stopper bilen, jeg kan også nevne at når jeg tramper gassen i bunn tar det sin tid Før at motoren vil reagere.

2. Når jeg foreksempel kjører i andre giret i 70 Høres det ut som hele motoren skal eksplodere. Eller kankje ikke så ille da men, blir godt med lyd værtfall. samme med de andre gira. den går max sånn ca i andre 70km,tredje 100km fjerde 120km.

3. når jeg holdt på med bilen i en garasje til en kompis, fant jeg ut da jeg kjørte ut bilen at det var Olje lekkajse en plass, var ikke noe mye men var noen Dråper her å der på Gulvet, kan det ha noe med saken å gjøre?

kan nevnte at Jeg har b230a motor.

Vet det kan være litt vanskelig for dere å Si hva feilen er siden dere ikke ser bilen eller sånn, men hadde vært kjekt med Råd, eller tips til feilsøking o.s.v. Takker for alle svar som kommer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har B230A selv, men den krangler bare når den er kald og jeg kjører med en gang. da hopper den bortover og er litt treig, men det er jo Volvo, helt normalt. For meg så fungerer det fint med Choke de første min. Men din er vel slik hele tiden?

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har B230A selv, men den krangler bare når den er kald og jeg kjører med en gang. da hopper den bortover og er litt treig, men det er jo Volvo, helt normalt. For meg så fungerer det fint med Choke de første min. Men din er vel slik hele tiden?

jepp. har jeg på full choke når den er kald Dør den bare, kan bare ha på Litt shokk. min går heller ikke på tomgang da! :nono:

Lenke til kommentar
Del på andre sider