Gå til innhold

Høyrestyrt bil i bergen..?

Ranger emnet

WireD

Anbefalte innlegg

jah, men det var dette med å overbevise fruen da...! :D

Spørsmålet står fortsatt..!

Noen i bergen/omegn som har en høyrestyrt, som vi kan møre på en stor parkeringsplass så hu kan få teste dette her?

Jeg håper det blir vekten på skåla som gjør at jeg får det som jeg vil, bilmessig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jah, men det var dette med å overbevise fruen da...! :D

Spørsmålet står fortsatt..!

Noen i bergen/omegn som har en høyrestyrt, som vi kan møre på en stor parkeringsplass så hu kan få teste dette her?

Jeg håper det blir vekten på skåla som gjør at jeg får det som jeg vil, bilmessig :D

Hva er det nå du skal ha deg? :driving

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få fruen inn på bilforumet da, så kan hun lese at det ikke er så vanskelig :) fra en jente til en annen! man har lært seg til å sitte på venstre side, da må man lære seg til å sitte på høyre også! altså, pedaler og ratt fungerer jo på samme måte, eneste som er uvant er:

1 : gire med venstre hånd

2 : huske å se i speilet opp til venstre istedet for til høyre

3: blinklys og vindusviskere ( huskeregel: blinklys alltid nærmest vinduet)

4 : å tilpasse seg når det er trangt

Lykke til, det går nok fint ;)

1999 -Audi tt 1,8 turbo

1988 -Audi 100 2,3l (til salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

få fruen inn på bilforumet da, så kan hun lese at det ikke er så vanskelig :) fra en jente til en annen! man har lært seg til å sitte på venstre side, da må man lære seg til å sitte på høyre også! altså, pedaler og ratt fungerer jo på samme måte, eneste som er uvant er:

1 : gire med venstre hånd

2 : huske å se i speilet opp til venstre istedet for til høyre

3: blinklys og vindusviskere ( huskeregel: blinklys alltid nærmest vinduet)

4 : å tilpasse seg når det er trangt

Lykke til, det går nok fint ;)

Dessuten er det jævlig vanskelig å ta forbikjøringer når man ikke kan se fremover om det kommer biler i mot uten å legge deg helt ut.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte meg en høyrestyrt delebil som jeg kjørte nordover, ganske sykt i starten, men det venner seg fort. Og det med blinklyset er faktisk nettopp det værste da man naturlig tenker at det er nærmest vinduet, men værtfall på audien er alt likt som på venstrestyrt. Giringen venner seg rimelig fort. Værre med forbikjøring med dårlig sikt...f.eks bak lastebil

Tror nok det hun kommer til å synes er verst er å sitte på i trafikk..det er skummelt

Audi 100 tq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe.....

Alle argumentene er allerede tatt opp, og det førte til at hun var positiv, og ville derfor prøve dette! :)

Jeg har kaaaansje funnet en høyrestyrt bil til rundt den 15. mars.

men om noen andre har en til disposisjon tidligere, og har lyst til å hjelpe meg litt, så mottaes det med takk :D

STOOOOR takk faktisk! :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider