Gå til innhold

B230At

Ranger emnet

volvoOlsen

Anbefalte innlegg

hei lurer på litt div har lyst å begi meg ut på 230AT med originalt trykk.. men har funnet ut at eg har et stort problem med dumpen... er ingen som går lavt nokk ned ser det ut til :( noen som har noen ideer?

har anskaffet en garret T25 turbo eksos manif. og en type passe liten intercooler.. og en greddy dymp type S men den går bare ned til 0.6 og org. så går de på 0.4 har eg fått hørt...

kjør hardt kjør stil er volvo som er bil :D

86 Volvo 740GL B230A gobilen

85 Volvo 240GLE B230A solgt

83 Volvo 240GLE B23E Solgt

90 Ford sierra solgt

2X 86 Ford scorpio 2.8i Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så altså dere mener at eg får finere lyd uten dumpen? mene det med dobbel pakning då?? er det en ide og lime pakningene sammen?

kjør hardt kjør stil er volvo som er bil :D

86 Volvo 740GL B230A gobilen

85 Volvo 240GLE B230A solgt

83 Volvo 240GLE B23E Solgt

90 Ford sierra solgt

2X 86 Ford scorpio 2.8i Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vurdert å bygge om til AT jeg og, og er litt ny på detta gasserturbo greiene.. Er det noen som vet hvordan det blir med bensinforbruk? Effekten skal vel bli bli rundt 145hk, eller tar jeg feil der? Og må man ha ny gasser, eller går det ann å kjøre med den orginale? Og hvis du må ha ny, hvilken pris ligger disse på?

07 KTM 950 Superenduro

94 Volvo 940 Turbo (selges)

91 Audi 80 Edition Quattro

x02 KTM EXC 400 SM/Enduro

x96 Audi A4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også kjørt uten dump.

Har kjørt 240en til en kamerat av meg noen ganger, den har samme

motor. han har ikke dump men wastegaten høres veldig godt, jeg synes det er mye tøffere lyd, men smaken er som baken.

93 BMW 520i (bruksbil/vinterbil)

93 BMW 325Ci

87 Volvo 740 Turbo Intercooler (solgt)

86 Volvo 740 GL (solgt)

87 Ford Sierra IS (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også kjørt uten dump.

Har kjørt 240en til en kamerat av meg noen ganger, den har samme

motor. han har ikke dump men wastegaten høres veldig godt, jeg synes det er mye tøffere lyd, men smaken er som baken.

wastegaten lager ikke lyd, det du hører er trykk som blir kjørt tilbake gjennom turboen..

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redd for at dumpen ikke skal dumpe ved 0.4, haha. er jo bare å kappa fjøra litt, og har du kappa den for mye, så ere bare å shimse litt. Fetere lyd uten, men da må man ha mer trykk, skal man høre det skikkelig.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider