Gå til innhold

reg.reim røyk og tok ventilene samtidig

Ranger emnet


petter_707

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte stille og rolig :driving på fredag (24) i 90km\t på tur til

Nordkjosbotn fra storsteinnes og så plutselig bare forsvant all motorkraft, det

kan sammenlignes med å gå tom for bensin. Etter en 2-3 sec så lyste det opp

3 fine store lys i dashen så jeg bare vridde av nøkkelen og trilla til ett skilt som

står noen 100 meter unna vekta (for de som vet hvor dette er) som har lys. Så

tenkte jeg for meg selv "hmmmm, lol"!

 

Så bare kommer kompisene mine i en annen bil (lucky) og vi kulern og loder

litt mens vi venter på at den lokale falc skal komme. Jeg er medlem der og

glad er jeg for det :thumb . Han er også sjefen på Bjørneng Bil (tror jeg).

Han slo fort fast at det var reg.reima som var gåen og at det var en smal sak

å reppe, MEN det kan hende at den tok med seg ventilene i samme slengen.

Så jeg tenkte jaja og i dag onsdag (1) så fikk jeg vite at ventilene er ødelagt.

 

Jeg kjøpte bilen for 7500kr skiftet noen slite deler og den er\var teknisk

kjempe fin.

 

Hva skal jeg gjøre??

Nye ventiler?

Ta hele toppen fra en samme motor på huggern?

Eller få tak i ny motor?

 

Kanskje kjøpe ny charade og bruke den jeg har nå som dele bil?!?

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du bestemmer deg for å kjøpe en til, og bruke denne som delebil, int. i å selge meg dynamoen for en rimelig penge eller? PM meg.

 

Forresten, hørtes litt dust ut der.. Sånn, "bra at hans bil gikk til H**..."... Det var ikke slik ment. Jeg vet selv hvor smertefullt det er å miste en Charade delvis, og føler sterkt med deg! Lykke til! :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er serdeles lite rust. Det eneste er slike småe stjerner bak på luka og

de tar jeg meg lett av.

Men nå har det åpnet seg en mulighet.

Bytte til anna motor, men det skjer sikkert ikke.

 

Jeg får helt sikkert tak i en komplett topp på ett huggeri og da blir det mere

sladding på meg.

 

Når jeg tenker meg om så må jeg justere litt på brekken, clutsjen og sikkert

noe annet også.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en 3 syl forgasser 993 ccm.

 

Den heter vel CB-23 kan jeg tenke meg.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,du kan jo sette i en CB60,som er Turbo motor med forgasser,eller så kan du jo bytte ut hele motoren til en 4sylindra sak med.Sitter i de fleste nyere G100r. endel mere jobb da,med skifte av alt fra drivaksler,girkasser + alt av ledningsnett. Men det går jo :) best med en hel delebil da

GTti

244Rat 1975

FUNKSJON FØR FORM

Daihatsu Modifiers Scandinavia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå... reg reim er forjævlig surt å ryke. Jeg tok min i godt driv i 120-130km/t i full aks.

Resultat: 2 ventiler bøyd og 6 ventiler med kast i.

Hva enn du gjør: IKKE kjøp nye innmat til toppen, noe som er dyrt!

Finn deg en brukt topp, ikke gjør samme feilen som meg.

Pent!: reimbydventil.jpg

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det blir aktuelt å kjøpe delene ny.

Jeg blir å skru opp motoren i løpet av vinterferien for å få ett overblikk over

hva som eksakt er ødelagt.

Noen mener jo at stemplene mest sannsynlig er ødelagt de å.

 

Akkurat nå har jeg 3 alternativer:

1: Skaffe brukt topp

2: Skaffe brukt motor

3: Hugge bilen\bruke som delebil og kjøpe en ny for 10000,-

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå... reg reim er forjævlig surt å ryke. Jeg tok min i godt driv i 120-130km/t i full aks.

Resultat: 2 ventiler bøyd og 6 ventiler med kast i.

Hva enn du gjør: IKKE kjøp nye innmat til toppen, noe som er dyrt!

Finn deg en brukt topp, ikke gjør samme feilen som meg.

 

Er helt enig. Det er bare EN liten dritt reim som lager helvete i hele motoren.

Og i tillegg er det svine dyrt å reppe. OMG wtf?

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Det er lurt å spenne opp reima og forsøke å starte. FØR man tar av toppen. Så slipper man å koste på seg nye pakninger hvis alt skulle være i orden.

Har kjenskap til både folk med Opel og Volvo motorer der det bare har vært å spenne på reima og kjøre videre. Hos BMW er det ihvertfall ikke en slik mekanisme.

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han slo fort fast at det var reg.reima som var gåen og at det var en smal sak

å reppe, MEN det kan hende at den tok med seg ventilene i samme slengen.

Så jeg tenkte jaja og i dag onsdag (1) så fikk jeg vite at ventilene er ødelagt.

 

Klart! Når jeg snakka med han på verkstedet så sa han at han hadde no skifta

reima, men ventilan e ødelagt.

 

Så jeg regner med at han har prøvd å starta den.

Daihatsu Charade G100 1,0 slitt motor (parkert, snart prosjekt)

Daihatsu Charade G101 TD blå uten motor (keep)

Daihatsu Charade G101 TD rød sprokken topp (sell)

Daihatsu Charade G101 TD rød Blått panser (bruker)

+ 3xOpel Rekord 1xOpel Senator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår