Colli Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Hvordan kan jeg redusere forbruket på min B230A uten å bytte motor, og selvfølgelig uten å legge egg under gassen? Jeg hørte at hvis forgasseren mangler olje, så vil den bruke mer. Så kan jo prøve det først. Noen som har andre tips, justeringer, endringer? Den bruker nå 1,4 l per mil! Skikkelig tørst. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 viss du har eg A , og il ha ned forbruk uten motorbytte , foreslår eg månedskort på bussen :) Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 1.4 liter er ikke så gale. men du kan kjøpe ny dysenål, å munstykke, koster ca 800 hos volvo mener jeg å huske Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 viss du har eg A , og il ha ned forbruk uten motorbytte , foreslår eg månedskort på bussen :) Hehe, skal ikke bruke sååå mye da, må gå an å få det ned littegrann! ;) Har nettopp fått lappen da, så busskortet mitt er destruert. :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Ved bytte av nål og munnstykke må forgasseren justeres inn på verksted. Ikke gratis det heller. Mine tips er: -orginale plugger -bra justert tenning -velholdt forgasser -bra luftfilter med inntak fra eksosmanifoil(kun vinterstid seff) -vakumslanger osv i orden Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 Ok, takk skal du ha! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 kjøp rep sett å juster den på gehør :op justerte min på gehør jeg. den gikk på 0,9 etter på. :driving Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 evt. få låne deg ett co apparat... trenger aldeles ikke gjøre det på verksted, hvis du er litt nevenyttig da Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 evt. få låne deg ett co apparat... trenger aldeles ikke gjøre det på verksted, hvis du er litt nevenyttig da Skulle visstnok være justert før jeg kjøpte den, 1 liter på milen liksom! Sant skal sies, jeg har to hakk på gasspedalen, ingen gass/full gass. Rep sett skal jeg skaffe meg ja, sikkert litt lekk. Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2006 hvis du legger om kjørestilen vil nok forbruket synke drastisk, kjørestilen har mye å si på forbruket Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 hvis du legger om kjørestilen vil nok forbruket synke drastisk, kjørestilen har mye å si på forbruket Man kan ikke kjøre rolig og økonomisk med 240, det er tabu! :wonder Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Skulle visstnok være justert før jeg kjøpte den, 1 liter på milen liksom! Sant skal sies, jeg har to hakk på gasspedalen, ingen gass/full gass. Rep sett skal jeg skaffe meg ja, sikkert litt lekk. ja, jeg har jo repsett til deg. som jeg sa på msn.. pris: kr. 0,- ps. jeg skal til den høyskolen ved bystasjonen for å hente en truetrac, klokken 17:00 ca. skal oppom bergen mbhugg (inndalsveien, gamle trikkehallene) kvart på fem ca., for å hente en kompis.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Man kan ikke kjøre rolig og økonomisk med 240, det er tabu! :wonder du kan jo ikke syte over 1.4 når du selv sier du har av/på gass!?!? da bruker den L I T E fra før av! hva du drømmer om den skal bruke da? jeg har F motor,(med lh 2.4) og er vel 4 som sansyneligvis skal bruke minst bensin av 4'erne, og den ligger på 1.4 1.5 ved halvfrisk kjøring..får den fint over det og hvis jeg gir orntli på.. så ser ikke helt hva problemet ditt er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Hehe, da så! :) Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 manskal klar eå få forgasseren ned i 0.8-0.9 med "normal" kjøring. tung høyrefot gir nok lett 1.1-1.2 på riktig jsutert gasser. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg