Gå til innhold

Hvordan få ned forbruket?

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Hvordan kan jeg redusere forbruket på min B230A uten å bytte motor, og selvfølgelig uten å legge egg under gassen? Jeg hørte at hvis forgasseren mangler olje, så vil den bruke mer. Så kan jo prøve det først. Noen som har andre tips, justeringer, endringer?

Den bruker nå 1,4 l per mil! Skikkelig tørst.

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

viss du har eg A , og il ha ned forbruk uten motorbytte , foreslår eg månedskort på bussen :)

Hehe, skal ikke bruke sååå mye da, må gå an å få det ned littegrann! ;) Har nettopp fått lappen da, så busskortet mitt er destruert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt. få låne deg ett co apparat... trenger aldeles ikke gjøre det på verksted, hvis du er litt nevenyttig da

Skulle visstnok være justert før jeg kjøpte den, 1 liter på milen liksom! Sant skal sies, jeg har to hakk på gasspedalen, ingen gass/full gass.

Rep sett skal jeg skaffe meg ja, sikkert litt lekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle visstnok være justert før jeg kjøpte den, 1 liter på milen liksom! Sant skal sies, jeg har to hakk på gasspedalen, ingen gass/full gass.

Rep sett skal jeg skaffe meg ja, sikkert litt lekk.

ja, jeg har jo repsett til deg. som jeg sa på msn..

pris: kr. 0,-

ps. jeg skal til den høyskolen ved bystasjonen for å hente en truetrac, klokken 17:00 ca.

skal oppom bergen mbhugg (inndalsveien, gamle trikkehallene) kvart på fem ca., for å hente en kompis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke kjøre rolig og økonomisk med 240, det er tabu! :wonder

du kan jo ikke syte over 1.4 når du selv sier du har av/på gass!?!? da bruker den L I T E fra før av! hva du drømmer om den skal bruke da? jeg har F motor,(med lh 2.4) og er vel 4 som sansyneligvis skal bruke minst bensin av 4'erne, og den ligger på 1.4 1.5 ved halvfrisk kjøring..får den fint over det og hvis jeg gir orntli på.. så ser ikke helt hva problemet ditt er

Lenke til kommentar
Del på andre sider