Gå til innhold

Polo TDi.. 2001 mod, bra bil?

Ranger emnet

Stambo

Anbefalte innlegg

Hey. Jeg driver å ser litt etter en førstegangsbil nå, og har sett litt på Polo. Også har jeg kommet over en 2001mod TDi Comfort 3D. Noe spesielt jeg bør se etter på/med den? Er TDi motoren et bra alternativ til Bensin? :) Den har gått ca 97000 og kan få den for ca 110k.

Noen som har noe å si om det? :)

På forhånd takk for svar og hjelp.. :)

- Skoda Octavia RS TDI 2007

- Toyota Corolla Ke70 1980 <Low, wide and slow>

x VW Polo TDI Sport Edition 2001

Low Cars Make Them Boobies Bounce <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

Dårlig med svar å få.....

Jeg syntes det hørtes kult ut...

2001 er vel fortsatt "riktig" karosseri og TDI på lille Poloen er jo barskt...

Er vel ikke mange hk, men det kan vel fort chippes litt siden det er en TDI....

Pris har jeg ikke peiling på...men jeg hadde definitivt gått for den....

Si ifra hva du valgte tilslutt....

Har du en link til salgsannonsa for TDIen???

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg husker kom Polo i den tiden med to forskjellige TDi'er, en 1.4l på 75hk eller noe sånt, og en 1.9l med 90-110 hk. Til 110 tusen er det nok den første. Det er en motor jeg ikke har prøvd, men har hørt at den ikke er av de raskeste. Men som nevnt i en annen posting, med en liten chip så går den nok greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. Ja. tok litt tid å få svar her.. Men jeg er fornøyd bare noen svarer jeg så.. ;) Det er 6N2 karosseri som bare er på 2000 og 2001 modellene. Også er det den 2 dør, som det også er et mindretall av på disse modellene. Det er en 1.4TDi motor på 75hk. Var å prøvde den om torsdagen, og den dro helt greit til å være så liten motor. men er jo liten å lett bil å da så. den hadde det særegne TDi "draget". :) er veldig i tenkeboksen nå. har litt lyst på den. hehe.. får den for 100k + omreg.

Finner ikke igjen salgsannonsa til den. desverre.. :(

Jeg sier ifra hva det ender opp med.. ;)

Btw; tips til felg å dekk dim? :rolleyes: hvis eventuelt kjøp mener jeg.. hihi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er det samme dekk dim org på 6N og 6N2 modellene? så det blir samme dim på 16"?

Også, er det bare meg, eller er det penere med felger med litt mer kant? :rolleyes: hehe.. ikke at den poloen var stygg. Den var jo helt clean den, men jeg ville nok hatt mere kant og mere åpne felger... Men smaken er som baken.. :)

Men det er lissom 195/40-16 som er tingen? på rundt 7-8x16 felger? har ikke satt meg helt inn i polo dim enda c... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde definitivt kjøpt bilen hvis du syntes den gikk greit. Spandert en chip og så senka den 40mm og satt på 195/45-15 hjul. Liker du åpne felger som meg(ser det ut som) ville jeg gått for 5 eikede. Jeg har 195/50-15...går iforhold til rulle dim og det er litt mer gummi å hoppe rundt i hullene på de IKKE SÅ fine norske veiene her...

Hvor bor du egentlig? Vet ikke hvor det stedsnavnet er....

Og ikke minst, fargen på bilen? (mente at riktig karroseri er 6N eller 6NF/6N2 eller hva man kaller den. 6NF er vel helt riktig tror jeg...)

Ang felg ville jeg sett an hva du skal bruke bilen til...bruksbil er 15" tingen tror jeg. Men skal det være bare gobil ville jeg gått for 16"....

Kult at den er 3 dørs forresten. Syntes det er penest.

-2011 Skoda Superb.

-Ex 2000 mod Cross Passat "BLUE IN MOTION"
-Ex 1997 mod Polo ColourConsept (nå solgt og desverre vraket).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja.. jeg har litt lyst, men vet ikke helt. også er far litt i tvil. skulle helst vært klima der c. men er ikke uaktuelt lissom.. fikk ikke prøvd den så veldig mye, også var det småglatt snøføre, men den hadde et bedre dreimoment enn f.eks. golf 1.6. Chipping blir nok ikke førstepri, men senking og felger blir det. ;) trur jeg vil ha 16". 5 eika med litt kant helst. :rolleyes:

Bor ved rakkestad i østfold. :)

Den er sølvfarget. og med ulakkerte lister siden det er comf. men det går det jo å gjøre noe med med tida.. Er vel 6N fram til og med 1999modellene, og 6N2 på 2000 og 2001 mener jeg. står hvartfall 6N2 på stylingsider å sånn.

Det blir en "altmuligbil" egentlig. er jo førstebil, så blir brukt til det meste. hehe..

Ja.. 3 dørs er tingen. liker ikke 5dørs så veldig jeg heller...

Ser litt etter a3 også, men har fått mere lyst på Polo i det siste. Men den er jo endel dyrere enn bensin da. kan jo få en tilsvarende i bensin til under 90k tenker jeg... :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Nå ser det ut som at det går mot kjøp her gitt... :D

og derfor et spørsmål til i samma slengen.., senking. Hva er bra best der? Jeg lurer litt på justerbart, men vet ikke helt. bør vel kanskje bytte dempere samtidig helst, siden de har gått såpass...? å da kan jeg jo få ca den høyden jeg syns jeg kan trives best med. Eller er det bortkasta? å bare hive på noen fjører...?

Håper noen har noen synspunkter og erfaringer å dele.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom lommeboka tillater er justerbart helt klart den beste løsningen.

Da har du i tillegg muligheten til å gjerne justere etter hvilken dimensjon felg/dekk du havner på, slik at du slipper å ta oppi hjulbuene under 'inspirert' kjøring, samt at du kan holde deg akkurat over bakkenivå uten å ta nedi :)

'92 Polo G40

Go Hard or Go Home.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehem.. :rolleyes: Hvis dere leser signaturen skjønner dere kanskje hva som har skjedd her... hehe.. Skrev kontrakt i dag, så nå har jeg offisielt Polo eier.. :D blir kanskje regga i marra, og hvis jeg er heldig kan jeg få henta den på lørdagen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :D

gleder meg til å hente den.. :) Men nå er det bare å se etter senke sett. kom over ett på VW Car Consult.

http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?products_id=151&osCsid=bfed6e4c9e929fa69a96409d171b9066

Pakke med croma alu stabbstag å justerbart til 6k. Høres det greit ut eller? :partyon hehe.. men har ikke bestemt meg for om jeg skal legg ut så mye på justerbart, eller bare kjøpe fjører. koster jo en firedel med fjører... Noen so har prøvd Kerscher senkesett?

også dekk..; Sharif har bare 195 og 205 dekk med 45 profil i 16". blir det for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider