Gå til innhold

problem med climaen i minn a6

Ranger emnet

Jfreak

Anbefalte innlegg

Hei eg har eit problem som eg håper noen kan hjelpe meg med.

Eg kjører en A6 1995mod, 1.9tdi

Det som skjer er at vifta i climan går veldig ustabilt. noen ganger går den helt fint, andre ganger driver den bare å "jager". Å noen ganger kommer den ikkje på før eg har kjørt en stund. Eg tror kansje det har noe med strømm styringen på vifta å gjøre, men den veit eg ikkje hvor er eller om det er mulig å måle det på noe vis. Har tenkt å ta en VAG-com test. men eg tenkte kansje noen av dere har noen gode råd.

P.S. eg har tat en avlesing av climaen å der fikk eg denne feilmeldingen

18.3 Spänning till friskluftsfläkten felaktig - sporadisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vifta skal ikke blåse før motoren er varm når det er vinter ute. Det kan virke som at du sliter med en av di utallige tempfølerne som sitter rundt om i systemet. Hvis en av disse gir feil signal vil vifta følge etter. Skjekk at du ser pådraget på vifta på AC`n. hvis de føller hverandre så er det mest sansynelig som jeg beskrev over. Det kan fort bli en hevetes lete jobb å gjøre uten hjelp av VAG-COM

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag så prøvde eg bare på gøy å dunke lit hardt på sjølve vifte huset å da startet den med en gang. tror kansje det er vifta mi som har tatt kveld eg.

Desto mer eg dunket på den, desto bedre gikk den. Å hvis eg sluttet å dunke gikk den dårlig i gjenn.

Tror du ikkje det høres ut som det er no med vifta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...