Gå til innhold

rs2/s4 motor i audi 90

Ranger emnet

SeVen

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi 90 2.2E -85 modell. Jeg har fått tak på en s4 motor og har lyst til å klemme den nedi audien. Lurer på om det er noen her som har noe erfaring med dette.... er sikkert endel problemer som dukker opp i forbindelser med motorfester osv..,

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by NoLimit

Prøv å snakk med Jonus du. Han hadde vel s4 motor i sin audi 90 i fjor.

Prøv på be4 you forumet. Vet ikke om han henger her på bilforumet jeg...

Vis den ikke byr på store modifikasjoner så blir det s4 motor i æævdien min :D Tror du den spinner da hel ? 320 hk og FWD uten sperre. hehe

(Har starta i ny jobb nå. så jeg har ikke tilgang til mirc eller MSN.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by SeVen

Vis den ikke byr på store modifikasjoner så blir det s4 motor i æævdien min :D Tror du den spinner da hel ? 320 hk og FWD uten sperre. hehe

(Har starta i ny jobb nå. så jeg har ikke tilgang til mirc eller MSN.)

Oki! lenge siden jeg har sett deg på nett ja!

Tror nok kanskje bilen din spinner da ja.. hehe..

Var jo quattro det han hadde men..

Den hvite audi 90 `n på våler i fjor som hørtes ut som ei katte vettu.. funket den! hehe..

Men bedre med S2-motor, for innsugningsmanifolden på S4-motoren kræsjer med radiatoren i en Audi 90.. da må man flytte radiatoren, og det er vel ikke så enkelt...

S2 motorn går rett nedi.. :D bare å bygge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki! lenge siden jeg har sett deg på nett ja!

Tror nok kanskje bilen din spinner da ja.. hehe..

Var jo quattro det han hadde men..

Den hvite audi 90 `n på våler i fjor som hørtes ut som ei katte vettu.. funket den! hehe..

Men bedre med S2-motor, for innsugningsmanifolden på S4-motoren kræsjer med radiatoren i en Audi 90.. da må man flytte radiatoren, og det er vel ikke så enkelt...

S2 motorn går rett nedi.. :D bare å bygge!

Går en s2 motor rett nedi altså ? hm... er desverre en s2 motor jeg har fått tak i da.. vis det viser seg at det går sånn helt uten videre så kjøper jeg motoren tvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å snakk med Jonus du. Han hadde vel s4 motor i sin audi 90 i fjor.

Prøv på be4 you forumet. Vet ikke om han henger her på bilforumet jeg...

Var det ikke Audi 80 han hadde da?

den hvite altså

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kan vel stemme det..

Husker ikke om det var audi 80 eller 90 jeg.. men hvertfall samme kaross.. :)

Jepp jepp. Den ble jo solgt til en fyr i Bergen. Har sett den et par ganger. Går jo nokke dyrisk. Ble solgt videre for 96-97 tusen.

Han som eide den ville heller ha Jap Crap

30.03.87

www.essokickers.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Lars

Jepp jepp. Den ble jo solgt til en fyr i Bergen. Har sett den et par ganger. Går jo nokke dyrisk. Ble solgt videre for 96-97 tusen.

Han som eide den ville heller ha Jap Crap

Er jo jap crap som er tingen :cool: !

Nissan Sunny 1.5 -84

Simons bakdemper

60% svinghjul

Veltebur (delvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by coupe quattro

bygde en i fjor, 86 mod coupe quattro, med s2, 3b motor. alt passer rett nedi, det eneste du må gjøre er å bytte clutch lamel og nålelager, slik at det passer på girkassa di, angående innsuget ditt på aan motoren kan du vri radiatoren slik at det ligger langs etter innsuget, motor fester og slik er bolt on alt sammen,

TØFT! :D Men har desverre ikke s2 motor da.. noen som vil bytte en s4 motor i en s2 motor ? Hva må jeg gi for en brukt s2 motor uten gearkasse da ?? Som er i brukbar stand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TØFT! :D Men har desverre ikke s2 motor da.. noen som vil bytte en s4 motor i en s2 motor ? Hva må jeg gi for en brukt s2 motor uten gearkasse da ?? Som er i brukbar stand.

Hva med bare å bytte ut S4 innsuget med RS2/S2 innsug da?

Kan da ikke være så dyrt????

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde brukt s4 motoren med s4 insuget, er enklere med rør til intercooler etc. er bare å vri radiatoren.

ellers er det bare å bytte innsuget hvis du ikke vil vri radiatoren som polo classic sier, et brukt s2 innsug ligger på ca1500,-

hvis du skal bytte til s2 motor ligger vel dem på ca. 12-15000,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider