Gå til innhold

1.9 TDI vs. 1.6

Ranger emnet

PNossum

Anbefalte innlegg

Bytt så mye luftfilter du bare vil, da kommer det en intens plagsom sugelyd fulgt av masse rakkle kakkle og til slutt... pssssj.

Stemmer bare ikke på en diesel altså. Dårligere går den også hvis man setter på åpent filter...

Nja, går ikke spesielt dårligere, men du får en morsom lyd iallafelll..... bedre enn orginalen synes jeg ....men smak og behag sier jeg.. men nå er det jo forskjell på 90 hester og 200 hester oxo da... turbotrykk, innsug osv...

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt så mye luftfilter du bare vil, da kommer det en intens plagsom sugelyd fulgt av masse rakkle kakkle og til slutt... pssssj.

Stemmer bare ikke på en diesel altså. Dårligere går den også hvis man setter på åpent filter...

At en tdi går dårligere med åpent luftfilter.. er det det du sier?

Stemmer i allefall over hodet ikke. Det kan jeg skrive under på. Og lyden med åpen greenfilter twister ble helt upåklagelig pen. En svak suselyd som er veldig pen.

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i allefall over hodet ikke. Det kan jeg skrive under på. Og lyden med åpen greenfilter twister ble helt upåklagelig pen. En svak suselyd som er veldig pen.

:eddie :eddie

Enig, veker myyyeee oppmerksomhet iallefall.. høres ut som 500 hester her iallefall... heheehe

Signaturregler: www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjempe kult i starten, men kjør 50mil i ett strekk med 190hk Tdi og du er LEI den suge lyden... Ligger på lavt turtall og den er alltid til stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert kjempe kult i starten, men kjør 50mil i ett strekk med 190hk Tdi og du er LEI den suge lyden... Ligger på lavt turtall og den er alltid til stedet...

Hehe.. kanskje noe annet med din 190 hk.. Jeg har jo 100 hk mindre enn deg og suselyden høres kun når jeg drar på.. og det er kult ;p

Golf IV

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ?? hva slags bil har du ????? har du noen gang kjørt tdi med åpent luftfilter ??

Har hatt akkurat samme motor som deg, chippet 150hk Tdi Pumpe Dyse.

Og personlig syns jeg det suser altfor mye med åpent filter på denne motoren. Kult i starten, men plagsomt etter hvert.

Det SENKER ikke akkurat støyen inne i bilen kan du si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andy.... dette er grunnen til at man bruker å høre på musikk når man kjører...(helst høyt!) hehe

Synes denne suge-lyden er fet jeg...

Og dårligere går det i hvertfall ikke... fikk 15 hk og 10 nm mer bare på luftfilter og eksos.

:)

Det SKAL ryke av en Diesel-bil!!!!!

98 mod Golf IV TDi http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=78421