Gå til innhold

Hvor er sikringene?

Ranger emnet

Colli

Anbefalte innlegg

Hvor faen er hovedsikringen på min 86-mod 240? Sikkert superdumt spørsmål, men bilen min døde nettopp, så må finne boksen.

hei,

får du vridd rundt motoren med starteren?

har du sjekket tennpluggkabler?

fordelerlokk?

er jord og + skikkelig skrudd på batteriet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

får du vridd rundt motoren med starteren?

har du sjekket tennpluggkabler?

fordelerlokk?

er jord og + skikkelig skrudd på batteriet?

Kan fortelle hva som skjedde, så forstår dere bedre! :) Jeg holdtp å å montere en fløyte, og glemte å skru av tenningen, så landet den ene kabelskoen på karosseriet og klikk, så skrudde alt seg av. Nå strever jeg med å finne ut hva jeg må bytte for å få i gang bilen igjen. Nødlysene fungerer, og det samme gjør lysene mine når jeg skrur de på. Men tenningen er ikke der, skjer ingenting når jeg vrir om nøkkelen, ingen lys på dashbord, ingen startmotor, pumpe eller noe som går. Ikke anlegget en gang! :(

Help me! :)

Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle hva som skjedde, så forstår dere bedre! :) Jeg holdtp å å montere en fløyte, og glemte å skru av tenningen, så landet den ene kabelskoen på karosseriet og klikk, så skrudde alt seg av. Nå strever jeg med å finne ut hva jeg må bytte for å få i gang bilen igjen. Nødlysene fungerer, og det samme gjør lysene mine når jeg skrur de på. Men tenningen er ikke der, skjer ingenting når jeg vrir om nøkkelen, ingen lys på dashbord, ingen startmotor, pumpe eller noe som går. Ikke anlegget en gang! :(

Help me! :)

aiaiai..

slikt er ikke bra..

har du sjekket sikringer?

de er nede ved venstre foten din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ref.: http://apps.volvocars.us/ownersdocs/1986/1986_240/86240_03b.htm

pg79.jpg

Some of the equipment listed below is optional

1 Cigarette lighter, El. operated side mirrors, Radio, Tailgate wiper/washer, Cruise control (governor) 8 A

2 Windshield wiper/washer, Horn 16A

3 Heater blower 25A

4 Fuel feed pump 8A

5 Spare (8A)

6 Main fuel pump 16A

7 Brake lights, Cruise control (switch) 8A

8 Interior light, Glove box light, Trunk light, Engine compartment light, Central locking, El. radio antenna, clock 8A

9 Hazard warning flashers, shift indicator light 8A

10 Window lifts 16A

11 5th gear (manual transmission), 4th gear (automatic transmission), rear window demist, seat heaters 16A

12 Back-up lights, Window lifts (relay), Air conditioning (with blower control), Rear window demist (relay) 8A

13 Instruments, seat belt warning lights, Turn signals, Fuel injection system(relay) 8A

14 Rear fog lights 8A

15 Parking lights (left side), License plate light 8A

16 Parking lights (right side), Light on instruments and controls, Headlights chime 8A

17 Spare fuse storage

Blade type fuse, serving LH-Jetronic fuel injection system. Located on the left wheel housing by the ignition coil. 25A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ene ledningen til fløyta som kom til jord ?

Den skal jo ikke være strømm i når fløyte kanppen ikke er trykt inn vel? :wonder

Dette var jo svært merkverdig uhhmmwhat? Kan ikke være et rele som har kortsluttet da?

Kan ikke være tenningslåsen da? For nødblink går ikke igjennom den, og heller ikke hovudlysa, dem kan du jo skru på utenom låset... ?

Men kan ikke helt se sammen hengen på låset og fløyta da :wonder

Men når alt som ikke går igjennom tendingslåset fungerer, kan det jo tyde på at den er kaputt?

Hva med hovudstrøm ledniga som går inn til låsen da?

(Skyter litt i natten her) Og PRØVER å tenke litt logisk :P hehe.. drunk

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ene ledningen til fløyta som kom til jord ?

Den skal jo ikke være strømm i når fløyte kanppen ikke er trykt inn vel? :wonder

Dette var jo svært merkverdig uhhmmwhat? Kan ikke være et rele som har kortsluttet da?

Kan ikke være tenningslåsen da? For nødblink går ikke igjennom den, og heller ikke hovudlysa, dem kan du jo skru på utenom låset... ?

Men kan ikke helt se sammen hengen på låset og fløyta da :wonder

Men når alt som ikke går igjennom tendingslåset fungerer, kan det jo tyde på at den er kaputt?

Hva med hovudstrøm ledniga som går inn til låsen da?

(Skyter litt i natten her) Og PRØVER å tenke litt logisk :P hehe.. drunk

Tusen takk for skuddene! :) Alt er nyttig vet du...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter et rele på innerskjermen på høyre side når du opner panseret(på venstre side av bilens retning) et blankt et.. der har du nok problemet.. prøv et annet fra en annen bil ellerno..

Ok, tror du at det er røket? Det som skjedde nå i sted var at bilen kinnet på starteren og alt funket i 3 sec og så streiket alt igjen før den fikk startet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider