Gå til innhold

Forbanna biltrangsynet...

Ranger emnet

Ottesen

Anbefalte innlegg

Og såklart har dem rotet bort det ene skiltet mitt, så JEG må betale nå som det kom i posten :(

Det forundrer meg ikke om skiltet er feil heller, skal hente det nå...

Hva syntes dere, ikke mye riktig dette ?

Når du leverte inn skilta din, så fikk du en kvittering der det står om skilta skulle oppbevares, eller om de ble makulert. Det står også hvor mange som ble innlevert og oppbevart. Denne kvitteringa er et A4-ark med noe tekst på, inkl den teksten du har i vognkortet dersom du har noe under ekstra kommentarer.

Om du tar med denne, og viser denne (og holder en saklig tone), så skulle ikke du måtte betale noe som helst etter mitt syn. Dette skal forøvrig også stå i AutoSYS, med mindre bilen nå er påregistrert igjen og denne kommentarteksten ble fjernet (noe den skal).

Hva mener du med feil skilt..? Størrelsen som bestilles er den som bilen er godkjent med (dvs oppgitt i vognkortet ditt).

Trekk fra ditt utlegg på årsavgifta vel? Samma surrehuene der jo

Lykke til med den planen.. :)

Det er to forskjellige som skal ha disse pengene, så tror ikke den funker så bra. Årsavgifta er det Tollvesenet som krever inn, mens de 250 kronene skiltet koster går til dekking av produksjon (minimal fortjeneste, om noen som helst på skilt i Biltilsynets favør).

Jeg fikk regning nå, på 4300,- for omregistrering. De skal altså ha over fire tusen kroner for å skrive ut en papirlapp.

Omregistreringsavgiftssystemet er sykt, ja, men her gjelder samma som over. De pengene går til Tollvesenet, ikke til å dekke lønna til han som sitter og skriver ut nytt vognkort til deg.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du leverte inn skilta din, så fikk du en kvittering der det står om skilta skulle oppbevares, eller om de ble makulert. Det står også hvor mange som ble innlevert og oppbevart. Denne kvitteringa er et A4-ark med noe tekst på, inkl den teksten du har i vognkortet dersom du har noe under ekstra kommentarer.

Om du tar med denne, og viser denne (og holder en saklig tone), så skulle ikke du måtte betale noe som helst etter mitt syn. Dette skal forøvrig også stå i AutoSYS, med mindre bilen nå er påregistrert igjen og denne kommentarteksten ble fjernet (noe den skal).

Hva mener du med feil skilt..? Størrelsen som bestilles er den som bilen er godkjent med (dvs oppgitt i vognkortet ditt).

Lykke til med den planen.. :)

Det er to forskjellige som skal ha disse pengene, så tror ikke den funker så bra. Årsavgifta er det Tollvesenet som krever inn, mens de 250 kronene skiltet koster går til dekking av produksjon (minimal fortjeneste, om noen som helst på skilt i Biltilsynets favør).

Omregistreringsavgiftssystemet er sykt, ja, men her gjelder samma som over. De pengene går til Tollvesenet, ikke til å dekke lønna til han som sitter og skriver ut nytt vognkort til deg.. :)

Heisann !

De gangene jeg har levert skiltene har jeg ikke fått noe form for "kvittering", jeg må innrømme at jeg aldri heller har hørt om noen som har fått det, men såklart hadde det vært mye lurere ja :)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

De gangene jeg har levert skiltene har jeg ikke fått noe form for "kvittering", jeg må innrømme at jeg aldri heller har hørt om noen som har fått det, men såklart hadde det vært mye lurere ja :)

Hm, jeg fikk kvittering da jeg leverte inn mine skilt. Vedkommende som ekspederte deg hos Biltilsynet har gjort en blemme dersom han/hun ikke leverte ut kvittering!

Et smil i trafikken er den beste taktikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann !

Hm, det skal du få..

Neste gang får du heller spør om det, vertfall. Men mener fremdeles at det skal stå i registeranmerkninger i AutoSYS hvorvidt de ble makulert eller oppbevart..

@Granada; Nei, det er kjedelig å stå i kø så lenge for noen skilter, men er det litt service hos personen som sitter der, så kanskje man får kvittering i Posten.. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider