Morgis Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Hei. Skal fjerne katalysatoren på volvon så fort snøen forsvinner. Er en B27F motor med elektronisk bosch innsprut. Er det noe jeg bør passe på når jeg gjør dette. Tenker på om det evnt må etterjusteringer av motoren når den blir fjernet? Har vanskelig for å tro at det trengs men. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Bare behold lambda-sonden du, så går alt greit. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Bare behold lambda-sonden du, så går alt greit. Det gjør jeg. Hvordan ser man om oksygensensoren begynner å bli sliten? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Sorry at jeg går litt o.t men hva er egenvekta foran på bilen din? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2006 Sorry at jeg går litt o.t men hva er egenvekta foran på bilen din? det vet jeg ikke desverre. Hvordan det? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 du kan jo evnt kjøpe deg en "racekat". det er jo ikke helt lov å fjerne kat på en bil som kom med kat. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Tror ikke noen merker det på en 1979mod:) Men hvor er cat'en plassert? Pleier på å stå rett etter sonden, men er en vanlig potte der på bildet. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Tror ikke noen merker det på en 1979mod:) Men hvor er cat'en plassert? Pleier på å stå rett etter sonden, men er en vanlig potte der på bildet. ja, det der er en vanlig potte.. tviler egnetlig på at han har kat jeg.. pga. om du ser nøye der, ser du at rørene samles rett før lambda. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 man kan også flytte den lenger bak. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Kat på 79`mod, ble ikke krav før i 89, med mindre bilen er en gammel USA bil, så har du ikke kat, det som er på bilde er en vanlig lyddemper Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Det på bildet er en katalysator. Etter denne ligger det 1 lyddemper før bakhjulene og en under trunken. Jo bilen har katalysator da dette var et krav i USA på denne tiden. De europeiske hadde ikke dette. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Studer også denne så ser dere hvor katalysatoren er plassert. :pisser: Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 det vet jeg ikke desverre. Hvordan det? Skal begynne med et åtterprosjekt snart og tenkte jeg skulle se hvor mye forskjell det var. Pga senking blant annet. Får søke litt på nettet så finner jeg det nok! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Skal begynne med et åtterprosjekt snart og tenkte jeg skulle se hvor mye forskjell det var. Pga senking blant annet.Får søke litt på nettet så finner jeg det nok! tror det er ganske likt en vanlig 240. V6eren veier ikke så mye pga den har aluminiumsblokk. Hold oss oppdatert med prosjektet ditt da :) Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 tror det er ganske likt en vanlig 240.V6eren veier ikke så mye pga den har aluminiumsblokk. Hold oss oppdatert med prosjektet ditt da :) Har ikke kommet særlig langt enda desverre. Men jeg har ikke hastverk, bilen står trygt og godt på en låve intil vidre. Motoren er godt som ferdig,blir ca 300 hk i første omgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg