B230ft Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 bare jeg som har forstått det slik at alle F'ene har kat..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 bare jeg som har forstått det slik at alle F'ene har kat..? Var nok F-ene som var mest brukt på det amerikanske markedet da dem hadde lavkomp stempler og diverse slik at dem kunne kjøres på Blyfri bensin. Er nok godt mulig at alle disse også hadde katalysator. Har alle F motorene elektronisk innsprut fremfor mekanisk? Noen som vet noe om dette? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 bare jeg som har forstått det slik at alle F'ene har kat..? FT motoren tror jeg ikke hadde katalysator pga turboen. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FriX-244TiC Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Kravet gjelder på biler som er regget etter 1 Januar 1990. Å fjærne katalysatoren på din bil er helt lovelig å kan hende du merker noe mere futt i bilen.. Fjærnet begge to på en S6 med V8er.. men merka ikkeno forskjell der, men di var jo ikke full av drit og det har vel forandra seg en del med innmaten i di seinere årene Siter 70`144,99`MB 220Cdi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 ft har kat jo..og ja F'ene har el. sprut..E'ene har mek. sprut.. var vel i 89 kravet om kat kom var det ikke det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 E'ene kommer med både mek og el.sprut. Men sikker på at det ikke er noen som har byttet ut cat'en din med ei potte? Aldri sett en cat utformet slik, ikke engang på den gamle 242 usa utgaven jeg hadde. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 E'ene kommer med både mek og el.sprut. Men sikker på at det ikke er noen som har byttet ut cat'en din med ei potte? Aldri sett en cat utformet slik, ikke engang på den gamle 242 usa utgaven jeg hadde. alle "e" motorer har vel mekanisk sprut så lenge vi snakker volvo.uansett sylinderantall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 E'ene kommer med både mek og el.sprut. Men sikker på at det ikke er noen som har byttet ut cat'en din med ei potte? Aldri sett en cat utformet slik, ikke engang på den gamle 242 usa utgaven jeg hadde. er vel forskjell fra produsent til produsent. dette er et walker eksosanlegg. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Hei.Skal fjerne katalysatoren på volvon så fort snøen forsvinner. Er en B27F motor med elektronisk bosch innsprut. Er det noe jeg bør passe på når jeg gjør dette. Tenker på om det evnt må etterjusteringer av motoren når den blir fjernet? Har vanskelig for å tro at det trengs men. Bare for å klargjøre et par ting : Det er ikke katalysator på bilen. Det fremre røret er et vanlig B27E rør, med en vanlig potte. Katalysatoren røk nok av når den kom til Norge i 85. Lamdasonden er utkoblet, da den går bedre/billigere uten lambdaregulering. 70 talls K-lambda sprut,er ikkke noe å skryte av, når det gjelder effekt/forbruk . Og tro meg, jeg har eksprimentert og justert mye på det systemet på denne bilen :) Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Men hvorfor viser da tegningene til Walker at dette er katalysator ? Finnes ikke noe 3. lyddemper på dette eksosanlegg fra walker ? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 fordi kansje det satt en katalysator på den, men at den ble erstattet med en lyddemper når bilen kom inn til norge? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 fordi kansje det satt en katalysator på den, men at den ble erstattet med en lyddemper når bilen kom inn til norge? Kan neppe tro eksosanlegget er 20år gammalt :P Bilen kom til norge i 85 og eksosanlegget er jo nesten rustfritt. :P Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Her er lyddemperen. Den er jo langt i fra lik som katalysatoren? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo-Racer Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 men at en tidligere eier har skiftet da? er vel bare å ta den av å se inni den. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 men at en tidligere eier har skiftet da? er vel bare å ta den av å se inni den. Ja jeg tar den nok av så får vi se hvis ikke Erik_B har noe lurt å spille inn med?.. Får det bare ikke til å henge sammen dersom dette ikke er en katalysator :P Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg