Erik_B Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Ja jeg tar den nok av så får vi se hvis ikke Erik_B har noe lurt å spille inn med?.. Får det bare ikke til å henge sammen dersom dette ikke er en katalysator :P Her ser du forskjellen : Tok litt tid å få laget pdf filene, da jeg sitter på et hotellrom i Gøteborg, etter å ha vært på årsmøte i Volvo 200 klubben :) http://www.home.no/erborg/Diverse/B27E.pdf http://www.home.no/erborg/Diverse/B27F.pdf Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Her ser du forskjellen : Tok litt tid å få laget pdf filene, da jeg sitter på et hotellrom i Gøteborg, etter å ha vært på årsmøte i Volvo 200 klubben :) http://www.home.no/erborg/Diverse/B27E.pdf http://www.home.no/erborg/Diverse/B27F.pdf Erik Ok. takk.. Kan ikke skjønne hva den delen der egentlig er. Står ikke på delelisten at det er en silencer og B27F hadde ikke den delen i det hele tatt. Er det lyddemper alikavel? Men hvorfor har eksosanlegget mitt hull til oksygensensor selv om B27E ikke hadde oksygensensor? (mas mas fra meg. Bare nysjerrig) Lurer også på hva og hvorfor du kuttet ut Lamdaen på bilen. Merket du forsjell på noen punkter etter dette? Det er ikke mekanisk sprut på den nå vel? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Ok. takk..Kan ikke skjønne hva den delen der egentlig er. Står ikke på delelisten at det er en silencer og B27F hadde ikke den delen i det hele tatt. Er det lyddemper alikavel? Men hvorfor har eksosanlegget mitt hull til oksygensensor selv om B27E ikke hadde oksygensensor? (mas mas fra meg. Bare nysjerrig) Lurer også på hva og hvorfor du kuttet ut Lamdaen på bilen. Merket du forsjell på noen punkter etter dette? Det er ikke mekanisk sprut på den nå vel? Det er vel egentlig ikke en silencer, men et "ekspansjonskammer" (tom boks) for eksosen. Hullet till lambdsonden er sveist inn i ettertid. Koblet den ut for å få bilen til å gå penere og billigere. Er mekanisk sprut på alle B27 motorene, men F motorene med kat. har en ekstra elektronisk modul, som regulerer blandingen ved å heve/senke bensintrykket ved hjelp av en frekvensventil. Er ikke et system som funker særlig bra, og ble vel kun puttet inn, for å kunne bruke katalysator på de gamle K-jetronic sprutene. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Det er vel egentlig ikke en silencer, men et "ekspansjonskammer" (tom boks) for eksosen. Hullet till lambdsonden er sveist inn i ettertid. Koblet den ut for å få bilen til å gå penere og billigere. Er mekanisk sprut på alle B27 motorene, men F motorene med kat. har en ekstra elektronisk modul, som regulerer blandingen ved å heve/senke bensintrykket ved hjelp av en frekvensventil. Er ikke et system som funker særlig bra, og ble vel kun puttet inn, for å kunne bruke katalysator på de gamle K-jetronic sprutene. Erik Ok. Da ble det mye nyttig lærdom. :) Men hvorfor sette inn et ekspansjonskammer. Må vel kanskje være noe pga motstand i eksosen som motoren krever for å fungere fint? Har sabla lyst til å fjerne den. Du klarer ikke å finne ut litt etterhvert hva den er til eller om noen andre har noen erfaring med den delen? Men det eneste som da skiller på min bil nå er kammene (sett bort fra lavkompen) på E og Fen grovt sett. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 sendt mail til en som har skikkelig greie på disse bilene så kanskje jeg får svar på dette. Mulig vi får lært oss noe nytt :) Hvem Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 alle "e" motorer har vel mekanisk sprut så lenge vi snakker volvo.uansett sylinderantall. 230et vil jeg da kalle en e motor. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 230et vil jeg da kalle en e motor. definisjonsspørsmål egentlig..har jo ikke E-innsuget heller, så da ender vi opp med..? blir jo 4'er E'ene det blir snakk om her nå da..6'erne har jo noe helt annet av naturlige årsaker selvfølgelig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 hei igjen. hvordan vil lydbildet forandre seg om jeg fjerner den 1. lyddemperen under bilen. vil vel ikke påvirke den fine brommelyden av V6eren? Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet April 18, 2006 Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 den vill nokk bli ennå finere. m'm Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morgis Skrevet April 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 18, 2006 den vill nokk bli ennå finere. m'm satse på det. vil ikke ha noe pipelyd i børsa. Siter Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg