Gå til innhold

06` Audi a3 sportback og a6 s-line - prøvekjørt og imponert

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei!

Vil bare dele min bilerfaring med to biler jeg og dama har prøvekjørt på en par dager nå, hvor både jeg og hun ble mektig imponert.

06` Audi a3 sportback 1.6 attraction.

Dette er vel kanskje den minste motoren man får i disse bilene, men til å være så liten så ble jeg overrasket over hvor godt den dro. Men hadde jeg fått velge så hadde nok 2.0tdi motoren på 140hk/320nm(tror jeg) eller 2.0t motoren på 200hk vært en vinner....jeg trenger vel ikke å si at quattro er et must uansett hvilken Audi man kjører ;)

A3`n jeg og dama prøvde var av den "kjedelige" typen, så etter min mening burde man velge Ambition der du får med sportseter, sportsunderstell og 17" felger. Men Audi skal ha all ære for å ha fått i så mye komfort og glede i Attraction versjonen og.

Når man kjøper en bil ny så kan man jo skreddersy bilen etter egent ønske og behov, derfor mener jeg at et s-line eksteriør og interiør pakke er ett must, samt litt navigasjon, xenon o.l.

Men uansett all tilbehør og stæsj du kan få i disse bilene, så ble jeg kraftig imponert av bilen jeg prøvde! Helt topp når det gjelder komfort og kjøreglede!

Her er noen bilder jeg tok når vi prøvekjørte den :

a3sportback3.jpg

a3sportback1.jpg

a3sportback4.jpg

06` Audi a6 2.4 s-line

Kan ikke lyve her, dette er den mest komfortable bilen jeg noen sinne har prøvd. Setene dype og gode og bilen var stiv og god. Motoren synes jeg var ett par hakk pinglete for en slik stor bil (2.4 med automat), så en 2.7 tdi hadde vært det ultimate her. Denne bilen hadde s-line eksteriør og interør pakke så bilen var mer sportslig enn den vanlige utgaven, den var stiv og god i svingene og du satt som støpt i stolene, men det sportslige preget sank når det kom til motoren. Utseende på bilen er jo helt rått, s-line fangere, xenon og de uforglemmelige fete LED baklyktene får deg til å glemme alt annet. Her trenger man ikke å gjøre mer enn ett par fete 18/19" felger så har du en utstillingsklar bil!

Konklusjon : helt rå på kjøreglede og komfort, men en 2.4 med automat blir for dårlig!

Her er noen bilder jeg tok da vi prøvekjørte denne(beklager dårlig kvalitet, men manglet nødvendig program) :

IMG_4333.jpgIMG_4347.jpg

IMG_4361.jpgIMG_4370.jpg

Vet ikke om dette er noe interesse for folk, men er da litt morsomt å høre meningen til vanlige folk ang nye biler, istede for alt som står i hefter og anmeldelser ;)

Legg gjerne igjen kommentarer om du har prøvde noen av disse bilene!

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler virkelig ikke den nye grillen til audi.. Men fint at du tester!

Eg tåler virkeleg ikkje at du sa det, hehe nei da :D

Synest grillen er fet eg.

Men Stian, eg hadde no satsa på a6'n hadde eg vert deg. På utsende og komfort messig. Eg hadde selv ikkje satset på a4'n, grunnet av en svak motor, eigentlig.

- 96' Nissan Primera 2.0 LX

- 90' Audi 200 TQ 20 V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler virkelig ikke den nye grillen til audi.. Men fint at du tester!:D

Vel, likte den ikke i begynnelsen, men det endret seg når jeg så en ny Audi irl.. :) Ser grisefett ut imo, fin blanding av sportslig og stilfult.

A4 ville vel også være mitt valg (dersom jeg ikke hadde rå til i det minste en diesel :)), og la det være sagt, A4 er en av de bilene som ser ut som om den er støpt på veien, på en måte, vanskelig å forklare.

What the heck, jeg liker bare Audis designfilosofi. :)

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tåler virkeleg ikkje at du sa det, hehe nei da :D

Synest grillen er fet eg.

Men Stian, eg hadde no satsa på a6'n hadde eg vert deg. På utsende og komfort messig. Eg hadde selv ikkje satset på a4'n, grunnet av en svak motor, eigentlig.

hehe..skal nok ikke kjøpe noen av disse bilene, vi prøvekjørte dem bare for gøy ;)

Men skulle jeg valgt f.eks a4 av den nye typen så har jeg sett en til salgs med dtm styling og masse motor. Ikke sikker på om den er ny med dtm pakke eller om det er ettermontert, men fy skammeskinn så feit den var!!

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A3 virker som å være en veldig morro bil å kjøre! Til tross for middels motor så får A3'n fram kjøregleden pga den lave vekten.. Kjenner en som hadde a3 med 200hk.. gikk veldig godt til tross for at det ikke var quattro..

ta kan du tenke deg hvor stas det er å chippe og øke trykket, samt litt filter og eksos på en nye a3`n med 2.0l turbo som det er 200hk i ORGINALT ;)

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider