Gå til innhold

Trenger BLÅ fjærer bak, hvor fra?

Ranger emnet


polo-1992-xtreme

Anbefalte innlegg

Er du sikker på at du har fått riktige fjærer, eller at du har montert tinga riktig? Hvor mye senker senkesettet du har kjøpt? Det skal normalt ikke være mulig å få slakk i fjærene om du setter nedre fjærskål i øverste posisjon (for det er der den står, ikke sant?).

 

Har du dempere med korta stempelstang? Hvis ja, er det et utall forskjellige fjærer/produsenter å velge i. Hvor få tak i? Om du kan vente til begynnelsen av april, så kan jeg få tak i ifm. en samlebestilling jeg skal ha.

Hvis det skal skje litt kjappere så har "konkurrenten" Eye Candy dette i programmet: http://www.eyecandyracing.no/fjorer_VW_Polo86C.htm.

 

Disse bør dekke behovet, og er ikke dyre heller. Kvaliteten veit jeg ikke noe om, men det gjør de sikkert på Eye Candy.

 

Om jeg har dempere med korta stempelstang, det vet jeg ærlig talt ikke. Hva vil det si?

 

Men hvor lange er de fjærene som skal senke 40, 60/40 og 80/60 osv?

 

Mulig jeg kan vente til april, men hvordan fjærer får du tak i da, og hvor lange er de?

 

takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg har dempere med korta stempelstang, det vet jeg ærlig talt ikke. Hva vil det si?

 

Men hvor lange er de fjærene som skal senke 40, 60/40 og 80/60 osv?

 

Mulig jeg kan vente til april, men hvordan fjærer får du tak i da, og hvor lange er de?

 

takk

 

Om jeg skal svare på det må jeg nesten måle fjærene selv, og det blir litt vanskelig. Tror ikke "konkurrenten" kan svare på dette heller, uten en telefon til produsenten.

 

Korta stempelstang vil si at stempelstanga (demperstanga) er korta. Dermed kan du senke mer enn 40mm uten at stempelstanga bånner i fjærbeinshylsa/demperen. Slike dempere pleier alltid å følge med om du kjøper komplette senkesett som senker mer enn 60mm.

 

Forresten: Hva slags høydejustering har du bak? Jeg antar nemlig at du har hakk (Nutenverstellung). Står nedre fjærskål virkelig på øverste hakk? Og kan du ev. poste et bilde av det hele?

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal svare på det må jeg nesten måle fjærene selv, og det blir litt vanskelig. Tror ikke "konkurrenten" kan svare på dette heller, uten en telefon til produsenten.

 

Korta stempelstang vil si at stempelstanga (demperstanga) er korta. Dermed kan du senke mer enn 40mm uten at stempelstanga bånner i fjærbeinshylsa/demperen. Slike dempere pleier alltid å følge med om du kjøper komplette senkesett som senker mer enn 60mm.

 

Forresten: Hva slags høydejustering har du bak? Jeg antar nemlig at du har hakk (Nutenverstellung). Står nedre fjærskål virkelig på øverste hakk? Og kan du ev. poste et bilde av det hele?

 

Jeg regner nok med at jeg har korta stempelstang...for jeg skal kunne senke mer enn 40mm bak..jeg har justerbart slik at jeg skrur fjærskåla oppover på fjærbeinet...jeg justerer ikke på hakk, men ved å vri.

 

skal prøve å få lagt ut et bilde ikveld..

 

P1143976.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅJ :scared . Dette var ille. Her er det mulig at leverandøren har glemt hjelpefjæra og fjærskåla som skal være i mellom hovedfjær og hjelpefjær. Hjelpefjæra (Vorspannungsfeder på tysk) er en liten, spinkel fjær, som kun har som funksjon å sørge for at hovedfjæra er spent når fjærbeinet fjærer max ut.

 

Dersom du skal ha andre fjærer fås slike kjøpt løst hos f.eks. H&R og Eibach. Dette er reine motorsportdeler, så de er uten TÜV, men det er uansett vesentlig bedre enn å kjøre rundt med det slik du har det nå. Dette kan umulig være komplett. Her er det bare å ta kontakt med firmaet du har kjøpt understellet av!

 

Forresten så har du coilovers/gewinde. Dette har da også både korta stempelstang og fjærbeinshylse. Hvilket fabrikat er understellet, forresten?

 

H&R: http://www.hr-spezialfedern.de/index.php?inhalt=produkt-rennsportfedern-2&sprache=de

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅJ :scared . Dette var ille. Her er det mulig at leverandøren har glemt hjelpefjæra og fjærskåla som skal være i mellom hovedfjær og hjelpefjær. Hjelpefjæra (Vorspannungsfeder på tysk) er en liten, spinkel fjær, som kun har som funksjon å sørge for at hovedfjæra er spent når fjærbeinet fjærer max ut.

 

Dersom du skal ha andre fjærer fås slike kjøpt løst hos f.eks. H&R og Eibach. Dette er reine motorsportdeler, så de er uten TÜV, men det er uansett vesentlig bedre enn å kjøre rundt med det slik du har det nå. Dette kan umulig være komplett. Her er det bare å ta kontakt med firmaet du har kjøpt understellet av!

 

Forresten så har du coilovers/gewinde. Dette har da også både korta stempelstang og fjærbeinshylse. Hvilket fabrikat er understellet, forresten?

 

H&R: http://www.hr-spezialfedern.de/index.php?inhalt=produkt-rennsportfedern-2&sprache=de

 

Altså, litt av problemet er som sagt at firmaet har vist seg å være svært så useriøse, og det er da derfor jeg tar opp dette her på forumet istede! Dvs; jeg får ikke lenger kontakt med selgeren/byggeren!

 

Demperene er fra koni...

 

 

takk, mvh Mads

 

Hvis jeg ikke husker helt feil så driver Simco med "bygging" av dempere.muligens så kan de kanskje de har liggende "hjelpefjærer" slik at du kan få komplertet dempern din.

 

http://www.simco.no/

 

takk for opplysningen...skal høre med de i den nærmeste fremtid, om de har noe liggende.

 

mvh Mads

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår