Gå til innhold

motortemp. audi80 92 mod

Ranger emnet

greddyspeed

Anbefalte innlegg

holla!

har en audi 80 2.0E 1992mod som jeg synes motortemp er litt høy på. 90 grader ved vanelig kjøring og klatrer opp på 100grader viss jeg lar den stå en stund på tomgang.

jeg har også opplevd at bilen nykker av og til ved jevn kjøring. så i dag tok jeg av stikket til tempfølern på radiatoren og så at det var mye irr på den. sprayet på noe "vidundermiddel" (kontakt OL) og satt det på. har ikke fått prøvd bilen etter jeg sprayet på dette.

har heller ikke hørt at de to viftene på radiatoren har startet selv når temperaturen nermer seg 100 grader.

kan dårlig kontakt på temp. føleren føre til at viftene ikke starter og at motoren nykker av og til?

takk for alle svar :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

holla!

har en audi 80 2.0E 1992mod som jeg synes motortemp er litt høy på. 90 grader ved vanelig kjøring og klatrer opp på 100grader viss jeg lar den stå en stund på tomgang.

takk for alle svar :P

Helt normalt! Skal være 90 grader under kjøring!

har heller ikke hørt at de to viftene på radiatoren har startet selv når temperaturen nermer seg 100 grader.

kan dårlig kontakt på temp. føleren føre til at viftene ikke starter og at motoren nykker av og til?

Dårlig kontakt kan føre til at viftene ikke starter ja, men tviler på at dette har noe ned nykkingen å gjøre.

Du kan koble en ledning over ledningene som går inn på giveren og se om viftene starter, gjør de det er kretsen OK. Normalt kan temp.visningen passere 100' før viftene starter.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider