Gå til innhold

Min S3 låter som en dommar fløyte??

Ranger emnet


jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

Ja den gjør det v gasspådrag. Mest på slutten av 1 og 2 gir når turboen lader som mest (4000-5500).

 

Noen som har opplevd noe maken? Plystrer lissom!!

 

Hmm ,har kommet i løpet a den siste uken!

 

Noen sier det er pop off ventilen, den orginale som ikke klarer trykket, for den er chippet akkurat!

 

Kan det stemme? Prvde en annen orginal en i dag, og lyden er der fortsatt!

 

Må nok ha en forsterket en av metall, som tåler trykket da?

 

Eller?

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke no som heter wastegate plystring... Men jeg tror att 1.8 Turbo motoren til Vag har LMM på innsugs sida av Intercooler, og da har du resirk ventil i stedet for dump, og det kan godt hende den er for liten hvis du har øket trykket nå med den chippen... Da får du den kvitre lyden av att lufta slår tilbake gjennom den ene impelleren i turboen og lager den kvitrelyden du prater om.

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahah, det har jeg ikke hørt enda.. hilsen "naboen" (han kisen i blå dress som måker snø mens andre freser den:P) hehe. Sorry for OT. For meg høres dette ut som wastegate plystring ??

 

 

Full eller noe du eller??

 

Ødelegg heller andres tråderom ikke du veit hva du snakker om!!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ikke no som heter wastegate plystring... Men jeg tror att 1.8 Turbo motoren til Vag har LMM på innsugs sida av Intercooler, og da har du resirk ventil i stedet for dump, og det kan godt hende den er for liten hvis du har øket trykket nå med den chippen... Da får du den kvitre lyden av att lufta slår tilbake gjennom den ene impelleren i turboen og lager den kvitrelyden du prater om.

 

 

Ja er noe sånn jeg har hørt om oxo, så da er det vel bare å få skafet seg en kraftigere dump da!!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du kan ikke ha en "åpen dump" Da stopper bilen din.... For da vil LMM reagere på att all lufta blir borte.... Så du må ha en ny Resirk dump, eller koble på en til... Eller flytte LMM til trykksiden...

02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges

89 Kadett E

85 Mercedes 190E - Selges!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men du kan ikke ha en "åpen dump" Da stopper bilen din.... For da vil LMM reagere på att all lufta blir borte.... Så du må ha en ny Resirk dump, eller koble på en til... Eller flytte LMM til trykksiden...

 

Veit at LMM ikke tåler åpen dump!

 

Tenkte jeg skulle prøve en sånn her: http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/SHOP/BIESHEUVEL/LAYOUT/FORGE/dump_valve.jpg

 

er sånn du mener?

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jørn.

 

Problemet ditt er original avlastningsventil ja. Har det samme, men skal bytte til Forge som du pasta tror jeg. Du får si ifra om du skal bestille. Nytt filter og resirk ventil trenger hvertfall jeg :)

 

Hei spiffo!

 

Har akkurat vunnet en aktion på Ebay, en forge ventil, så sorry for debn!!!

 

åssen filter skal du ha? Åpent?

Ikke å anbefalle, jeg har kjørt litt med green twister på min, det var rå lyd, men den gikk mye bedre nå som jeg satt på org boksen med sportfilter i!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår