jørn bergflødt Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Ja den gjør det v gasspådrag. Mest på slutten av 1 og 2 gir når turboen lader som mest (4000-5500). Noen som har opplevd noe maken? Plystrer lissom!! Hmm ,har kommet i løpet a den siste uken! Noen sier det er pop off ventilen, den orginale som ikke klarer trykket, for den er chippet akkurat! Kan det stemme? Prvde en annen orginal en i dag, og lyden er der fortsatt! Må nok ha en forsterket en av metall, som tåler trykket da? Eller? Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Hahah, det har jeg ikke hørt enda.. hilsen "naboen" (han kisen i blå dress som måker snø mens andre freser den:P) hehe. Sorry for OT. For meg høres dette ut som wastegate plystring ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ErikJ Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Samme problem (?) har jeg, men dette er en tdi motor. Kom etter jeg rota med luftfilterboksen tror jeg det var. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Mars 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2006 Finnes ikke no som heter wastegate plystring... Men jeg tror att 1.8 Turbo motoren til Vag har LMM på innsugs sida av Intercooler, og da har du resirk ventil i stedet for dump, og det kan godt hende den er for liten hvis du har øket trykket nå med den chippen... Da får du den kvitre lyden av att lufta slår tilbake gjennom den ene impelleren i turboen og lager den kvitrelyden du prater om. Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Hahah, det har jeg ikke hørt enda.. hilsen "naboen" (han kisen i blå dress som måker snø mens andre freser den:P) hehe. Sorry for OT. For meg høres dette ut som wastegate plystring ?? Full eller noe du eller?? Ødelegg heller andres tråderom ikke du veit hva du snakker om!! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Finnes ikke no som heter wastegate plystring... Men jeg tror att 1.8 Turbo motoren til Vag har LMM på innsugs sida av Intercooler, og da har du resirk ventil i stedet for dump, og det kan godt hende den er for liten hvis du har øket trykket nå med den chippen... Da får du den kvitre lyden av att lufta slår tilbake gjennom den ene impelleren i turboen og lager den kvitrelyden du prater om. Ja er noe sånn jeg har hørt om oxo, så da er det vel bare å få skafet seg en kraftigere dump da!! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Mars 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2006 Ja, men du kan ikke ha en "åpen dump" Da stopper bilen din.... For da vil LMM reagere på att all lufta blir borte.... Så du må ha en ny Resirk dump, eller koble på en til... Eller flytte LMM til trykksiden... Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Ja, men du kan ikke ha en "åpen dump" Da stopper bilen din.... For da vil LMM reagere på att all lufta blir borte.... Så du må ha en ny Resirk dump, eller koble på en til... Eller flytte LMM til trykksiden... Veit at LMM ikke tåler åpen dump! Tenkte jeg skulle prøve en sånn her: http://www.biesheuvel.nl/ENGINE/IMAGES/SHOP/BIESHEUVEL/LAYOUT/FORGE/dump_valve.jpg er sånn du mener? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spiffo Skrevet Mars 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2006 Hei Jørn. Problemet ditt er original avlastningsventil ja. Har det samme, men skal bytte til Forge som du pasta tror jeg. Du får si ifra om du skal bestille. Nytt filter og resirk ventil trenger hvertfall jeg :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CumsteR Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Vil tro det er en sånn ventil, ja... Veit om et firma som selger til Saab i Sverige, men husker ikke Inett adressa... Men de solgte resirk ventiler til bra pris.. Siter 02 KTM EXC 380 Supermotard - Selges 89 Kadett E 85 Mercedes 190E - Selges! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superthomas Skrevet Mars 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2006 Om turboen plutselig har begynt å plystre fælt så er det ofte et tegn på at den begynner å ta kvelden (ubalanse, bøyde blad etc) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Hei Jørn. Problemet ditt er original avlastningsventil ja. Har det samme, men skal bytte til Forge som du pasta tror jeg. Du får si ifra om du skal bestille. Nytt filter og resirk ventil trenger hvertfall jeg :) Hei spiffo! Har akkurat vunnet en aktion på Ebay, en forge ventil, så sorry for debn!!! åssen filter skal du ha? Åpent? Ikke å anbefalle, jeg har kjørt litt med green twister på min, det var rå lyd, men den gikk mye bedre nå som jeg satt på org boksen med sportfilter i! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Jeg hadde samme problemet, men det gikk bort da jeg fikk en kraftigere avlastingsventil Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ja, men du kan ikke ha en "åpen dump" Da stopper bilen din.... For da vil LMM reagere på att all lufta blir borte Veit at LMM ikke tåler åpen dump! Godt bilen min ikke veit dette :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Godt bilen min ikke veit dette :D Dette gjelder mest biler i VAG familien da!! Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg