Gå til innhold

Min S3 låter som en dommar fløyte??

Ranger emnet


jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

Ja, da blir det jo gjerne litt sært ;)

 

 

Mulig det er sært,men ikke kommenter andre før du har gått litt i deg sjøl da!

 

Veit ikke hvor kult det er med en blodtrimma ris koker fra 76 heller jeg da!

 

Kjøre en dag, og skru den neste!

 

Stå på!

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult? varierer vel fra person til person hva man synes er kult, men personlig liker jeg å gå mine egne veier, ikke bare dilte etter i andres fotspor.

 

76? du finner vel ikke mange "riskokere" fra 76 med MAF, ikke fra 86 eller for densaks skyld.

 

Skru? Ja dette lider jeg fælt under, opptil flere oljeskift og plugg bytter de siste 5 årene, for ikke å snakke om bytte av ting som bremseklosser,skiver og en drivknute. Virkelig stusselige greier.

Jeg burde nok heller kjøpt meg en vedlikeholdsfri bil Devil

 

Ps glemte nesten å nevne at jeg trenger nye støtdempere.

 

 

Som tidligere mekaniker hos nettopp VAG har jeg faktisk litt kjennskap til VAG`s MAF (og endel andre vanlige problem kilder).

La meg si det slik at å måtte skifte den, er på langt nær var noe ukjent fenomen.

 

For å komme med noe innenfor topic vil jeg nevne at vedkommende som hevdet at "fløyte lyden" kan komme av at resirk ventilen ikke lengre har tilstrekkelig kapasitet pga chippinga, høres ut til å være inne på noe.

 

En dypere uling, kommer gjerne når turboens lagre takker for seg. (noe som også kan skje etter en stunds kjøring med chip pga at turboen av og til ikke makter det chippet ber den om i det lange løp)

 

Det er dog vanskelig å si vilke av disse lydene du hører, da jeg ikke har hørt din bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult? varierer vel fra person til person hva man synes er kult, men personlig liker jeg å gå mine egne veier, ikke bare dilte etter i andres fotspor.

 

76? du finner vel ikke mange "riskokere" fra 76 med MAF, ikke fra 86 eller for densaks skyld.

 

Skru? Ja dette lider jeg fælt under, opptil flere oljeskift og plugg bytter de siste 5 årene, for ikke å snakke om bytte av ting som bremseklosser,skiver og en drivknute. Virkelig stusselige greier.

Jeg burde nok heller kjøpt meg en vedlikeholdsfri bil Devil

 

Ps glemte nesten å nevne at jeg trenger nye støtdempere.

 

 

Som tidligere mekaniker hos nettopp VAG har jeg faktisk litt kjennskap til VAG`s MAF (og endel andre vanlige problem kilder).

La meg si det slik at å måtte skifte den, er på langt nær var noe ukjent fenomen.

 

For å komme med noe innenfor topic vil jeg nevne at vedkommende som hevdet at "fløyte lyden" kan komme av at resirk ventilen ikke lengre har tilstrekkelig kapasitet pga chippinga, høres ut til å være inne på noe.

 

En dypere uling, kommer gjerne når turboens lagre takker for seg. (noe som også kan skje etter en stunds kjøring med chip pga at turboen av og til ikke makter det chippet ber den om i det lange løp)

 

Det er dog vanskelig å si vilke av disse lydene du hører, da jeg ikke har hørt din bil.

 

 

Der ja!!!

 

Der kom det litt mere konstruktiv kritik fra den kanten!

 

Skal bytte til en sterkere ventil en a de nærmeste dagen, så får vi se!

 

Håper det hjelper da, for turbo byte frister ikke!!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da fikk jeg momtert ny resirk dump i dag, men den kvittere fortsatt da:(!

 

Kan jo være at det er at den ventilen jeg kjøpte faktisk ikke er en Forge ventil, men en kopi!

 

Off, men den var m stempel og fjær og alt i orden da!

 

Kan det være noe annet som lager den lyden da?

 

Eller må jeg gå for en skikkelig ventil?

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Funker det ikke bra med dump og LMM, hvis man har en "sekvensiell" 2 stempels dumpventil?

 

 

Hvordan fungerer denne mener du?

 

enten så slipper den luft ut i atmosfæren, og kan lage trøbbel for motorstyringen, eller så gjør den det ikke.

 

Samme hvor mange stempler den har. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår