FE3T Skrevet Mars 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2006 Ja, da blir det jo gjerne litt sært ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Ja, da blir det jo gjerne litt sært ;) Mulig det er sært,men ikke kommenter andre før du har gått litt i deg sjøl da! Veit ikke hvor kult det er med en blodtrimma ris koker fra 76 heller jeg da! Kjøre en dag, og skru den neste! Stå på! Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FE3T Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Kult? varierer vel fra person til person hva man synes er kult, men personlig liker jeg å gå mine egne veier, ikke bare dilte etter i andres fotspor. 76? du finner vel ikke mange "riskokere" fra 76 med MAF, ikke fra 86 eller for densaks skyld. Skru? Ja dette lider jeg fælt under, opptil flere oljeskift og plugg bytter de siste 5 årene, for ikke å snakke om bytte av ting som bremseklosser,skiver og en drivknute. Virkelig stusselige greier. Jeg burde nok heller kjøpt meg en vedlikeholdsfri bil Devil Ps glemte nesten å nevne at jeg trenger nye støtdempere. Som tidligere mekaniker hos nettopp VAG har jeg faktisk litt kjennskap til VAG`s MAF (og endel andre vanlige problem kilder). La meg si det slik at å måtte skifte den, er på langt nær var noe ukjent fenomen. For å komme med noe innenfor topic vil jeg nevne at vedkommende som hevdet at "fløyte lyden" kan komme av at resirk ventilen ikke lengre har tilstrekkelig kapasitet pga chippinga, høres ut til å være inne på noe. En dypere uling, kommer gjerne når turboens lagre takker for seg. (noe som også kan skje etter en stunds kjøring med chip pga at turboen av og til ikke makter det chippet ber den om i det lange løp) Det er dog vanskelig å si vilke av disse lydene du hører, da jeg ikke har hørt din bil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Kult? varierer vel fra person til person hva man synes er kult, men personlig liker jeg å gå mine egne veier, ikke bare dilte etter i andres fotspor. 76? du finner vel ikke mange "riskokere" fra 76 med MAF, ikke fra 86 eller for densaks skyld. Skru? Ja dette lider jeg fælt under, opptil flere oljeskift og plugg bytter de siste 5 årene, for ikke å snakke om bytte av ting som bremseklosser,skiver og en drivknute. Virkelig stusselige greier. Jeg burde nok heller kjøpt meg en vedlikeholdsfri bil Devil Ps glemte nesten å nevne at jeg trenger nye støtdempere. Som tidligere mekaniker hos nettopp VAG har jeg faktisk litt kjennskap til VAG`s MAF (og endel andre vanlige problem kilder). La meg si det slik at å måtte skifte den, er på langt nær var noe ukjent fenomen. For å komme med noe innenfor topic vil jeg nevne at vedkommende som hevdet at "fløyte lyden" kan komme av at resirk ventilen ikke lengre har tilstrekkelig kapasitet pga chippinga, høres ut til å være inne på noe. En dypere uling, kommer gjerne når turboens lagre takker for seg. (noe som også kan skje etter en stunds kjøring med chip pga at turboen av og til ikke makter det chippet ber den om i det lange løp) Det er dog vanskelig å si vilke av disse lydene du hører, da jeg ikke har hørt din bil. Der ja!!! Der kom det litt mere konstruktiv kritik fra den kanten! Skal bytte til en sterkere ventil en a de nærmeste dagen, så får vi se! Håper det hjelper da, for turbo byte frister ikke!! Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jørn bergflødt Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Da fikk jeg momtert ny resirk dump i dag, men den kvittere fortsatt da:(! Kan jo være at det er at den ventilen jeg kjøpte faktisk ikke er en Forge ventil, men en kopi! Off, men den var m stempel og fjær og alt i orden da! Kan det være noe annet som lager den lyden da? Eller må jeg gå for en skikkelig ventil? Jørn Siter 06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line Protected Movement - with Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
virtual Skrevet Mars 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 18, 2006 Funker det ikke bra med dump og LMM, hvis man har en "sekvensiell" 2 stempels dumpventil? Siter 1996 Volvo 945 Racewagon X 1986 Volvo 745 Racewagon Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet Mars 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Funker det ikke bra med dump og LMM, hvis man har en "sekvensiell" 2 stempels dumpventil? Hvordan fungerer denne mener du? enten så slipper den luft ut i atmosfæren, og kan lage trøbbel for motorstyringen, eller så gjør den det ikke. Samme hvor mange stempler den har. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tazzen86 Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 ville kanskje sjekket alle slanger jeg...kan høres ut som at han lekker ett sted....:happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mars 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 22, 2006 setter en knapp på sliktent turboagregat jeg... Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.